Citat:
Ursprungligen postat av of lot 49
En liten fråga om auto-complete-funktionen i Omnibar:
När jag skriver in något där, t.ex. "restauranger", kommer det automatiskt ett par förslag med det sökordet och platser nära mig. När jag testade det på en dator i Lund var toppförslagen på olika sådana sökord Malmö och Lund.
Själv surfar jag en del på norska sidor, och när jag nyligen sökte efter hittegods var toppförslagen "hittegods trondheim" och "hittegods oslo". Detta trots att jag alltså är i Sverige, med svensk IP-adress.
Är det här bara en slump, eller känner Chrome på något sätt av ens geografiska position (via IP-adress, surfningsmönster)? Har googlat lite, men hittar ingen som beskrivit det här, så kanske inbillar jag mig bara.
Låter rimligt egentligen men ändå inte. På något sätt bör det isf vara kopplat till ditt google konto. Google har inte gett ut någon information om att de prioriterar sökresultat efter våra surfvanor vad jag vet, kanske jag missat isf? Men tror inte det är google chrome det handlar om utan isf ditt google konto. Jag har nog aldrig lagt märke till det, iaf inte tänkt på.