Minsann... Här fungerar det som det ska. Med tanke på uppdateringen, så har jag några funderingar... Man kan ju inte bara rensa
"flash cookies" (plug-in data) utan måste samtidigt också rensa vanliga cookies.
I de flesta artiklar får man det att låta som att man har fått en ny möjlighet. Den möjligheten sitter ju ihop med vanliga "rensa cookies och annan site data" så att säga...
Hur startar man Apps via sökfältet? Vad ska man skriva?
Sen har jag också funderat på att när man exempelvis installerar ett tema, så syns en .crx fil i typ 2 sekunder som laddas hem i nedladdnings-fältet. Men var tar sen dessa vägen? I Appdata/Chrome/Extensions, det finns inga .crx där... Vad är grejen liksom? Om jag sedan byter tema, finns då det gamla kvar där någonstans? Hur aktiverar jag då det, om jag t.ex inte minns vad det tidigare temat jag använde heter? Det finns massa olika mappar med namn som "ad70320adgdaeaehl49823" typ och som sedan har några filer i sig (ej virus eller dylikt), finns det .JAS eller vad det nu hette som tydligen ska bli "upp packade" av .crx filen som laddas hem, som själv tydligen (efter vad jag läst när jag luskat lite på nätet) ska vara som ett motsvarande ZIP-arkvi.. Men dessa filer är ju icke öppningsbara så att säga, blir lite krångligt för den genomsnittliga användaren.. I Google's "hjälp" fält så står det att man kan hitta/avinstallera teman/.crx filer helt från datorn genom att skriva in "chrome:extensions" i omniboxen, detta måste vara något väldigt gammalt. I Firefox vet jag ju att man lätt hittar temat man hämtat i "Add-On" bar'N, i Chrome är det ju svårare om man t.ex byter eller ja så, ni förstår nog hoppas jag... Vet inte riktigt hur jag ska finskriva min förklaring, är lite stressad..
Justja! Denna också... Jag brukar köra med CCleaner, och den hittar alltid Temporary Internet Files från IE osv, fastän jag ej använder IE överhuvudtaget. Har det att göra med att IE på något sätt är bundet till Windows så att säga, satt om jag använder en annan webläsare så kommer det ändå Internet Files osv till ngn IE mapp eller till IE? Ni hajar hur jag menar.. Typ som i chrome's proxy inställning, där man tar IE's... Varför gör man det förresten?