2022-09-18, 10:16
Medlem
Kan alla högerpartister i denna tråd sluta projicera era politiska attityder på Elle-bloggarna nu, så vi kan återgå till vad tråden faktiskt ska handla om? Jag skiter verkligen fullständigt i eran utbildningsnivå, partitillhörighet eller hobbyteorier om SD. Elsa har knappt nämnt politik alls men ändå så ska folk sitta här och använda tråden som en ursäkt över att leka "verklighetens folk".

I varje fall så har konferensen på Ett Hem dykt upp i bloggen nu. Jag är så nyfiken på om de läser denna tråd och hur de förhåller sig till diskussionerna kring deras relation - t.ex. det här om hur Sofia tog över när de lagade mat i Nyhetsmorgon. Diskuterar de sånt eller låtsas de som att de inte läser här alls?
Citera
2022-09-18, 13:09
Medlem
Citronfjerils avatar
Tycker det är så underhållande att Elsa verkligen ständigt poängterar hur mycket hon/de jobbar. Desto mer hon nämner det, desto mer känns det som att hon och jag är väldigt olika syn på vad jobb är. Är det jobb så fort en dator är närvarande?
Bara det senaste inlägget så poängterar hon att det är jobb heela förmiddagar, det är 3-timmars möten, jobb medan de fikar i väntan på rum, eftermiddagschampagne och jobb, sedan avslutas arbetsdagen med att Elsa till och med sitter och antecknar medan Sofia badar???
Hade gett en slant för att se de fylle-anteckningarna!
Citera
2022-09-18, 18:39
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfjeril
Tycker det är så underhållande att Elsa verkligen ständigt poängterar hur mycket hon/de jobbar. Desto mer hon nämner det, desto mer känns det som att hon och jag är väldigt olika syn på vad jobb är. Är det jobb så fort en dator är närvarande?
Bara det senaste inlägget så poängterar hon att det är jobb heela förmiddagar, det är 3-timmars möten, jobb medan de fikar i väntan på rum, eftermiddagschampagne och jobb, sedan avslutas arbetsdagen med att Elsa till och med sitter och antecknar medan Sofia badar???

Haha jag vet! Men det är ju ofta så tyvärr: ju mindre man har att göra, desto mer tid tar det. De har softa jobb, utan tvekan.
Citera
2022-09-18, 19:21
Medlem
Citronfjerils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Haha jag vet! Men det är ju ofta så tyvärr: ju mindre man har att göra, desto mer tid tar det. De har softa jobb, utan tvekan.

Jag fattar ju att de måste göra **content** men va fasen sluta lek jobb när ni bara bor på lyxhotell och dricker champagne. Skulle gärna höra hur de berättar om konferensen till vänner som har vanliga jobb som kräver utbildning och innebär slit.
Citera
2022-09-18, 22:29
Medlem
Det är väl för att undvika förmånsbeskattning, att det ska poängteras att de JOBBAR STENHÅRT om skatteverket skulle göra en granskning. Finns många exempel på bloggare som försökt dra av lyxkonsumtion som arbetsrelaterade omkostnader.
Senast redigerad av RubyTuesday 2022-09-18 kl. 22:46.
Citera
2022-09-19, 08:06
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Jag fattar ju att de måste göra **content** men va fasen sluta lek jobb när ni bara bor på lyxhotell och dricker champagne. Skulle gärna höra hur de berättar om konferensen till vänner som har vanliga jobb som kräver utbildning och innebär slit.

Sofia wood konstaterade ju nyss att hon lagt planerna att bli undersköterska på hyllan eftersom hon tjänar så bra nu på att glassa runt på hotell.

Och hur gick det med elsas planer på att plugga till nåt på teatern? Gav hon upp när hon inte kom in första gången?
Citera
2022-09-19, 09:40
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Det är väl för att undvika förmånsbeskattning, att det ska poängteras att de JOBBAR STENHÅRT om skatteverket skulle göra en granskning. Finns många exempel på bloggare som försökt dra av lyxkonsumtion som arbetsrelaterade omkostnader.
Exakt! En snabb överslagsräkning baserat på blogginlägget ger dock att deras konferens varade max 3-4 timmar, med start nån gång efter lunch och avslut 17.45.

Eller kan det räknas som en halvdagskonferens? Som spenderades i badkaret, lol
Citera
2022-09-19, 20:13
Medlem
Citat:

Hahah ja! ”Antecknade” 😜
Citera
2022-09-19, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Sofia wood konstaterade ju nyss att hon lagt planerna att bli undersköterska på hyllan eftersom hon tjänar så bra nu på att glassa runt på hotell.

Och hur gick det med elsas planer på att plugga till nåt på teatern? Gav hon upp när hon inte kom in första gången?

När konstaterade hon att hon lagt de planerna på hyllan? Missat detta.
Citera
2022-09-20, 09:57
Medlem
Tekniskt sett inte Elsa men "gänget", såg nu att Johanna Bradfords senaste blogginlägg handlar om ett besök hos Birgitta Watz, den där keramiken både Elsa och Sofis hyllat. Allt är verkligen bara en stor jäkla cirkel hos dessa människor. Har de ingen egen smak eller personlighet alls?
Citera
2022-09-20, 11:16
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t
Tekniskt sett inte Elsa men "gänget", såg nu att Johanna Bradfords senaste blogginlägg handlar om ett besök hos Birgitta Watz, den där keramiken både Elsa och Sofis hyllat. Allt är verkligen bara en stor jäkla cirkel hos dessa människor. Har de ingen egen smak eller personlighet alls?

Och Elsa har varit på ett hem igen. Läsarna verkar måttligt imponerade. Det är inte ens så fint. Vore roligare om hon besökte olika hotell. Eftersom hon ändå måste betala fullt pris (enligt henne själv). Personligen gillar jag maffiga hotell med guld och kristallkronor mer.
Citera
2022-09-20, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
När konstaterade hon att hon lagt de planerna på hyllan? Missat detta.

Tror det var Q&A på stories på Instagram, men inte helt hundra. Hon skrev typ att men tanke på det osäkra ekonomiska läget kändes det dumt att ge upp ett lönsamt jobb. Men tänker att en lågkonjunktur inte kan vara bra förutsättningar för influencerbranschen och borde leda till mer konkurrens om sponsorerna?

Men lät inte som hon helt gett upp det, bara att timingen var dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in