Citat:
Ursprungligen postat av
Sursexa
Perfekt. Har inte så bra koll på sånt här, utan har forskat lite och utgått i från vad jag läst. Tänkte också att det var väldigt lite mat när jag förberedde allting, men första dagen var som sagt igår och gick som sagt inte runt och var hungrig eller somnade hungrig. Det är i princip samma mat som jag ätit tidigare fast i mindre portioner och utan såser.
Har väl aldrig varit stor i maten, utan har ätit mycket för att det är gott. Nu är tanken att jag ska klara mig på dessa matlådor i 10 dagar, så 2 om dagen helt enkelt. Skulle jag känna att det blir för lite får jag börja varva det med lite frukt och grönsaker kanske.
Tack för ditt inlägg.
Som redan skrivet, det mest tillförlitliga är att testa några veckor och utvärdera. Första 10-14 dagarna brukar man rasa i vikt då man gör sig av med vätska, därefter blir det mer "realistiskt" scenario så att säga.
Upplägget ser bra ut med matlådor, vet inte om du räknat rätt på kalorier men det spelar som sagt inte så stor roll. Stannar du i vikt föreslår jag att du enkelt byter pasta och ris mot potatis i alla lådor, och känner du dig hungrig så addera mer fiberrika grönsaker (typ paprika, broccoli…). Hjälper dig även att bibehålla normal avföring. Någon frukt om dagen är bra ur det långsiktiga hälsoperspektivet, men håll det runt en under själva dieten.