Citat:
Ursprungligen postat av
Elysians
Du gör ju som du vill och har säkert en anledning för att du lagt upp det precis såhär. Men ett PPL-upplägg känns ju mer tidseffektivt.
Men gör det som passar dig men helkropp eller split har visats skilja sig mycket lite i resultat i jämförelse med varandra.
Jag har funderat på en PPL-split också, men anledningen till att jag lagt upp det på det här sättet är främst för att träningspassen inte ska vara så tidskrävande. Att träna bröst, axlar och triceps (push) tar förvisso inte lika lång tid som ett helkroppspass, men att enbart träna bröst går ännu fortare.
Jag tror helt enkelt att jag får experimentera lite för att se vad som passar mig bäst. Jag ska köra på detta upplägg från och med nästa vecka och tycker jag inte att det fungerar så kan man ju testa PPL tre dagar i veckan istället
Citat:
Ursprungligen postat av
RollonHomie
Hur många set och övningar kör du för varje muskelgrupp?
Antalet övningar varierar en smula beroende på muskelgrupp, men om jag skulle träna enbart bröst så skulle passet bestå av följande:
Bench press - 3 set
Incline bench press - 3 set
Dumbbell bench press - 3 set
Chest flyes - 3 set
Jag skrev dem på engelska för jag har ingen aning vad övningarna heter på svenska (förutom bänkpress)