Citat:
Ursprungligen postat av
nilsson24
Är det dåligt om man sällan får träningsvärk? Har tränat ca 12 månader nu, 6 dagar per vecka. Känns som jag typ aldrig får träningsvärk längre, även när jag kör pisshårda pass och flera övningar till failure. Betyder det att jag måste strukturera om min träning? Tycker mig fortfarande se skillnad i spegeln och blir starkare, men känns på något sätt som att jag inte tränar tillräckligt hårt om jag inte får värk dagen efter. Kan det vara så?
Jag anser inte att det är något dåligt eller läst om det. Kroppen anpassar sig och blir van, så ju oftare man tränar en muskel upplever man mindre träningsvärk. Så har det alltid varit för mig.
Eftersom du nämner att du fortfarande utvecklas muskulärt och blir starkare så ligger du vid en bra mängd träning och återhämtning, troligen.
Sen beror lite på hur man definierar failure. Men har alltid upplevt mig ömmare i kroppen efter mycket högreps, nära/till failure. Men att inte få träningsvärk är inget att oroa dig för. Hellre vara tacksam för att det inte förhindrar dig i vardagen.