2023-10-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Har för mig att maxvikten för de där stängerna brukar ligga runt 100 kg.

Min står det 110kg på. Så stången +100kg vikt.
Citera
2023-10-16, 06:26
Medlem
Villianlols avatar
Tänkt införskaffa mig ett par dragremmar för första gången. Vad är skönast/bäst av läder eller bomull? Eller är det sak samma? Skiljer det sig något i hållbarhet? Tacksam för svar.
Citera
2023-10-26, 20:04
Medlem
Kan jag träna imorn och i övermorgon om jag ska supa direkt efter båda dagarna? Kommer jag bara bryta ner musklerna utan att de får bygga upp sig! Tänkte inte köra superhårt.
Citera
2023-10-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DUNDERKUR
Kan jag träna imorn och i övermorgon om jag ska supa direkt efter båda dagarna? Kommer jag bara bryta ner musklerna utan att de får bygga upp sig! Tänkte inte köra superhårt.

Träna imorgon du, men varför ska du träna då du är bakfull? Spara dig istället tills du kan köra hårt istället. Du skulle väl inte träna sjuk?
Citera
2023-10-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elysians
Träna imorgon du, men varför ska du träna då du är bakfull? Spara dig istället tills du kan köra hårt istället. Du skulle väl inte träna sjuk?
Nej det är sant. Ska vila när jag är bakis. Tänkte bara för jag ska supa imorn också va rädd att ölen kommer bryta ner för mycke muskler men är säkert rädd i onödan. Aja fick in ett gött pass nyss snart, ska man njuta av elk brew
Citera
2023-10-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DUNDERKUR
Nej det är sant. Ska vila när jag är bakis. Tänkte bara för jag ska supa imorn också va rädd att ölen kommer bryta ner för mycke muskler men är säkert rädd i onödan. Aja fick in ett gött pass nyss snart, ska man njuta av elk brew

Citat:
njuta av elk brew
Tur det finns folk till allt!
Nej men såklart måste det finnas utrymme för att roa sig och det ska man inte noja över. Men sen måste man låta sig få återhämta sig efter roandet också.
Citera
2023-10-30, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elysians
Tur det finns folk till allt!
Nej men såklart måste det finnas utrymme för att roa sig och det ska man inte noja över. Men sen måste man låta sig få återhämta sig efter roandet också.
Tyvärr har det inte blivit någon återhämtning än. Festandet fortsatte ändå in tills idag. Fick ändå till ett väldigt okej gympass igår för att ändå vara en blandning mellan full och bakfull. Aja idag är sista fest dagen sedan blir det tillbaka till gym och jobb
Citera
2023-11-04, 15:56
Medlem
Kickassfarsans avatar
När jag bastar har jag 120-130 bpm. Har det samma hälsofördelar som annan kardiovaskulär träning?
Citera
2023-11-07, 23:28
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Behöver tips!

Har börjat jobba skift och jobbar eftermiddag/kväll vissa veckor. Slutar ganska sent så jag måste upp ganska tidigt för att hinna träna innan jobbet men inte för tidigt för då får jag inte tillräckligt med sömn. Jag har ungefär en och en halv timme till godo och jag märkte idag att jag hade noll energi till träningen. Kändes som att jag hade lagt på 10kg på alla övningar.

Jag vaknade, drack en energidryck och åt en banan precis innan jag skulle träna. Det hjälpte inte så mycket, orkade ingenting.

Har ni tips på vad man bör äta för att få snabb energi till träningen? Jag äter min lunch nästan direkt efter träningspasset men jag måste ha något före.
Citera
2023-11-08, 04:40
Medlem
Skalman19xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Behöver tips!

Har börjat jobba skift och jobbar eftermiddag/kväll vissa veckor. Slutar ganska sent så jag måste upp ganska tidigt för att hinna träna innan jobbet men inte för tidigt för då får jag inte tillräckligt med sömn. Jag har ungefär en och en halv timme till godo och jag märkte idag att jag hade noll energi till träningen. Kändes som att jag hade lagt på 10kg på alla övningar.

Jag vaknade, drack en energidryck och åt en banan precis innan jag skulle träna. Det hjälpte inte så mycket, orkade ingenting.

Har ni tips på vad man bör äta för att få snabb energi till träningen? Jag äter min lunch nästan direkt efter träningspasset men jag måste ha något före.

Hur ser ditt schema ut?
Det hjälper inte med koffein och mat tyvärr. Sömn är ditt främsta medel. Så försök få så mycket sömn som möjligt och träna efter jobbet de dagar det går från kväll till morgon.
Citera
2023-11-08, 19:08
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Behöver tips!

Gör en extra matlåda som du slänger i dig 40-60 minuter innan träningen och sen du vänta med lunchmaten till en timme efter träningen.

Frukost för mig är en matlåda (tränar 05 innan jag sticker till jobbet) och sedan tar jag något lättare direkt efter träningen. En timme efter träning så blir det en matlåda till.

Banan och energidryck är = ingenting till frukost.
Citera
2023-11-08, 22:38
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman19xx
Hur ser ditt schema ut?
Det hjälper inte med koffein och mat tyvärr. Sömn är ditt främsta medel. Så försök få så mycket sömn som möjligt och träna efter jobbet de dagar det går från kväll till morgon.

Menar du jobbschemat eller träningsschemat? Försöker få 8 timmar sömn varje dag.

Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Gör en extra matlåda som du slänger i dig 40-60 minuter innan träningen och sen du vänta med lunchmaten till en timme efter träningen.

Frukost för mig är en matlåda (tränar 05 innan jag sticker till jobbet) och sedan tar jag något lättare direkt efter träningen. En timme efter träning så blir det en matlåda till.

Banan och energidryck är = ingenting till frukost.

När jag skrev att jag har ungefär en och en halv timme till godo så är det alltså tiden från när jag vaknar till det att jag måste åka till jobbet. Om jag vill få mina 8 timmars sömn så är det den tiden jag har att jobba med

Försökte att träna efter jobbet även om det är sent men det gick i alla fall bättre än på förmiddagen så jag kanske får fortsätta med det. Orkade inte ge 100% men det är ju bara var tredje vecka jag jobbar dessa tider så det kanske fungerar ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in