2022-03-05, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Alltså, ni i den här tråden är verkligen ett gäng småsinta prusiluskor som sitter och tisslar och tasslar om huruvida hennes jävla klädinköp är stöld av skattepengar! Hur tror ni att egenföretagande i sådana här branscher fungerar? Ni tror att ni kastar skugga över någon ni uppenbarligen hatar med era inlägg - men ni visar bara med extremt tydlighet vilka patetiska liv ni själva lever som sitter med svart blick mönstrar varje detalj i hennes blogg.

En riktig jäkla kärringverkstad alltså!

Detta är Flashback, du skulle kunna gå in på hundratals andra trådar och beklaga dig och raljera på samma sätt. På Flashback finns isåfall tiotusentals, ja kanske hundratusentals personer som lever ”patetiska liv”. Denna tråd är för mig bara en stunds avkoppling och underhållning när jag inte har något bättre för mig, det är inte mer än så. Om du ändå ska in och raljera på detta sätt över en Flashback-tråd så skulle du lika gärna kunna gå in och skriva kritik till judehatarna i Flashbacks nazist-trådar, det är trådar som är sorgliga och hemska på riktigt.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-03-05 kl. 15:18.
Citera
2022-03-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Haha ja. Är man så infernaliskt nedgrottad i sig själv kan man nog inte motstå att läsa om det finns en egen Flashback-tråd om en😅

Haha, ett självskadebeteende så gott som något annat.
Citera
2022-03-05, 16:36
Medlem
Citat:
Alltså, alla hennes klädinköp är avdragsgilla och hela hennes affärsidé handlar om kläder och utstyrslar så det är klart att hon köper mängder med kläder. Ditt resonemang är lite som att beskylla en brandman för att vara osunt besatt av vatten.

Beror ju på hur man ser det, mer passande metafor vore en pyroman som tagit jobb som brandman.

För övrigt ska det i så fall förmånsbeskattas, finns massor av fall där influensers blivit tilläggstaxerade i efterhand för privat konsumtion
Citera
2022-03-05, 17:47
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Haha, ett självskadebeteende så gott som något annat.
Haha japp, något ska man ju ha att roa sig med!😁
Citera
2022-03-06, 06:59
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Beror ju på hur man ser det, mer passande metafor vore en pyroman som tagit jobb som brandman.

För övrigt ska det i så fall förmånsbeskattas, finns massor av fall där influensers blivit tilläggstaxerade i efterhand för privat konsumtion
Mjo, visst. Anmäl henne du så får vi se vad som händer.
Citera
2022-03-06, 07:05
Medlem
Citat:
Alltså, ni i den här tråden är verkligen ett gäng småsinta prusiluskor som sitter och tisslar och tasslar om huruvida hennes jävla klädinköp är stöld av skattepengar! Hur tror ni att egenföretagande i sådana här branscher fungerar? Ni tror att ni kastar skugga över någon ni uppenbarligen hatar med era inlägg - men ni visar bara med extremt tydlighet vilka patetiska liv ni själva lever som sitter med svart blick mönstrar varje detalj i hennes blogg.

En riktig jäkla kärringverkstad alltså!

Men vet du, det står dig helt fritt att välja vilka trådar su vill läsa i, så återgå du till skvallertråden om vilka kändisar som sexturistat, så mycket mer moraliskt än att diskutera huruvida någons shoppingvanor är lite väl tilltagna.
Citera
2022-03-06, 07:12
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Detta är Flashback, du skulle kunna gå in på hundratals andra trådar och beklaga dig och raljera på samma sätt. På Flashback finns isåfall tiotusentals, ja kanske hundratusentals personer som lever ”patetiska liv”. Denna tråd är för mig bara en stunds avkoppling och underhållning när jag inte har något bättre för mig, det är inte mer än så. Om du ändå ska in och raljera på detta sätt över en Flashback-tråd så skulle du lika gärna kunna gå in och skriva kritik till judehatarna i Flashbacks nazist-trådar, det är trådar som är sorgliga och hemska på riktigt.
Är det det som är din verkshöjd? "Jag är åtminstone inte lika hemsk som nazister". lol.

Elsa Billgren lever ett asgrymt liv och har en fantastisk familj och visar dessutom upp det i sociala medier. Det är klart att det skaver för grå små djur som dig.

Hoppas verkligen att det blir en ny säsong av den där reality-serien om henne och hennes familj, det var det ju bästa i den kategorin som SVT har sänt på länge. I sådana fall ska jag varje avsnitt på den med dig i åtanke.
Citera
2022-03-06, 07:17
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Men vet du, det står dig helt fritt att välja vilka trådar su vill läsa i, så återgå du till skvallertråden om vilka kändisar som sexturistat, så mycket mer moraliskt än att diskutera huruvida någons shoppingvanor är lite väl tilltagna.
Åh! Vad gulligt att du har kollat in vilka andra trådar jag skrivit i.

Sedan så haltar ditt resonemang lite, då det rimligtvis är mer klandervärt att sexturista i tredje världen länder än att skriva av klädinköp när ens företag till stor del handlar om just kläder. Tycker du inte?
Citera
2022-03-06, 07:24
Medlem
Citat:
Åh! Vad gulligt att du har kollat in vilka andra trådar jag skrivit i.

Sedan så haltar ditt resonemang lite, då det rimligtvis är mer klandervärt att sexturista i tredje världen länder än att skriva av klädinköp när ens företag till stor del handlar om just kläder. Tycker du inte?

Haha såklart tycker jag det! Men nu var det ju spekuleradet som diskuterades, eller hur? Dessutom är det ju inte jag som skriver i trådar bara för att beklaga sig över valt ämne, även om man måste tåla att kunna diskutera och tycka olika, men att motivera en tråds existens tycker inte jag är nödvändigt i det här fallet. Som tidigare nämnt finns det en mängder av trådar med riktigt beklagligt innehåll, du kan ju fokusera på dom istället.
Citera
2022-03-06, 07:36
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ni tror att ni kastar skugga över någon ni uppenbarligen hatar med era inlägg - men ni visar bara med extremt tydlighet vilka patetiska liv ni själva lever som sitter med svart blick mönstrar varje detalj i hennes blogg.

Citat:

Elsa Billgren lever ett asgrymt liv och har en fantastisk familj och visar dessutom upp det i sociala medier. Det är klart att det skaver för grå små djur som dig.

Vilket engagemang du har! Betänk en stund vad som är mest patetiskt, att ha en åsikt och en kritisk blick på en influencer som valt att lägga ut delar av sitt liv till andras beskådan och för sitt eget levebröd, eller att läsa igenom och recensera andras aktivitet på fb, internets kökkenmödding, och sätta sig på en hög häst för att man själv minsann investerar sin tid i att spekulera om kändisars eventuella sexturism istället.
Hon är säkert stolt över att ha dig i sitt stall med riddare i skinande rustning, beredd att svälja allt hon gör med hull och hår.
Citera
2022-03-06, 10:48
Medlem
Faustik-Funks avatar
Vilken kvalitét hos Elsa Billgren är det ni bittra ruggugglor är mest avundsjuka över?

Är det att hennes föräldrar är jättekända konstnärer, att hon lever på att blogga om sina favoritintressen, eller att hennes man är så snygg? Kanske att hon bor inom "lyxbohemstriangeln" (dvs. den geometriska triangeln som bildas av Fjällgatan, Södra Latin och Slussen?

Den här tråden särskiljer sig så mycket från andra "elaka" skvallertrådar på Flashback genom att den är så genuint kvinnlig i sin elakhet. Något jag inte har sett sedan studietiden när man jobbade extra inom den kvinnodominerade vården

Nu - Om ni verkligen vill ha skvaller så kan jag berätta att hennes pappa, Ernst i perioder har en psykiskt sjuk kvinnlig stalker efter sig. En stalker som också hatfullt riktade in sig på kvinnor i hans närhet, även Elsa. Sönderklippta bilder på Elsa från hennes blogg, etc. Riktigt Hollywood-shit alltså.

Den dårpippin lär ju till 100% gotta sig i den här giftsoppan till tråd.
Citera
2022-03-06, 11:21
Medlem
Branogbitters avatar
Dagens inlägg där Elsa skriver om att det kanske är dags för henne att också bli konstnär nu. Herregud jag orkar inte en enda obegåvad Billgren till.
Ernst är grym, Helene är intressant och verkar vara en skön person men hennes konst tycker jag verkligen inte är ngt att hänga på väggen.
Lillebror Billgrens maskeringstejp+akrylfärgskonst är bland det värsta jag sett och det är faktiskt skamligt att han kan rida så på sina föräldrars namn och berömmelse.
Om Elsa också ska hoppa på tåget nu drar jag nog en påse över huvudet i skam. Upp med handen alla som inte ville knapra salta chips och dricka cider i plastglas på första bästa södermalmsvernissage med Elsas konst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in