Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-23, 08:39
Medlem
epost72s avatar
Chrome och automatisk uppdatering.

Jag har en chromeinstallation som är portabel, normalt sett när man klickar på verktyget och sedan Om Google Chrome så uppdateras Chrome automatiskt men inte just på denna portabla installationen.

Servern för uppdatering är inte tillgänglig (fel:1) står det.
Inget jätteproblem direkt men jag funderar ändå vad det kan bero på.
2011-06-23, 20:28
Medlem
Någon som vet om något översättnings-tillägg till chrome, som kan översätta ord man markerar på sidan? Jag vill alltså inte behöva markera, kopiera och klistra in någonstans. Jag har hittat ett tillägg till firefox som gör detta - Easy Google Translate, där man markerar ett ord och trycker två ggr på Ctrl. Då visas översättningen av ordet i en svart liten ruta bredvid.

Det är bara översättningar mellan svenska och engelska jag är intresserad av, då framför allt engelska>svenska.
2011-06-23, 22:11
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toffeldjuret
Någon som vet om något översättnings-tillägg till chrome, som kan översätta ord man markerar på sidan? Jag vill alltså inte behöva markera, kopiera och klistra in någonstans. Jag har hittat ett tillägg till firefox som gör detta - Easy Google Translate, där man markerar ett ord och trycker två ggr på Ctrl. Då visas översättningen av ordet i en svart liten ruta bredvid.

Det är bara översättningar mellan svenska och engelska jag är intresserad av, då framför allt engelska>svenska.

https://chrome.google.com/webstore/detail/gcgilaljhajcjdbgdoidofbjonkjikfm?hl=en
2011-06-24, 02:28
Medlem
Finns det inget kortkommando för att uppdatera sidan man besöker? F5 verkar ej funka

Edit: fn+F5. Bra man är...
Senast redigerad av Beibel 2011-06-24 kl. 02:35.
2011-06-24, 09:20
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beibel
Finns det inget kortkommando för att uppdatera sidan man besöker? F5 verkar ej funka

Edit: fn+F5. Bra man är...

Annars funkar alltid ctrl+r också!

Jag måste själv använda fn först för att komma åt F-knapparna, och hatar detta. Finns det någon snabbkommandomotsvarighet till F6? Det närmaste jag kommit är ctrl+e och sen backspace.
2011-06-27, 14:37
Medlem
RutSvenssons avatar
Jag är för trött för att söka genom hela tråden. Finns det någon tweak för single process än? Tidigare gick det ju att ändra filnamnet men det har ju lagats i koden nu. tacksam för svar, google ville inte hjälpa mig.
2011-06-30, 22:16
Medlem
jonssonpontuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
https://chrome.google.com/webstore/detail/gcgilaljhajcjdbgdoidofbjonkjikfm?hl=en

Tack för tipset, kommer bli väldigt användbart!
2011-07-05, 12:37
Medlem
Struttens avatar
Är det bara för mig som i princip alla kommentatorsspår försvunnit? Aftonbladet är kvar, men det är i princip det enda. Varför?
2011-07-05, 14:58
Medlem
Me0ws avatar
Finns det någon lista eller något i den här tråden över bra appar och tillägg? Det var länge sedan jag besökte Googles tilläggsbibliotek (appar fanns inte ens sist jag var där), men oj vad det har växt sig. Tyvärr känns det lite sådär att sortera det, så om det fanns några rekommendationer tar jag dem gärna!

Förövrigt kan jag själv rekommendera Speeddial2 om man inte gillar den vanliga "new tab"-sidan. Har letat länge efter en bättre startsida men 99% av dem bara drar in alla ens bokmärken som startsida vilket jag inte uppskattar. Mina bokmärken är länkar jag använder ganska sällan, som är situationella och som jag ibland bara sparar temporärt. Länkarna på min startsida vill jag ska vara sidor som jag besöker var dag som flashback, facebook och så vidare. Speeddial lät mig lägga till vilka sidor jag ville, dessutom är den clean och snygg.
2011-07-05, 15:09
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me0w
Finns det någon lista eller något i den här tråden över bra appar och tillägg? Det var länge sedan jag besökte Googles tilläggsbibliotek (appar fanns inte ens sist jag var där), men oj vad det har växt sig. Tyvärr känns det lite sådär att sortera det, så om det fanns några rekommendationer tar jag dem gärna!

Förövrigt kan jag själv rekommendera Speeddial2 om man inte gillar den vanliga "new tab"-sidan. Har letat länge efter en bättre startsida men 99% av dem bara drar in alla ens bokmärken som startsida vilket jag inte uppskattar. Mina bokmärken är länkar jag använder ganska sällan, som är situationella och som jag ibland bara sparar temporärt. Länkarna på min startsida vill jag ska vara sidor som jag besöker var dag som flashback, facebook och så vidare. Speeddial lät mig lägga till vilka sidor jag ville, dessutom är den clean och snygg.
Tror inte någon lista har komponerats. Det beror ju helt på vad du gör på Internet, upplever det som väldigt individuellt vilka tillägg man använder.

Några generella som jag tycker att i stort sett alla användare borde installera är:

- Adblock
- Better Pop Up Blocker
- Incredible Startpage
- Translate
- TinEye Reverse Image Search
- Chrome Toolbox (by Google)
- Personal Blocklist (by Google)
- Google Chrome to Phone Extension
2011-07-05, 18:18
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Tror inte någon lista har komponerats. Det beror ju helt på vad du gör på Internet, upplever det som väldigt individuellt vilka tillägg man använder.

Några generella som jag tycker att i stort sett alla användare borde installera är:

- Adblock
- Better Pop Up Blocker
- Incredible Startpage
- Translate
- TinEye Reverse Image Search
- Chrome Toolbox (by Google)
- Personal Blocklist (by Google)
- Google Chrome to Phone Extension

Som sagt är det väldigt personligt vad man gillar för tillägg.
AdBlock
Chrome IE Tab Multi
Neat Bookmarks
TinEye Reverse
Xmarks
Search by Image (by Google)
2011-07-05, 21:30
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Som sagt är det väldigt personligt vad man gillar för tillägg.
AdBlock
Chrome IE Tab Multi
Neat Bookmarks
TinEye Reverse
Xmarks
Search by Image (by Google)
När vi ändå håller på här. Vad tycker du om Search by Image? Själv använder jag Tineye utan undantag så hade uppskattat lite info om upplevelsen med Googles egna lösning. Då tänker jag på själva tillägget, jag vet att Google har bra med bilder osv så jag tvivlar inte på själva tjänsten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in