2025-02-11, 16:37
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik89an
Kan man ha en onyttig dag en gång i månaden där man drar i sig all möjlig skit som glass, grädde osv
sabbar det mycket av träningen och kroppen?

Inte träna på en vecka,
tappar man styrka av det?

1. Varför skulle din träning sabbas av att äta glass? Glass är inte skit. Tvärtom ett enkelt sätt att få i sig kalorier skulle jag säga. Är personligen inte glassfantast men vill man börja bygga muskler är det en lämplig avslutning på dagen att ta en stor portion glass. Riktig glass då, bestående av enbart grädde, socker och ägg samt smaksättning.

2. Tränar du hårt så mår du bara bra av en vilovecka ibland. Du kommer inte tappa styrka överhuvudtaget, snarare tvärt om.
Citera
2025-02-11, 17:18
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Klarar du av att träna varje dag så tror jag inte du tränar tillräckligt hårt. Vila är inte bara viktigt utan helt väsentligt för att få resultat. Grundregeln är att vila fler dagar än du tränar varje given vecka.
Tja, hur tränar man tillräckligt hårt, gissar att hur man orkar slita sönder sig är individuellt.
Citera
2025-02-11, 17:40
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FadingCrown
Om du ligger på ett kaloriöverskott med bra mängd protein och ett program som har bra progression så är det inte en stor risk.
Vid kaloriunderskott kan man behöva känna efter mer hur kroppen känns.
Ligger nog på ett knappt underskott med mycket protein.
Citera
2025-02-11, 19:11
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Ligger nog på ett knappt underskott med mycket protein.

Förlåt en dum fråga, men varför vill du gå ner i vikt? Då kommer du ju också tappa, inte öka muskelmassa.
Citera
2025-02-11, 19:24
Citat:
Tja, hur tränar man tillräckligt hårt, gissar att hur man orkar slita sönder sig är individuellt.

Nu förstår jag inte riktigt... Hur menar du?
Citera
2025-02-11, 19:54
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Förlåt en dum fråga, men varför vill du gå ner i vikt? Då kommer du ju också tappa, inte öka muskelmassa.
Minska fett öka muskler, en ganska vanlig önskan tror jag…
Citera
2025-02-11, 19:57
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Nu förstår jag inte riktigt... Hur menar du?
Jag tänker på snacket om att man ska träna så hårt att man inte orkar gå o träna dagen efter. Jag kör olika övningar 4*8 rep, så tungt o länge jag orkar, ändå känner jag mig i form för att träna en annan muskelgrupp dagen efter. Vet inte hur man tränar för att bli mer påverkad.
Citera
2025-02-11, 22:12
Citat:
Minska fett öka muskler, en ganska vanlig önskan tror jag…

Mm men du vill ju förmodligen bli så att säga stor och stark? Eller har jag fel?
Citera
2025-02-11, 22:16
Citat:
Jag tänker på snacket om att man ska träna så hårt att man inte orkar gå o träna dagen efter. Jag kör olika övningar 4*8 rep, så tungt o länge jag orkar, ändå känner jag mig i form för att träna en annan muskelgrupp dagen efter. Vet inte hur man tränar för att bli mer påverkad.

Ok, typ hantelcurls ena dan och vadpress nästa? Det är rätt meningslöst att hålla på och fjutta med olika "muskelgrupper". Du har säkert hört talas om basövningar - träna utifrån dessa i stället. Det är det överlägset bästa tipset du nånsin kan få. Du vill förhoppningsvis bli stark i hela kroppen, eller hur
Citera
2025-02-12, 02:58
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Mm men du vill ju förmodligen bli så att säga stor och stark? Eller har jag fel?
Har inget större sug att se ut som Daniel Ståhl även om det troligen är omöjligt.
Citera
2025-02-12, 07:41
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ok, typ hantelcurls ena dan och vadpress nästa? Det är rätt meningslöst att hålla på och fjutta med olika "muskelgrupper". Du har säkert hört talas om basövningar - träna utifrån dessa i stället. Det är det överlägset bästa tipset du nånsin kan få. Du vill förhoppningsvis bli stark i hela kroppen, eller hur
Tycker inte att en uppdelning av kroppen i två är att fjutta. Ganska vanligt vad jag har hört.
Citera
2025-02-12, 08:27
Citat:
Tycker inte att en uppdelning av kroppen i två är att fjutta. Ganska vanligt vad jag har hört.

Ok. Hur ser ditt program ut ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in