Citat:
Ursprungligen postat av
rocky.horror
Ja hon köper ju ny jacka varje år, och låtsas samtidigt som att det är den rätta, tidlösa jackan som han ska ha for ever. Ja visst, så var det ju, men hon måste ju ha en kort med?
Precis. Världen brinner men det är klart att våra influencers måste fylla alla imaginära luckor i garderoben år efter år, det vore missunnar och kvinnlig avundsjuka att tycka något annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
frysbox
Stort plus att Flora, hennes bloggkollega på Elle länkar till Sellpy. Kanske något Elsa kan ta efter 🙃
Jag lade märke till det, det var något nytt! Sen kan jag tycka överlag att såna shoppingtipsinlägg är tråkiga och faktiskt enbart uppmanar till onödig okynneskonsumtion, men det är i alla fall ett försök. Influencers är nog en förlorad skara när det gäller miljötänk. De är alldeles för vana och beroende av kickarna som konsumtionen och resandet ger och av folks bekräftelse när de bloggar/instagrammar om det. Jag vet inte hur de ser på sig själva, men jag kan tänka mig att de kan ursäkta sig med att det är deras försörjning och stt det då liksom kopplas bort från deras personliga ansvar. Eller så skiter de bara i det.