Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-16, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Avaktivera adblock.

Då funkar ju inte tillägget du rekommenderade? Testade att ta bort AdBlock och ha kvar det andra programmet, då fick jag tillbaka all reklam.
2010-12-16, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Då funkar ju inte tillägget du rekommenderade? Testade att ta bort AdBlock och ha kvar det andra programmet, då fick jag tillbaka all reklam.
Du gör fel, det tog tid innan jag fattade. Gå in på http://adblockplus.org/en/subscriptions och högerklicka på länkarna där det står "subscribe:", t.ex. AdblockRules.org och sen går du in på ditt adblock och in på filter list där du klistra in länken. På så sätt får du även bort mycket svenk reklam som inte annars försvinner.
2010-12-16, 22:37
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Behöver hjälp nu, precis gått över från Firefox till Chrome, stör mig hårt på att Adblock inte funkar så bra som jag förväntar mig:

1. Bannern längst upp på Flashback laddar alltid när man besöker startsidan och försvinner snabbt igen. Jag vill inte att den ska ladda över huvud taget.

2. Googles textannonser mellan vissa inlägg här på Flashback syns fortfarande.

3. Flashreklamen på högersidan vägrar försvinna.

Finns det något smart tillägg till Adblock som kan lösa dessa problem?
1. Använd "ingen reklam"-scriptet.

2. Den är jävligt svår att få bort.

3. Använd "ingen reklam"-scriptet.

Du hittar scriptet i inlägg 3003(om jag minns rätt) i tråden om FlashScript, du får söka själv
2010-12-16, 23:44
Medlem
Loxuss avatar
Citat:

Vet inte vad du gör för fel.
Jag har inte adblock installerat, men AdThwart, och det fungerar för mig.
Kolla så att du har nån filterlista förkryssad i adthwarts inställningar.
2010-12-16, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
1. Använd "ingen reklam"-scriptet.

2. Den är jävligt svår att få bort.

3. Använd "ingen reklam"-scriptet.

Du hittar scriptet i inlägg 3003(om jag minns rätt) i tråden om FlashScript, du får söka själv

Tack, men reklamscriptet funkar också otroligt dåligt. Först laddar reklamen för att senare försvinna. Med andra ord helt värdelöst!

Jag löste mitt problem med AdBlock och AdBlock+ Element Hiding Helper. Ganska smidigt för då kan man ta bort Google-reklamen i inläggen och modifiera bäst man vill.

Nästa problem, går det inte att zooma i Chrome? Jag använder Mac och Google Chrome, nu har någonting hänt och Flashback och Youtube har blivit väldigt förminskade och jag har nästan problem att läsa här på forumet. Tidigare idag hade jag inga problem med detta.

Ctrl+cmd+scroll funkar inte i Google Chrome, har någon en idé hur man kan lösa detta?

EDIT: Kanske borde ta det här i Mac-forumet eller?
2010-12-16, 23:49
Bannlyst
Citat:
Tack, men reklamscriptet funkar också otroligt dåligt. Först laddar reklamen för att senare försvinna. Med andra ord helt värdelöst!

Jag löste mitt problem med AdBlock och AdBlock+ Element Hiding Helper. Ganska smidigt för då kan man ta bort Google-reklamen i inläggen och modifiera bäst man vill.

Nästa problem, går det inte att zooma i Chrome? Jag använder Mac och Google Chrome, nu har någonting hänt och Flashback och Youtube har blivit väldigt förminskade och jag har nästan problem att läsa här på forumet. Tidigare idag hade jag inga problem med detta.

Ctrl+cmd+scroll funkar inte i Google Chrome, har någon en idé hur man kan lösa detta?

EDIT: Kanske borde ta det här i Mac-forumet eller?

Aha! Cmd +/- använder man för att zooma in och ut! Perfekt!
2010-12-18, 17:56
Medlem
Jag undrar om det finns något sätt att ändra bakgrunden på sidan för "Ny Flik"?

EDIT: Strunta i min fråga, jag hittade lite guider på google code om hur man gör hela teman så ska kanske lära mig det. Vi kanske kan fixa så vi kan visa upp våra egna teman, hade inte vart helt fel.
Senast redigerad av iTomG 2010-12-18 kl. 18:06.
2010-12-18, 22:40
Medlem
evelyn.ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iTomG
Jag undrar om det finns något sätt att ändra bakgrunden på sidan för "Ny Flik"?

EDIT: Strunta i min fråga, jag hittade lite guider på google code om hur man gör hela teman så ska kanske lära mig det. Vi kanske kan fixa så vi kan visa upp våra egna teman, hade inte vart helt fel.

https://chrome.google.com/extensions/detail/dgpdioedihjhncjafcpgbbjdpbbkikmi

det här, tycker jag, funkar väl
2010-12-18, 22:54
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evelyn.t
https://chrome.google.com/extensions/detail/dgpdioedihjhncjafcpgbbjdpbbkikmi

det här, tycker jag, funkar väl
Eller Incredible Startpage. Men det hade varit kul att göra ett tema själv, fast det e lite av en annan grej.
2010-12-19, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Eller Incredible Startpage. Men det hade varit kul att göra ett tema själv, fast det e lite av en annan grej.
http://code.google.com/p/chromium/wiki/ThemeCreationGuide Här har google en väldigt utförlig guide. Det är nog inte det enklaste men ska ge det ett försök när jag får lite tid nu under julhelgerna Men visst finns det många bra extensions och färdiga teman men det är alltid en känsla att vara den enda med något, speciellt om det ser bra ut.

Tänker på dem trådarna där de visar upp sina skrivbord, men hur ofta händer det att man ser skrivbordet, mer vanligt att man ha webbläsaren öppen hela tiden, och att "pimpa" webbläsaren kan ju det lika bra bli en fluga som att flasha upp skrivbordet. Och eftersom man kan ändra ALLT på google chromes UI om man vill det så är det en bra grund för att det skulle kunna gå väl med en sådan tråd.
2010-12-19, 10:57
Medlem
Godmorgon, jag är inne på en polsk sida, har varit där förut och då valde jag att ta bort att den översätter till svenska, men nu vill jag ha den översett och nu gör den ej det automatiskt, hur ska ja göra för att den ska börja översätta varje gång ja går in på hemsidan? =)
2010-12-19, 11:34
Medlem
evelyn.ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmyunbannamig
Godmorgon, jag är inne på en polsk sida, har varit där förut och då valde jag att ta bort att den översätter till svenska, men nu vill jag ha den översett och nu gör den ej det automatiskt, hur ska ja göra för att den ska börja översätta varje gång ja går in på hemsidan? =)

Alternativ > Under huven > bocka "Översätt"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in