Citat:
Ursprungligen postat av
SunshineUnit
Baserar du det på mer än ringresonemanget och viktnedgången? Tror inte man kan utläsa något omnnågons relation baserat på det. Jag har en bekant vars man tycker att ringen är i vägen och har den hemma i badrumsskåpet, men deras relation verkar vara tipptopp ändå. Med tanke på att Elsa med jämna mellanrum byter ut sin ring verkar inte hon heller fästa särskilt stor betydelse vid ringens symbolvärde. Gjorde hon det skulle hon vara mer rädd om dem, och inte kalla de nya för vigselring eftersom de ju faktiskt inte har något med vigseln att göra.
Nej, det kanske bara är jag som reagerar på att Pontus tar av sig ringen just när han är ute och är DJ.
för mig lät det som sunkiga historier från forna tiders dansbanor och stadshotell där "affärsresenärer" och dansbandsmuiskanter tog av sig vigselringen för att kunna ragga upp något tillfälligt....
För övrigt får jag väl ju mer jag lyssnar på Pontus-podd en bild av en ganska så "streberaktig" person. Han beskriver t ex hur bra det kommer att vara för Lynn att växa upp som ett "kulturbarn" att det ger honom ett försprång i en framtida karriär.
Pontus verkar på många sätt värdera personer i sin omgivning utifrån hur "nyttig" kontakt de är att ha, uppfattar jag det som.
Det är väldigt, väldigt mycket prat i podden om hur "man tar sig fram", hur "man gör karriär" på ett inte så sympatiskt sätt, i mitt tycke.
Jag tror att han kanske i mångt och mycket ser Elsa som en troféfru, hon har hjälpt honom att få fler nyttiga kontakter och att synas i rätt sammanhang, att träffa rätt personer. Även ekonomiskt verkar väl Elsa bidra mest i deras familj.
jag får en känsla att Elsa är en "nyttig idiot" för Pontus. Men att han egentligen inte tycker att hon är tillräckligt "finkulturell" men däremot att hennes familj är det och att hennes familjs tillgångar är bra att få ta del av.
Kul om någon annan orkar lyssna på ett par avsnitt av kulturbarnen - hade varit intressant att höra hur andra uppfattar Pontus.