2020-01-21, 22:26
Medlem
flying-pigs avatar
Extra stort tack till @ArgusOne och @S.O.Stolp
Era länkar är super! 👍 👍 👍
Senast redigerad av flying-pig 2020-01-21 kl. 22:29.
Citera
2020-01-23, 02:18
Medlem
Hur gör ni för att prestera på gymmet? Det känns som att 1 av 10 dagar man verkligen kan köra på som fan. Andra dagar har man mycket sämre motivation och det är väldigt jobbigt. PWO funkade bara första dagarna men då var det en stor skillnad men jag börjar undra om det är något psykiskt som gör detta? Sover och äter lika mycket varje dag. Uppvärmning också.
Citera
2020-01-23, 06:34
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeLjung
Hur gör ni för att prestera på gymmet? Det känns som att 1 av 10 dagar man verkligen kan köra på som fan. Andra dagar har man mycket sämre motivation och det är väldigt jobbigt. PWO funkade bara första dagarna men då var det en stor skillnad men jag börjar undra om det är något psykiskt som gör detta? Sover och äter lika mycket varje dag. Uppvärmning också.
Tar endast 200 mg koffein före träning. Energin är inga bekymmer för min del, överlag alltså, klart man har vissa dagar som är segare. Jag ser till att få i mig tillräckligt med energi och äta en ordentlig mängd kolhydrater. Relativt vad man menar med hård träning såklart, jag tränar ej för styrka. Sedan har jag tränat mig upp till den träningsvolym jag har idag och nervsystemet är säkerligen anpassat efter den dosen.

Mycket beror på hur ditt liv i övrigt ser ut, med jobb, stress, familj/barn, alkoholvanor, sömn som du nämnde. Hur länge har du tränat?
Citera
2020-01-23, 07:48
Medlem
Frocks avatar
Citat:

Pröva håll igen med PWO de dagar du inte tänker prestera hårt, man bygger upp resistans mot uppiggande ämnen så efter nån månad så ger det knapp nånting för mig om jag tagit det varje träningspass, får lov i ta dubbla skopor fär att ens känna nåt, etc. Prova variera lite olika PWOer, kolla vad de innehåller finns massa olika ämnen.

Det där med motivationen är ju tufft men jag brukar lägga den fetast övningen jag är mest taggad för först, händer sällan att jag har motivation att köra verkligen max hela träningen.
Citera
2020-01-23, 09:29
Medlem
Citat:

Något som taggar mig är att följa ett riktigt upplägg.
Har du provat ett schema som du inte skrivit själv? Då kan varje pass ha ett eller flera mål vilket kan göra mig löjligt taggad.
Citera
2020-01-23, 12:56
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:

När jag ska prestera "högt" så brukar jag ta 400-600mg koffein innan passet, mer om jag ska tävla (styrkelyft). Resten av passen tar jag aldrig något eftersom jag inte brukar träna särskilt hårt på pappret även fast vikterna där och då kan kännas mer eller mindre tunga.
Citera
2020-01-23, 21:26
Medlem
Citat:

Äta bra
Sova bra
Träna under den tidpunkt under dygnet då du känner dig pigg
Citera
2020-01-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Tar endast 200 mg koffein före träning. Energin är inga bekymmer för min del, överlag alltså, klart man har vissa dagar som är segare. Jag ser till att få i mig tillräckligt med energi och äta en ordentlig mängd kolhydrater. Relativt vad man menar med hård träning såklart, jag tränar ej för styrka. Sedan har jag tränat mig upp till den träningsvolym jag har idag och nervsystemet är säkerligen anpassat efter den dosen.

Mycket beror på hur ditt liv i övrigt ser ut, med jobb, stress, familj/barn, alkoholvanor, sömn som du nämnde. Hur länge har du tränat?

Jag har tränat lite mer än ett år. Jag brukar träna innan jobbet, runt lunch. 4-5 dagar i veckan.
200mg koffein räcker inte för mig. Tror jag blivit van med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Frock
Pröva håll igen med PWO de dagar du inte tänker prestera hårt, man bygger upp resistans mot uppiggande ämnen så efter nån månad så ger det knapp nånting för mig om jag tagit det varje träningspass, får lov i ta dubbla skopor fär att ens känna nåt, etc. Prova variera lite olika PWOer, kolla vad de innehåller finns massa olika ämnen.

Det där med motivationen är ju tufft men jag brukar lägga den fetast övningen jag är mest taggad för först, händer sällan att jag har motivation att köra verkligen max hela träningen.

Bra tips, jag har slutat med PWO sedan förra veckan och jag känner ingen skillnad från de sista dagarna jag tog PWO. Vågar dock inte ta dubbla skopor, man får ju grovt mycket koffein, känns som hjärtat stoppar

Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Något som taggar mig är att följa ett riktigt upplägg.
Har du provat ett schema som du inte skrivit själv? Då kan varje pass ha ett eller flera mål vilket kan göra mig löjligt taggad.

Har faktiskt inget schema utan har kört samma övningar hela tiden. Runt 4-6 övningar per muskelgrupp. Jag har funderat på 5x5 men jag tycker knäböj är obehaglig. Vet du någon annat bra schema? 4-5 dagar i veckan
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
När jag ska prestera "högt" så brukar jag ta 400-600mg koffein innan passet, mer om jag ska tävla (styrkelyft). Resten av passen tar jag aldrig något eftersom jag inte brukar träna särskilt hårt på pappret även fast vikterna där och då kan kännas mer eller mindre tunga.

Kör du varannan månad med PWO? För effekten har avstannat efter 2 dagar för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bishti
Äta bra
Sova bra
Träna under den tidpunkt under dygnet då du känner dig pigg

Hur mycket mat behöver man få i sig innan träning?
Citera
2020-01-24, 08:39
Medlem
Citat:
Jag har tränat lite mer än ett år. Jag brukar träna innan jobbet, runt lunch. 4-5 dagar i veckan.
200mg koffein räcker inte för mig. Tror jag blivit van med det.

Bra tips, jag har slutat med PWO sedan förra veckan och jag känner ingen skillnad från de sista dagarna jag tog PWO. Vågar dock inte ta dubbla skopor, man får ju grovt mycket koffein, känns som hjärtat stoppar

Har faktiskt inget schema utan har kört samma övningar hela tiden. Runt 4-6 övningar per muskelgrupp. Jag har funderat på 5x5 men jag tycker knäböj är obehaglig. Vet du någon annat bra schema? 4-5 dagar i veckan

Kör du varannan månad med PWO? För effekten har avstannat efter 2 dagar för mig.

Hur mycket mat behöver man få i sig innan träning?

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med upplägg då det är för tidskrävande att skriva ett. Men du kan köra på principen 5x5 på tex benpressen och andra maskiner. Någon kanske har ett upplägg och tipsa dig om.
Citera
2020-01-24, 10:06
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:

Kör aldrig PWO och har (i princip) aldrig kört det under min gymträningskarriär. Enda burken jag har gjort slut på var gamla goda Jack3d då jag var 18-19. Köpte också en burk från MMsports det senaste året som jag provade en gång men sedan har den stått orörd. Jag upplevde det inte som att det gjorde någonting för styrkeprestationen så jag skippade det. Dessutom tyckte jag vissa av effekterna enbart var obekväma, som att det sticker i kroppen, blodet rusar, det kliar etc.

Koffeintabletter ifrån apoteket är det enda som jag tycker fungerar bra för mig så det har blivit att det är allt jag använder när jag behöver en boost. Av någon anledning märker jag noll och ingen effekt ifrån de koffeintabletter jag köpt ifrån Gymgrossisten även om jag tagit samma dos som de ifrån apoteket. Jag har hört någon förklaring på varför det kan vara så men som jag tyvärr inte minns i dagsläget.
Citera
2020-01-29, 13:01
Medlem
Finns det någon bra mobilapp för att dokumentera vikter sets och reps på respektive övningar man kör på gymmet?

Skriver i ett mailutkast i Gmail men det börjar bli oöverskådligt
Citera
2020-01-30, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambience
Finns det någon bra mobilapp för att dokumentera vikter sets och reps på respektive övningar man kör på gymmet?

Skriver i ett mailutkast i Gmail men det börjar bli oöverskådligt

Jag kör på Jefit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in