Citat:
Ursprungligen postat av
jpettersson1991
Tar endast 200 mg koffein före träning. Energin är inga bekymmer för min del, överlag alltså, klart man har vissa dagar som är segare. Jag ser till att få i mig tillräckligt med energi och äta en ordentlig mängd kolhydrater. Relativt vad man menar med hård träning såklart, jag tränar ej för styrka. Sedan har jag tränat mig upp till den träningsvolym jag har idag och nervsystemet är säkerligen anpassat efter den dosen.
Mycket beror på hur ditt liv i övrigt ser ut, med jobb, stress, familj/barn, alkoholvanor, sömn som du nämnde. Hur länge har du tränat?
Jag har tränat lite mer än ett år. Jag brukar träna innan jobbet, runt lunch. 4-5 dagar i veckan.
200mg koffein räcker inte för mig. Tror jag blivit van med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Frock
Pröva håll igen med PWO de dagar du inte tänker prestera hårt, man bygger upp resistans mot uppiggande ämnen så efter nån månad så ger det knapp nånting för mig om jag tagit det varje träningspass, får lov i ta dubbla skopor fär att ens känna nåt, etc. Prova variera lite olika PWOer, kolla vad de innehåller finns massa olika ämnen.
Det där med motivationen är ju tufft men jag brukar lägga den fetast övningen jag är mest taggad för först, händer sällan att jag har motivation att köra verkligen max hela träningen.
Bra tips, jag har slutat med PWO sedan förra veckan och jag känner ingen skillnad från de sista dagarna jag tog PWO. Vågar dock inte ta dubbla skopor, man får ju grovt mycket koffein, känns som hjärtat stoppar
Citat:
Ursprungligen postat av
MRZnr1
Något som taggar mig är att följa ett riktigt upplägg.
Har du provat ett schema som du inte skrivit själv? Då kan varje pass ha ett eller flera mål vilket kan göra mig löjligt taggad.
Har faktiskt inget schema utan har kört samma övningar hela tiden. Runt 4-6 övningar per muskelgrupp. Jag har funderat på 5x5 men jag tycker knäböj är obehaglig. Vet du någon annat bra schema? 4-5 dagar i veckan
Citat:
Ursprungligen postat av
General.Maximus.
När jag ska prestera "högt" så brukar jag ta 400-600mg koffein innan passet, mer om jag ska tävla (styrkelyft). Resten av passen tar jag aldrig något eftersom jag inte brukar träna särskilt hårt på pappret även fast vikterna där och då kan kännas mer eller mindre tunga.
Kör du varannan månad med PWO? För effekten har avstannat efter 2 dagar för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bishti
Äta bra
Sova bra
Träna under den tidpunkt under dygnet då du känner dig pigg
Hur mycket mat behöver man få i sig innan träning?