Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-01-03, 15:22
Medlem
MrMjoelkes avatar
Surfar med Chrome på ett forum där trådarna kommer upp fasligt stort, jag måste skrolla sidleds för att läsa. Hur anpassar man detta? Jag provade med att zooma men det blev inge bra.
Vad för slags forumprogram det är vet jag inte, står php mysql och W3 xhtml.

Hjälp!
2012-01-05, 13:21
Medlem
Äntligen fått tummen ur och bytt från firefox till chrome. Har importerat alla gamla favoriter och undrar nu hur man gör för att få bokmärken/favoriter i en panel på vänstersidan?
2012-01-05, 17:23
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercyFlush
Äntligen fått tummen ur och bytt från firefox till chrome. Har importerat alla gamla favoriter och undrar nu hur man gör för att få bokmärken/favoriter i en panel på vänstersidan?
Om det går att få bokmärken på vänstersidan vet jag inte. Men du kan ju få bokmärkena i en list under adressfältet. Detta kan du ställa in inställningarna. Klicka bara på sktnyckeön så hittar du nog rätt.
2012-01-05, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Om det går att få bokmärken på vänstersidan vet jag inte. Men du kan ju få bokmärkena i en list under adressfältet. Detta kan du ställa in inställningarna. Klicka bara på sktnyckeön så hittar du nog rätt.
det har jag lyckats med.

vill dock gärna ha dem i en tabell på vänster sida så att säga
2012-01-09, 14:28
Medlem
valle20s avatar
Jag har en ny Sony Vaio, funkar perfekt i övrigt. Men Chrome (och spotify) tar evigheter innan det går att använda när jag startar datorn från avstängd. Jag öppnar upp chrome, ser mina 8 mest besökta, inget laggar eller något. Men den vägrar ta mig in på sidan jag vill gå till, det är som att den laddar fast den inte alls gör det. Även om jag startar datorn och gör något annat i tio minuter så är det samma bekymmer vid första starten av Chrome.

Internet Explorer går att använda 10 sekunder efter start utan problem.

Jag har rensat cache, webhistorik och hela köret, bockat ur allt skit som ligger i autostart osv.

Hjälp någon?
2012-01-09, 16:48
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valle20
Jag har en ny Sony Vaio, funkar perfekt i övrigt. Men Chrome (och spotify) tar evigheter innan det går att använda när jag startar datorn från avstängd. Jag öppnar upp chrome, ser mina 8 mest besökta, inget laggar eller något. Men den vägrar ta mig in på sidan jag vill gå till, det är som att den laddar fast den inte alls gör det. Även om jag startar datorn och gör något annat i tio minuter så är det samma bekymmer vid första starten av Chrome.

Internet Explorer går att använda 10 sekunder efter start utan problem.

Jag har rensat cache, webhistorik och hela köret, bockat ur allt skit som ligger i autostart osv.

Hjälp någon?
Chrome drar lite extra minne, hur mycket RAM har du?
2012-01-09, 20:12
Medlem
Kan någon vara snäll och förklara hur jag tar bort webbhistoriken från googles startsida?
När jag söker på google och får fram alla träffar på sökordet ser man till vänster i bild en massa alternativ, "senaste timmen, senaste dygnet, senaste 3 dagarna" osv. Hur rensar man den historiken?

Tacksam för hjälp!
/Mike
2012-01-09, 20:44
Medlem
valle20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Chrome drar lite extra minne, hur mycket RAM har du?

6 gig så inte det som felar.
2012-01-10, 21:44
Medlem
Kan man på något sätt få flera windows/fönster eller vad de kallas i sin "new tab"/"ny flik"? Tycker 8 är ganska lite, hade gärna haft 12 eller 16...
2012-01-12, 08:54
Medlem
Jag kan inte gå in på vissa hemsidor t.ex. google, aftonbladet, expressen, hemnet med mera medan andra såsom dn och flashback fungerar. Vad kan detta bero på? Vad kan jag göra åt det?

Tacksam för svar.
2012-01-12, 09:34
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blastoise
Kan man på något sätt få flera windows/fönster eller vad de kallas i sin "new tab"/"ny flik"? Tycker 8 är ganska lite, hade gärna haft 12 eller 16...
https://chrome.google.com/webstore/detail/ncdfeghkpohnalmpblddmnppfooljekh

Kanontillägg. Jag har själv 25 stycken genvägar
2012-01-12, 10:15
Medlem
evelyn.ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blastoise

med detta tillägg kan du reglera hur många vill du ha.

Av nån konstig anledning funkar inte länk, så Speed dial heter tillägget.
Senast redigerad av evelyn.t 2012-01-12 kl. 10:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in