2022-08-23, 20:36
Medlem
cleovarnamnets avatar
Fick hem Elsas och Sofias bok i dag. Är väl tyvärr varken superimpad eller särskilt inspirerad. Inte så välskrivna texter och på varje foto ser det ut som som det ligger ett dovt, grönfärgat ”moll”-filter över.
Något som däremot inspirerar mig är att läsa i Elsas arkiv. Eftersom jag inte läst bloggen så länge (faktum är att jag började läsa tråden här på fb innan jag började läsa bloggen 🙃 ) har jag inte särskilt mycket historik. Men gud, vad härliga inlägg hon levererat genom åren! Har älskat att läsa några år gamla inlägg! Så mysigt och vackert! Som den bästa inrednings- och ”lifestyle”tidning. Måste säga att jag tycker att Elsa är en betydligt bättre fotograf än Mira W som Elsa och Sofia ofta hyllar och anlitar. Har sparat ner så många av Elsas bilder!
Citera
2022-08-27, 13:14
Medlem
Hahaha alltså nu kan jag inte låta bli att skriva här… Vill ni ha lite akward lördagsunderhållning så gå in och kolla både Elsas och Sofias senaste story. De är nämligen på By Malene Birger och Sofia har hittat en uuuutsökt klänning i koskinn (verkligen fulaste jag sett!!). Elsa däremot har hittat en skitsnygg skjorta men poserar som en galning. Alltså det är så pinsamt - snälla lägg upp bilder istället för dessa sjukt stela filmer haha
Citera
2022-08-27, 13:20
Medlem
Hahaha åh herregud ja det där var verkligen den märkligaste poseringen jag sett! Lika naturliga rörelser som en The Sims-gubbe hahaha
Citera
2022-08-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbssmultron
Hahaha alltså nu kan jag inte låta bli att skriva här… Vill ni ha lite akward lördagsunderhållning så gå in och kolla både Elsas och Sofias senaste story. De är nämligen på By Malene Birger och Sofia har hittat en uuuutsökt klänning i koskinn (verkligen fulaste jag sett!!). Elsa däremot har hittat en skitsnygg skjorta men poserar som en galning. Alltså det är så pinsamt - snälla lägg upp bilder istället för dessa sjukt stela filmer haha

Haha men gud vad gör Elsa! Klänningen är verkligen hysteriskt ful!
Citera
2022-08-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbssmultron
Känns lite udda att posera med dyra kläder och köpa dyra smycken precis efter man prackat på sina följare en skit bok. Lite - titta här var vi gör med bokvinsten som ni bidrar med!
Citera
2022-08-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m
Känns lite udda att posera med dyra kläder och köpa dyra smycken precis efter man prackat på sina följare en skit bok. Lite - titta här var vi gör med bokvinsten som ni bidrar med!

Haha förstår vad du menar. Tittar man på spektaklet från de andra deltagarnas stories på insta, kanske framförallt Fridas blir jag helt matt av shoppinghetsen inne på malene birger. Undrar varför inte alla ellébloggare är med, eller kunde kanske inte Johanna B? Sandras bebis är ju fortfarande ganska så liten så jag förstår om hon valt att stanna hemma.
Citera
2022-08-28, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Haha förstår vad du menar. Tittar man på spektaklet från de andra deltagarnas stories på insta, kanske framförallt Fridas blir jag helt matt av shoppinghetsen inne på malene birger. Undrar varför inte alla ellébloggare är med, eller kunde kanske inte Johanna B? Sandras bebis är ju fortfarande ganska så liten så jag förstår om hon valt att stanna hemma.

Visstnog Frida Lund som tagit initiativ till resan, egentligen bara hon och en kompis som skulle åka men dem bjöd med lite flera personer.

https://fridalund.elle.se/lista/tre-saker-om-manga-saker/
Citera
2022-08-28, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrufsuperwhite
Visstnog Frida Lund som tagit initiativ till resan, egentligen bara hon och en kompis som skulle åka men dem bjöd med lite flera personer.

Jaha okej, tack för infon! Jag har inte så bra koll men tänkte att typ alla deltagare bloggar på Ellé eller så och att det var dom som ordnat!
Citera
2022-08-28, 07:43
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m

Dröjer ganska länge innan man får pengar från försäljningen. Eventuellt förskott tror jag (obs, tror, vet ej) betalas ut vid kontraktsskrivningen?

Men nog måste de få bestämma själva vad de gör med sina egna pengar. Håller dock med om att boken inte var så givande, tyvärr. Taffligt skrivna texter och inte särskilt roliga bilder. Förstår inte heller besattheten av Marie-Louise Sjögrens inredning. (Fint kök i sommarhuset visat i boken, dock!) Tycker hennes lgh är en supertråkig Oscar och Clothilde-inredning som inte harmoniserar. Älskar dock Elsas lägenhet! Så vansinnigt mysig! Önskar jag också finge bo så…

Citat:
Ursprungligen postat av Skrufsuperwhite

Hehe. Wow. De är ju typ 30 stycken och alla verkar mer eller mindre kända? Man kan lugnt konstatera att folk lever olika liv. Tror inte jag ens skulle kunna få ihop 30 bekanta, ännu mindre 30 vänner som skulle kasta sig på ett flyg (?) till Köpenhamn med mig.
Citera
2022-08-28, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Dröjer ganska länge innan man får pengar från försäljningen. Eventuellt förskott tror jag (obs, tror, vet ej) betalas ut vid kontraktsskrivningen?

Men nog måste de få bestämma själva vad de gör med sina egna pengar. Håller dock med om att boken inte var så givande, tyvärr. Taffligt skrivna texter och inte särskilt roliga bilder. Förstår inte heller besattheten av Marie-Louise Sjögrens inredning. (Fint kök i sommarhuset visat i boken, dock!) Tycker hennes lgh är en supertråkig Oscar och Clothilde-inredning som inte harmoniserar. Älskar dock Elsas lägenhet! Så vansinnigt mysig! Önskar jag också finge bo så…

Hehe. Wow. De är ju typ 30 stycken och alla verkar mer eller mindre kända? Man kan lugnt konstatera att folk lever olika liv. Tror inte jag ens skulle kunna få ihop 30 bekanta, ännu mindre 30 vänner som skulle kasta sig på ett flyg (?) till Köpenhamn med mig.

Nej jag håller med 😅 men verkar vara vänners vänner där också, typ flera som har bjudit en extra vän, så jag tror inte att alla känner alla. Men märker att jag som introvert hade blivit heelt slut av att resa med ett så stort gäng! Bara att bestämma vart man ska gå och äta 😵‍💫
Citera
2022-08-28, 10:11
Medlem
De verkar ha haft sjukt roligt på resan! Avis! Hoppas det kommer skvaller om vad som hände, om det blev bråk, hångel eller drama.
Citera
2022-08-28, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miumiu2
Hahaha åh herregud ja det där var verkligen den märkligaste poseringen jag sett! Lika naturliga rörelser som en The Sims-gubbe hahaha

Mm, jag är inte mkt för rörlig posering från mina influencers 😅 Ser väldigt onaturligt ut.

Tycker även Sofia lägger sig till med ett väldigt onaturligt gulligt manér så fort det ska pratas på insta och hon ser ut att inte kunna låta bli att snegla på hur hon ser ut så det blir rätt 😅 Som inför liven de skulle ha om nåt hudvårdsmärke häromdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in