Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-02-05, 21:44
Medlem
Hoya84s avatar
Undantag?

På en del sidor, exempelvis http://gta.wikia.com/Main_Page, så kommer det upp ett meddelande i Chrome som säger att sidan inte är säker. Jag klickar i att jag litar på sidan och kan fortsätta men sen poppar det här upp varje gång jag får vidare på sidan. Finns det något alternativ som gör att man kan godkänna en hel sida en gång för alla? Någon typ av undantag med andra ord. Kollat i hjälpen och kikat igenom alternativen utan att hitta något..
Senast redigerad av Hoya84 2010-02-05 kl. 21:53.
2010-02-06, 22:53
Medlem
unikums avatar
Chrome dummar sig här på flashback. Ser ej högerkolumnen dvs searchbox, heta ämnen osv. Disablat adblock, tömt cache men inget hjälper. Tips?
2010-02-07, 20:50
Medlem
Kruxillimuxs avatar
På senare tiden har jag börjat märka att Chrome är sjukt segt. Någon annan? Jag har switchat till IE och det funkar för första gången någonsin bättre, ur prestandavinkel. Kan knappt bläddra bilder på Facebook i Chrome utan att det laddar i åratal. Att scrolla är även det ett problem, då det fryser och sen scrollar allt jag scrollat i en fet scroll. Tips?
2010-02-10, 14:11
Medlem
Jag har funderat på att byta från FF till GC men två saker hindrar mig. Finns det någon lösning?

- Inget sätt att permanent avaktivera animerade GIF.
- Sparar inte sajtzoomläge.

Speciellt det sista gör enligt mig GC oanvändbart. Många sajter är gjorda för 1024x768, vissa verkar t.o.m. gjorda för 800x600.
2010-02-10, 16:59
Medlem
|oRkaR|s avatar
tja, När man ska ladda ner något så finns det bara "spara" och "avbryt" som alternativ. Jag undrar om det går att få så att man även kan välja öppna fil istället för att man måste spara.

tack på förhand
2010-02-10, 18:20
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Citat:
tja, När man ska ladda ner något så finns det bara "spara" och "avbryt" som alternativ. Jag undrar om det går att få så att man även kan välja öppna fil istället för att man måste spara.

tack på förhand
Tryck på filen när den dyker upp i nedladdningsfältet nere i browserfönstret. Eller vänta på att den laddat klart och sen tryck på den.
2010-02-10, 19:05
Medlem
|oRkaR|s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
Tryck på filen när den dyker upp i nedladdningsfältet nere i browserfönstret. Eller vänta på att den laddat klart och sen tryck på den.

jo visst men man måste spara hem själva filen först innan man kan öppna den verkar det som? kanske har någon knasig inställning. för när jag klickar på, säg en torrentlänk, så kommer det en "spara som" ruta. och så måste jag spara ner den på hårddisken och sen kan jag klicka nere i browserfönstret.

hade vart skönt om man slapp spara ner torrenfilen och bara kunde trycka öppna direkt, så den inte lagras på hårddisken alls.
2010-02-10, 20:21
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Citat:
jo visst men man måste spara hem själva filen först innan man kan öppna den verkar det som? kanske har någon knasig inställning. för när jag klickar på, säg en torrentlänk, så kommer det en "spara som" ruta. och så måste jag spara ner den på hårddisken och sen kan jag klicka nere i browserfönstret.

hade vart skönt om man slapp spara ner torrenfilen och bara kunde trycka öppna direkt, så den inte lagras på hårddisken alls.
Klart den måste lagras på hårddisken...
Men nej, jag väljer aldrig vart den ska sparas. Har en målmapp inställd.

Anpassa > Alternativ > Under huven > Nedladdade filer
Där kan du kryssa ur rutan "Fråga var filerna ska sparas innan nedladdning", samt välja målmapp.
2010-02-17, 03:36
Medlem
Någon som har tips på någon bra adblock? Gillar inte "AdBlock" alls, krånglig och när man ska blockera bilder på flashback så tar den bort mer än bara reklam...
2010-02-18, 16:03
Medlem
oyinbozs avatar
Jag har tunga problem med att uppdatera Chrome men får meddelandet "error 7" vad som än sker. Det innebär att filerna är hemma men att själva installationen inte funkar.

Jag har följt guider som denna men utan önskvärt resultat.

Någon som har suttit i samma sits och lyckats? Eller om någon vet hur man kan spara lösenord, bokmärken o.s.v. ifall jag skulle helt avinstallera Chrome och sedan reinstallera.

Stort tack för hjälp alt. snälla ord!

EDIT: Det löste sig genom att helt sonika stänga av NOD istället för att tillåta en uppsjö av GoogleUpdate.exe osv.
Senast redigerad av oyinboz 2010-02-18 kl. 16:20.
2010-02-19, 02:33
Medlem
Nån som vet om man kan få flikarna i Chrome att visas som i Firefox? Alltså att flikarna inte är längst upp utan under adressfältet och bokmärken?

Edit: Googlar och det är fler som undrar, men har inte hittat något vettigt svar... http://www.chromeboard.com/archive/index.php/t-428.html
Senast redigerad av KaptenPanaka 2010-02-19 kl. 02:42.
2010-02-20, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Någon som har tips på någon bra adblock? Gillar inte "AdBlock" alls, krånglig och när man ska blockera bilder på flashback så tar den bort mer än bara reklam...

Bump

Har stött på ett till problem, jag kikade i aktivitetshanteraren, och såg att jag hade 5 google chrome öppet, med allt ifrån 12 mb till 40mb i minnesanvänding, vad i helvete är detta och varför är det såhär? Aldrig använt Chrome innan så det är helt nytt för mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in