Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-06-12, 23:47
Medlem
talip_ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runa
Jag kan ingenting om datorer (ja jag är kvinna

http://get.adobe.com/se/flashplayer/
2011-06-14, 01:38
Medlem
redirect remover? någon som hittat ett bra alternativ som funkar på flashback? sökte i tråden men hittade inget.(?)

Tacksam för svar!

/ dasv08
2011-06-14, 06:33
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasv08
redirect remover? någon som hittat ett bra alternativ som funkar på flashback? sökte i tråden men hittade inget.(?)

Tacksam för svar!

/ dasv08
Flashscript fungerar iofs med Chrome.
Dock fungerar det endast på Flashback.
2011-06-16, 23:45
Medlem
Är jag ensam om att ha enorma problem med Chrome just nu? Jag trodde först att det var Felia som levererade i normal ordning, men jag blev misstänksam när MSN, Spotify och alla online-spel flöt på smärtfritt... Det visar sig att enbart Chrome vägrar ladda sidor för mig från och med ca. ett dygn tillbaka. Jag använder för närvarande Firefox och det funkar...

Är det någon tillfällig bugg i Chrome eller kan det vara flash eller liknande som spökar?
2011-06-17, 00:11
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwolt3
Är jag ensam om att ha enorma problem med Chrome just nu? Jag trodde först att det var Felia som levererade i normal ordning, men jag blev misstänksam när MSN, Spotify och alla online-spel flöt på smärtfritt... Det visar sig att enbart Chrome vägrar ladda sidor för mig från och med ca. ett dygn tillbaka. Jag använder för närvarande Firefox och det funkar...

Är det någon tillfällig bugg i Chrome eller kan det vara flash eller liknande som spökar?
Installera om bara, förmodligen något som har gått fel bara.

Jag själva har slitit med att Chrome kraschar ganska frekvent nu dom senaste dagarna. Det är rätt jävla störande när man har flera streams och kanske femton flikar uppe. Nån mer?
2011-06-18, 21:10
Medlem
brianmolkos avatar
Kan man återställa sina gamla bokmärken på något sätt?
google chrome stannade och jag kom ingenstans på datorn, musen kunde jag inte röra eller något
var tvungen att stänga av på knappen, sen var bokmärken borta....
har windows XP
Senast redigerad av brianmolko 2011-06-18 kl. 21:12.
2011-06-18, 21:14
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
google chrome stannade och jag kom ingenstans på datorn, musen kunde jag inte röra eller något
har windows XP
Om du har du säkerhetskopierat dina bokmärken någon gång, kan du ju bara ta in bokmärkena. Men hade du haft gjort det, förmodar jag att du inte hade ställt din fråga
Men har du valt att synkronisera Chrome med ditt Google-konto (om du har ett) så ska väl bokmärkena på något vis sparas där.
Bokmärkena kommer inte tillbaks om du bara startar om Chrome/datorn?? (Det kanske du redan har gjort??)
2011-06-18, 21:16
Medlem
epost72s avatar
Citat:

Jag kan rekommendera Xmarks
Chrome versionen detta hjälper inte så mycket i efterhand men om man har det från början så kan man återställa bokmärken i princip att par dagar bakåt i tiden.
2011-06-18, 21:38
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Om du har du säkerhetskopierat dina bokmärken någon gång, kan du ju bara ta in bokmärkena. Men hade du haft gjort det, förmodar jag att du inte hade ställt din fråga
Men har du valt att synkronisera Chrome med ditt Google-konto (om du har ett) så ska väl bokmärkena på något vis sparas där.
Bokmärkena kommer inte tillbaks om du bara startar om Chrome/datorn?? (Det kanske du redan har gjort??)

tyvärr är nog den lite för gammal
vad är google konto ? jag har nog inget tyvärr, iofs har g-mail men
2011-06-18, 21:50
Medlem
brianmolkos avatar
lite märkligt är att historiken är kvar en bit
2011-06-18, 22:08
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
tyvärr är nog den lite för gammal
vad är google konto ? jag har nog inget tyvärr, iofs har g-mail men
Har du ett Gmail-konto så är det ett Google-konto, men för att bokmärkena ska ha sparats så måste du själv ha ställt in detta i inställningarna och du verkar inte veta om denna funktion så tyvärr har du ju nog inte gjort det.
2011-06-18, 23:40
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Minsann... Här fungerar det som det ska. Med tanke på uppdateringen, så har jag några funderingar... Man kan ju inte bara rensa "flash cookies" (plug-in data) utan måste samtidigt också rensa vanliga cookies.

I de flesta artiklar får man det att låta som att man har fått en ny möjlighet. Den möjligheten sitter ju ihop med vanliga "rensa cookies och annan site data" så att säga...

Hur startar man Apps via sökfältet? Vad ska man skriva?

Sen har jag också funderat på att när man exempelvis installerar ett tema, så syns en .crx fil i typ 2 sekunder som laddas hem i nedladdnings-fältet. Men var tar sen dessa vägen? I Appdata/Chrome/Extensions, det finns inga .crx där... Vad är grejen liksom? Om jag sedan byter tema, finns då det gamla kvar där någonstans? Hur aktiverar jag då det, om jag t.ex inte minns vad det tidigare temat jag använde heter? Det finns massa olika mappar med namn som "ad70320adgdaeaehl49823" typ och som sedan har några filer i sig (ej virus eller dylikt), finns det .JAS eller vad det nu hette som tydligen ska bli "upp packade" av .crx filen som laddas hem, som själv tydligen (efter vad jag läst när jag luskat lite på nätet) ska vara som ett motsvarande ZIP-arkvi.. Men dessa filer är ju icke öppningsbara så att säga, blir lite krångligt för den genomsnittliga användaren.. I Google's "hjälp" fält så står det att man kan hitta/avinstallera teman/.crx filer helt från datorn genom att skriva in "chrome:extensions" i omniboxen, detta måste vara något väldigt gammalt. I Firefox vet jag ju att man lätt hittar temat man hämtat i "Add-On" bar'N, i Chrome är det ju svårare om man t.ex byter eller ja så, ni förstår nog hoppas jag... Vet inte riktigt hur jag ska finskriva min förklaring, är lite stressad..

Justja! Denna också... Jag brukar köra med CCleaner, och den hittar alltid Temporary Internet Files från IE osv, fastän jag ej använder IE överhuvudtaget. Har det att göra med att IE på något sätt är bundet till Windows så att säga, satt om jag använder en annan webläsare så kommer det ändå Internet Files osv till ngn IE mapp eller till IE? Ni hajar hur jag menar.. Typ som i chrome's proxy inställning, där man tar IE's... Varför gör man det förresten?

Bump =]]]!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in