Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-19, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evelyn.t
Alternativ > Under huven > bocka "Översätt"

wiho, thank yooou
2010-12-19, 15:35
Medlem
Jag skulle vilja öppna filer utan att chrome laddar ner dem och sparar dem. T.ex. vid torrents. Även hade jag velat redigera att PDF filer öppnas av en annan läsare. Vart fixar jag detta?
2010-12-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Jag skulle vilja öppna filer utan att chrome laddar ner dem och sparar dem. T.ex. vid torrents. Även hade jag velat redigera att PDF filer öppnas av en annan läsare. Vart fixar jag detta?
För det första laddas alltid en fil ner om du öppnar dem, dock så hamnar dem i en temp mapp där de raderas från efter att du stängt ner dokumentet. Men det finns inget alternativ för detta i chrome. Torrents bruka väl ha magnetlänkar som fungerar så du slipper ladda ner väl? Vi kan vara glada att de implementerat så vi får själva välja var en fil ska sparas efter att laddat ner den, det kunde man inte innan.

Hur menar du att pdf filer ska öppnas av en annan läsare? Det har väl inte med chrome att göra utan dina inställningar på datorn? Du får isf välja att öppna filen med ett standardprogram och har inte med chrome att göra.
2010-12-19, 17:25
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iTomG
Du får isf välja att öppna filen med ett standardprogram och har inte med chrome att göra.

Eh...jo...
Chrome öppnar PDF-filer själv
Medan pdf-filer jag har på datorn öppnas i foxit (som jag valt att det ska göra).
2010-12-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Eh...jo...
Chrome öppnar PDF-filer själv
Medan pdf-filer jag har på datorn öppnas i foxit (som jag valt att det ska göra).
Jag förstod det som det inte var så Jackie menade. Kanske missförstod hans fråga. Förstod det som att de pdf-filer som han laddar ner inte öppnas i det program som han vill de ska öppnas.
2010-12-19, 17:41
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Jag förstod det som det inte var så Jackie menade. Kanske missförstod hans fråga. Förstod det som att de pdf-filer som han laddar ner inte öppnas i det program som han vill de ska öppnas.

Eftersom Chrome numera verkar ha inbyggd pdf-läsare så antog jag att det var så det menades, och jag har nog rätt (tills motsatsen bevisas) ^^

Har inte undersökt möjligheten att ändra det dock...*lat*
2010-12-19, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Eftersom Chrome numera verkar ha inbyggd pdf-läsare så antog jag att det var så det menades, och jag har nog rätt (tills motsatsen bevisas) ^^

Har inte undersökt möjligheten att ändra det dock...*lat*
Det kan nog va så. Nej varför skulle man vilja göra det? Det känns väldigt onödigt att ladda ner alla pdf som man bara vill läsa, och det är enkelt att ladda ner pdf-dokumentet efter att man öppnat det. Förstår inte vitsen men att ändra det till något annat :P Men tror det går ändra det på chrome://plugins/ som man bara skriver in i URL-baren.
2010-12-20, 17:23
Medlem
Citat:
För det första laddas alltid en fil ner om du öppnar dem, dock så hamnar dem i en temp mapp där de raderas från efter att du stängt ner dokumentet. Men det finns inget alternativ för detta i chrome. Torrents bruka väl ha magnetlänkar som fungerar så du slipper ladda ner väl? Vi kan vara glada att de implementerat så vi får själva välja var en fil ska sparas efter att laddat ner den, det kunde man inte innan.

Hur menar du att pdf filer ska öppnas av en annan läsare? Det har väl inte med chrome att göra utan dina inställningar på datorn? Du får isf välja att öppna filen med ett standardprogram och har inte med chrome att göra.

Jösses, med det personliga svaret känns det som om jag förolämpat ditt barn :0)

Tack för hjälpen!

Jag hade som Loxus hintar önskat att PDFen öppnas i en annan förvald PDFläsare. Chrome som pdfläsare är nämligen ganska begränsad i sina valmöjligheter! Nåväl, jag får nöja mig med att ladda ner pdferna, leta upp dem på datorn och radera dom efter att jag läst.
2010-12-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Jösses, med det personliga svaret känns det som om jag förolämpat ditt barn :0)
Sry, det är svårt med tonfallet i ren text.

Hur är den begränsad? Du kan läsa, söka, skriva ut, alla de där grundläggande sakerna som krävs för att läsa en pdf. Undrar vilka andra funktioner du använder? Och läs med undrande och mjukt tonfall ;D

Edit: Jag glömde, kollade du under chrome://plugins? Där kan man hitta t.ex. att en pdf ska öppnas i adobes läsare. Om din pdf-läsare har en plugin för chrome kan den hamna där och då kryssa i att den ska öppnas i det programmet. Kolla det iaf.
Senast redigerad av iTomG 2010-12-20 kl. 21:39.
2010-12-20, 21:58
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
http://code.google.com/p/chromium/wiki/ThemeCreationGuide Här har google en väldigt utförlig guide. Det är nog inte det enklaste men ska ge det ett försök när jag får lite tid nu under julhelgerna Men visst finns det många bra extensions och färdiga teman men det är alltid en känsla att vara den enda med något, speciellt om det ser bra ut.

Tänker på dem trådarna där de visar upp sina skrivbord, men hur ofta händer det att man ser skrivbordet, mer vanligt att man ha webbläsaren öppen hela tiden, och att "pimpa" webbläsaren kan ju det lika bra bli en fluga som att flasha upp skrivbordet. Och eftersom man kan ändra ALLT på google chromes UI om man vill det så är det en bra grund för att det skulle kunna gå väl med en sådan tråd.
Tack för länken. Jag hänger själv rätt mycket i skrivbords-tråden, jag ser ofta skrivbordet eftersom jag kör med två skärmar och ibland är den ena "tom" men jag förstår din poäng.

Nu ska jag läsa på lite och om jag skapar ett tema så blir det nog en tråd om Chrome-teman
2010-12-21, 12:59
Medlem
Naglfars avatar
Finns det ett redirect-addon till Chrome som funkar här på FB? Som OneMans för firefox.
2010-12-21, 13:06
Medlem
Har problem med facebook, jag kan inte logga in för det står "Din webbläsare tillåter inte cookies. Ändra detta i säkerhetsinställningarna innan du fortsätter.". Men vad jag förstår så tillåter jag cookies. Vet någon hur man fixar detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in