Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-13, 17:01
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivenblixt
Jag vet inte om detta är ett problem som bara jag har, men det verkar som om Chrome har gjort någon uppdatering nyligen. När jag öppnar en PDF i Chrome nu så har jag inte längre den där listan upptill där jag t.ex. kan välja att spara ner den på datorn. Nu kan jag bara välja att zooma och välja utsträckt eller vanligt visningsläge. Jag kan inte välja att skriva ut eller spara ner den...

Bara hos mig?

Du kan väl gå in på Inställningar och sedan "Print" / "Skriv ut", dvs i skiftnyckel menyn.
2010-12-13, 19:05
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Jag vet inte om detta är ett problem som bara jag har, men det verkar som om Chrome har gjort någon uppdatering nyligen. När jag öppnar en PDF i Chrome nu så har jag inte längre den där listan upptill där jag t.ex. kan välja att spara ner den på datorn. Nu kan jag bara välja att zooma och välja utsträckt eller vanligt visningsläge. Jag kan inte välja att skriva ut eller spara ner den...

Bara hos mig?

Det infördes i och med version 8 av Chrome. Det du ser är Googles egna PDF-läsare, det är i alla fall det dom påstår att det ska vara. Jag har ändrat tillbaks så att jag har spara, skriv ut och de andra ikonerna, men problemet är att jag inte kan komma ihåg hur jag gjorde. Jag har letat en massa men kan tyvärr inte hitta hur man ska göra. Jag återkommer om jag kommer på hur jag gjorde.

EDIT:Tror att jag hittade det nu. Skriv in about:plugins i adressfältet och leta upp Chrome PDF Viewer Inaktivera den och sen ska det se ut som vanligt.
Senast redigerad av Quwerrt93 2010-12-13 kl. 19:15.
2010-12-14, 15:10
Medlem
Tobbsans avatar
Någonting är fel med google chrome.. den gillar att byta ut bilder mot andra, några som har samma problem?

såhär ser det ut på Aftonbladet för mig

http://img146.imageshack.us/i/gfdsvz.jpg/

även vissa profilbilder på facebook ändras till diverse porrbilder..
ser ju lite skojigt ut men vad i helvette? någon som har samma problem?
2010-12-14, 15:13
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbsan
Någonting är fel med google chrome.. den gillar att byta ut bilder mot andra, några som har samma problem?

HAHA!! Roligaste felet nånsin ^^
Nåt malware kanske?
2010-12-14, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Det infördes i och med version 8 av Chrome. Det du ser är Googles egna PDF-läsare, det är i alla fall det dom påstår att det ska vara. Jag har ändrat tillbaks så att jag har spara, skriv ut och de andra ikonerna, men problemet är att jag inte kan komma ihåg hur jag gjorde. Jag har letat en massa men kan tyvärr inte hitta hur man ska göra. Jag återkommer om jag kommer på hur jag gjorde.

EDIT:Tror att jag hittade det nu. Skriv in aboutlugins i adressfältet och leta upp Chrome PDF Viewer Inaktivera den och sen ska det se ut som vanligt.

Kanon! Det löste problemet, men nu förhandsvisas PDFerna inte över huvud taget utan laddas ned... Mycket bättre än innan, men helst vill jag ju att det ska bli som förut när de förhandsvisades i ett acrobat reader-fönster...
2010-12-14, 17:06
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Kanon! Det löste problemet, men nu förhandsvisas PDFerna inte över huvud taget utan laddas ned... Mycket bättre än innan, men helst vill jag ju att det ska bli som förut när de förhandsvisades i ett acrobat reader-fönster...

Gå då in på about:plugins igen och aktivera Adobe Reader 9 om det inte redan är det.
2010-12-14, 23:03
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbsan

Du har nog åkt på nån skit. Scanna med antimalware.

Ps. Installera adblock för helvete, hur orkar du kolla på all reklam?!
2010-12-16, 19:36
Bannlyst
Behöver hjälp nu, precis gått över från Firefox till Chrome, stör mig hårt på att Adblock inte funkar så bra som jag förväntar mig:

1. Bannern längst upp på Flashback laddar alltid när man besöker startsidan och försvinner snabbt igen. Jag vill inte att den ska ladda över huvud taget.

2. Googles textannonser mellan vissa inlägg här på Flashback syns fortfarande.

3. Flashreklamen på högersidan vägrar försvinna.

Finns det något smart tillägg till Adblock som kan lösa dessa problem?
2010-12-16, 20:05
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Behöver hjälp nu, precis gått över från Firefox till Chrome, stör mig hårt på att Adblock inte funkar så bra som jag förväntar mig:

1. Bannern längst upp på Flashback laddar alltid när man besöker startsidan och försvinner snabbt igen. Jag vill inte att den ska ladda över huvud taget.

2. Googles textannonser mellan vissa inlägg här på Flashback syns fortfarande.

3. Flashreklamen på högersidan vägrar försvinna.

Finns det något smart tillägg till Adblock som kan lösa dessa problem?

Använd AdThwart istället: https://chrome.google.com/extensions/detail/cfhdojbkjhnklbpkdaibdccddilifddb
2010-12-16, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Använd AdThwart istället: https://chrome.google.com/extensions/detail/cfhdojbkjhnklbpkdaibdccddilifddb

Använder AdBlock i kombination med AdThwart och den laddar t.ex. bannern för att sedan ta bort den, med andra ord helt värdelöst. Lyckas inte heller bli av med Google-annonserna eller Flashannonsen på högersidan (alla försvinner förutom den om någon freeroll tror jag det är). Måste fixa detta, annars återvänder jag till Firefox.
2010-12-16, 20:49
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Kan man göra egna teman?
2010-12-16, 21:56
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Använder AdBlock i kombination med AdThwart och den laddar t.ex. bannern för att sedan ta bort den, med andra ord helt värdelöst. Lyckas inte heller bli av med Google-annonserna eller Flashannonsen på högersidan (alla försvinner förutom den om någon freeroll tror jag det är). Måste fixa detta, annars återvänder jag till Firefox.

Avaktivera adblock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in