2022-08-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja. Dessutom: var inte ullkappan hon ”fyndade” på gotlandsloppisen tänkt att vara höstjackan??
Är den kanske litet för liten? Hon har inte knäppt den helt på bilderna. Bara shorts under.
Citera
2022-08-22, 07:42
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Ja hon köper ju ny jacka varje år, och låtsas samtidigt som att det är den rätta, tidlösa jackan som han ska ha for ever. Ja visst, så var det ju, men hon måste ju ha en kort med?

Precis. Världen brinner men det är klart att våra influencers måste fylla alla imaginära luckor i garderoben år efter år, det vore missunnar och kvinnlig avundsjuka att tycka något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av frysbox
Stort plus att Flora, hennes bloggkollega på Elle länkar till Sellpy. Kanske något Elsa kan ta efter 🙃

Jag lade märke till det, det var något nytt! Sen kan jag tycka överlag att såna shoppingtipsinlägg är tråkiga och faktiskt enbart uppmanar till onödig okynneskonsumtion, men det är i alla fall ett försök. Influencers är nog en förlorad skara när det gäller miljötänk. De är alldeles för vana och beroende av kickarna som konsumtionen och resandet ger och av folks bekräftelse när de bloggar/instagrammar om det. Jag vet inte hur de ser på sig själva, men jag kan tänka mig att de kan ursäkta sig med att det är deras försörjning och stt det då liksom kopplas bort från deras personliga ansvar. Eller så skiter de bara i det.
Citera
2022-08-22, 07:44
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Begoniii
Är den kanske litet för liten? Hon har inte knäppt den helt på bilderna. Bara shorts under.

Det vore orutinerat av Sveriges självutnämnda loppisdrottning att "fynda" något man inte kan använda, men är det så billigt som hon säger så kanske hon inte bryr sig.
Citera
2022-08-22, 12:25
Medlem
Jag tror ni associerar till fel sorts loppisar. Där hon gör bästa fynden på Gotland uppfattar jag vara på föreningsloppisar. Det är loppis där en förening samlat in saker hela året som man sen säljer på ett par timmar. Borden bemannas av ideella, ofta ungdomar eller folk som inte bryr sig så mycket om värde utan vill bli av med grejerna.

Sen kan man göra fina fynd på välgörenhetsbutikerna också och hitta saker på bra pris.

Själv köpte jag en Lyngby-vas för 20kr av Pontus på Elsas loppis för flera år sen.

Citat:
Ursprungligen postat av FlutedBlue
Ibland när jag läser om Elsas och även Sigges loppisfynd och de skryter med vilka "kap" de gjort, att något varit så billigt, ja typ då 20 kr för något som egentligen borde kosta mycket mer, så undrar jag om de skäms eller om de tänker på "stackaren" som stod och sålde och blev "lurad" ?

För vissa gånger har det varit Svenskt tenn saker som Elsa lagt upp, eller munblåst 1700-tals glas som hon köpt för inga pengar alls - känner hon någon gång att hon kanske borde tala om för den som står och säljer vid ett litet loppisbord att - oj du håller på att "ge bort" ett antal tusenlappar nu.....
Citera
2022-08-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ja hon köper ju ny jacka varje år, och låtsas samtidigt som att det är den rätta, tidlösa jackan som han ska ha for ever. Ja visst, så var det ju, men hon måste ju ha en kort med?
Ja hon köper inte bara En varje år utan säkert minst 3-4st som jag får ihop det. Galet.
Citera
2022-08-23, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ww-m
Ja hon köper inte bara En varje år utan säkert minst 3-4st som jag får ihop det. Galet.

Verkligen. Tänker också på hur hon skriver att allt som inte är från den här säsongens shopping är "gammalt". Ibland kommenterar hon inte när plagget är köpt, och då är det alltid nytt.
Citera
2022-08-23, 08:29
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Verkligen. Tänker också på hur hon skriver att allt som inte är från den här säsongens shopping är "gammalt". Ibland kommenterar hon inte när plagget är köpt, och då är det alltid nytt.
Har också reflekterat över det, något från i våras eller förra året är alltid ”gammalt”. Som om hon vill signalera att hon verkligen använder sina tidigare köpta plagg och inte bara köper nytt 😂
Citera
2022-08-23, 08:39
Medlem
Branogbitters avatar
Men nu hörni! Vad sjutton har hänt med badrumsgolvet?? Syns på bild fyra i dagens inlägg. Ser ju helt förstört ut?
Citera
2022-08-23, 10:13
Medlem
Citat:
Men nu hörni! Vad sjutton har hänt med badrumsgolvet?? Syns på bild fyra i dagens inlägg. Ser ju helt förstört ut?

Är det inte bara vatten då, det som är mörkare?
Citera
2022-08-23, 10:55
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrufsuperwhite
Är det inte bara vatten då, det som är mörkare?
Vet inte. I såna fall är det ju vatten över hela golvet, för hon står ju vid spegeln och
krom”röret” som syns till höger är ju handfatet
Citera
2022-08-23, 11:27
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Elsa lägger gärna på bruntonade filter osv. Tror inte vi ska fästa särskilt stor vikt vid vad vi ser på hennes och andra influencers bilder. Samma med hennes kropp, mobilkamerans objektiv förvränger så att vi ser både längre och smalare ut. Och detta innan bilden ens är redigerad och eventuellt retuscherad.
Citera
2022-08-23, 12:05
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Elsa lägger gärna på bruntonade filter osv. Tror inte vi ska fästa särskilt stor vikt vid vad vi ser på hennes och andra influencers bilder. Samma med hennes kropp, mobilkamerans objektiv förvränger så att vi ser både längre och smalare ut. Och detta innan bilden ens är redigerad och eventuellt retuscherad.
Jo sant. Men det ser verkligen helt sjukt ut, som om nån spillt syra över halva golvet.
Eller så är det jag som har fel på ögonen😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in