2026-01-14, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Hur skriver man det rätt då? 😅 Skriver man utan dubbla negationer så det blir det antingen "Jag ångrar att jag inte bodde utomlands" eller "Jag ångrar inte att jag bodde utomlands", där den första blir fel för hon ångrar inte det och den senare fel för hon har aldrig bott längre tid utomlands.

Tror säkert, och särskilt i kretsarna hon rör sig i, att man kan känna en press att göra det coola rätta. Och för henne som kommer från ekonomiskt stabila förhållanden, där man egentligen inte riskerar något genom att chansa på att flytta utomlands, hör det säkert till att vidga vyerna med en längre utlandsvistelse. Hon har som du säger säkert känt komplex över det, över att vara tråkig. Men verkar ha landat i att det var rätt val för henne.

Tyckte också sista punkten var lite krystad, dock 😅 Undrar om nån tipsat denna Martin om att han nämns då och då.
Kanske man skulle skriva: jag ångrar inte att jag valde att stanna hemma när kompisar flyttade utomlands. Eller: Jag ångrar inte att jag valde bort att bo utomlands. Jag tycker mest det var en konstig sak att ta upp, att man inte ångrar att man inte gjort något... det avslöjar bara att hon har mindervärdighetskomplex och vill försvara sina val. Det kanske är just så att hon egentligen ångrar det, och då skulle din mening Jag ångrar att jag inte bodde utomlands, vara den rätta
Senast redigerad av Fridafogel99 2026-01-14 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in