Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-01-22, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Annars är det ju bara att börja skriva på sidan man ska till.

Det är ju det man vill slippa, att böja sig fram till tangentbordet och behöva skriva något. Dessutom ibland vet man inte var man vill och då är de bra att ha listan där på olika sidor man brukar besöka.
2011-01-22, 14:10
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaffyTaffy
Det är ju det man vill slippa, att böja sig fram till tangentbordet och behöva skriva något. Dessutom ibland vet man inte var man vill och då är de bra att ha listan där på olika sidor man brukar besöka.
What? Om du inte vet vad du är ute efter så kan du ju bara skriva en del av adressen eller innehållet så löser Chrome det själv. Om du är en musperson så finns det något som heter bokmärken.
2011-01-22, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
What? Om du inte vet vad du är ute efter så kan du ju bara skriva en del av adressen eller innehållet så löser Chrome det själv. Om du är en musperson så finns det något som heter bokmärken.

Jag är musperson ja, vill skriva så lite som möjligt.

Sen är det inte nödvändigtvis så att man har alla sidor man brukar besöka i sina bokmärken.
2011-01-22, 15:14
Bannlyst
Finns det nåt inställning till att Chrome varnar när man stänger ner flikar eller själva webbläsaren?
2011-01-22, 16:39
Medlem
Loxuss avatar
Citat:

Då klickar du på menyn --> Historik
2011-01-22, 17:14
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Jag är musperson ja, vill skriva så lite som möjligt.

Sen är det inte nödvändigtvis så att man har alla sidor man brukar besöka i sina bokmärken.
Antingen använder du historiken eller så verkar inte Chrome passa dig särskilt bra tyvärr, även om det säkert finns nåt halvkasst tillägg som ger dig en halvdan lösning...
2011-01-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hur får man fram "rullen" under adressfältet? Alltså menyn där man kan välja bland de tidigare sidorna man besökt

Citat:
Det undrar jag med! Det är fram tills idag den stora anledningen till att jag inte använder chrome...
finns faktiskt en extension som gör just detta, tror jag iallafall. hur bra den är vet jag inte då jag själv inte har använt den.

https://chrome.google.com/extensions/detail/logbmehmiacemkimbpcbjgaikobdndah?hl=en
2011-01-23, 11:04
Bannlyst
Kan man ta bort specifika webbhistoriker?
Trött på rensa bort allting.
2011-01-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sbl7
Kan man ta bort specifika webbhistoriker?
Trött på rensa bort allting.
ctrl+h, kryssa i vad du vill ta bort och välj 'ta bort valda objekt'
2011-01-25, 19:14
Medlem
Liq^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evelyn.t
https://chrome.google.com/extensions/detail/dgpdioedihjhncjafcpgbbjdpbbkikmi?hl=sv
Tack
2011-01-27, 20:32
Medlem
Sigrid80s avatar
Jag har problem med att beställa tågbiljetter via SJs hemsida, sj.se. Får inte ens fram rutan med chrome, men med andra läsare går det bra. Vafalls?
2011-01-27, 20:55
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigrid80
Jag har problem med att beställa tågbiljetter via SJs hemsida, sj.se. Får inte ens fram rutan med chrome, men med andra läsare går det bra. Vafalls?
Fungerar här. Försök i inkognito utan tillägg, förmodligen nåt sånt som blockerar/spökar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in