Citat:
Ursprungligen postat av
Tidsresenaren
Jag har kanske inte ett direkt svar på din fråga, men jag befinner mig i en liknande situation.
Jag har också tagit det i ungefär ett år, i princip dagligen utan att missa en enda dag. Jag känner även igen den där känslan av att effekten har avtagit, och jag vill verkligen undvika att höja dosen.
Vid något enstaka längre uppehåll (minns ej när det var riktigt) har jag upplevt milda utsättningssymptom – ungefär som jag tidigare känt med benso eller gabapentin – men betydligt svagare, både i effekt och i abstinens. Det är dock sällan jag överstiger ca 1-2 g per dygn.
En sak jag undrar över är om Phenibut kan orsaka stela muskler, tryck över magen eller andra obehagliga kroppsliga reaktioner? Samtidigt har jag haft de besvären även när jag inte tagit det, så det är svårt att avgöra om det har något med saken att göra.
När jag pratar med vården så tar jag aldrig upp den här substansen, eftersom jag är rädd att de då skulle bli mer restriktiva med att skriva ut annat som jag behöver. Eller vad tror ni andra om detta?
Ta inte upp det med vården, men absolut så orsakar Phenibut stela muskler, lite random ryckningar och lite av att händer och armar lätt blir T-Rexiga. Tänk folk som har en lättare form av celebral pares, detta har dock oftast varit dagen efter jag tagit en större dos för att somna.
Det är väl mer när Phenibut går ut och nervsystemet går på högvarv, samt att det även ökar dopaminet så när det går ur så får man även de klassiska stela musklerna osv på grund av att dopaminet är lågt.
Du käkar inte pregabalin via vården?
Det kan ge ordentligt dryga muskelryckningar och annat skit.
Inte käkar Phenibut i flera år men gick väl någon månad eller två, lite orolig, ångest och allmänt pissigt mående.
Jävligt grinig och elak blev jag även innan jag slutade, vilket var en av anledningarna till att jag inte kör mer än tre dagar.
Det ger inte riktigt någonting efter ett tag.