Citat:
Ursprungligen postat av
MRZnr1
Lärde du dig inget av din personliga tränare är min fråga. Träna uthållighetsträning om du vill klara av arbetet bättre. Handlar inte om att köra andra övningar i första hand utan att träna annorlunda, dvs högrep, men det bygger i sin tur inte lika effektivt. Lite svårt att ge dig tips om jag ska vara ärlig.
Tyckte jag fick en väldigt bra täckande träning av min PT och även ett program men nu hänger det ganska mycket på mig själv att utföra alla övningar som jag lärt mig och det är ett litet problem, språket (utländsk pt) och även alla termer som används därför frågar jag här.
Jag kör ca 15-20 reps och 4-5 set, lite mer på en del övningar som abs övre/nedre där jag kör 25x5 för att få ner magen. Har läst lite mer här och även sökt på nätet så jag vet lite mer nu. Kör mer knäböj med hantlar och även frontstep from idag med hantlar i händerna som min pt kallade det. Tror jag kört lite för lätta vikter med min benträning men tror på det du skriver om högträning för mitt första mål är att bli uthållig och nr 2 är att bygga en snyggare kropp. Tror jag gjort samma misstag som många nybörjare gör, glömmer benen och kör hårt med överkroppen.