2020-04-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Du menar att bilda rät vinkel med ryggen i startposition topläge? Kanske hade jag händerna för långt fram för det kändes inget i bröstmuskeln utan axelmuskeln.

Svårt att förklara. Men vad jag sett så verkar de på youtube lära ut bra. Tror du kommer långt genom att titta där.
Citera
2020-04-12, 14:45
Medlem
En fråga ang Axelpress med hantlar. Enligt schemat jag följer ska jag köra sittande hantelpress för axlar, men flera jag pratat med samt många på Youtube menar att stående press med hantlar är betydligt bättre. Vad tycker ni? Jag tycker jag får bra kontakt i axlarna när jag sitter men vill såklart köra det bästa.
Mvh
Citera
2020-04-12, 14:56
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
En fråga ang Axelpress med hantlar. Enligt schemat jag följer ska jag köra sittande hantelpress för axlar, men flera jag pratat med samt många på Youtube menar att stående press med hantlar är betydligt bättre. Vad tycker ni? Jag tycker jag får bra kontakt i axlarna när jag sitter men vill såklart köra det bästa.
Mvh
Stående kommer aktivera bålen mer t.ex, för att hålla dig stabil under rörelsen. Men, jag personligen skulle göra övningen du får bäst kontakt med. Du kan ju variera mellan båda, om du vill.
Citera
2020-04-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Stående kommer aktivera bålen mer t.ex, för att hålla dig stabil under rörelsen. Men, jag personligen skulle göra övningen du får bäst kontakt med. Du kan ju variera mellan båda, om du vill.

Tack för snabbt svar! Då kör jag lite variation...
Citera
2020-04-12, 15:56
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Mvh
Axlar är en av mina bästa muskelgrupper och jag kör endast sittande axelpress med hantlar/stång. Så det fungerar helt klart att endast köra sittande!

Känner att jag får bättre kontakt, kan köra striktare och gillar övningarna bättre helt enkelt.
Citera
2020-04-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Axlar är en av mina bästa muskelgrupper och jag kör endast sittande axelpress med hantlar/stång. Så det fungerar helt klart att endast köra sittande!

Känner att jag får bättre kontakt, kan köra striktare och gillar övningarna bättre helt enkelt.

Ja jag känner också att jag får mycket bättre kontakt när Jag kör sittande. Men kommer prova nu att varva med stående bara för att känna på det.
Citera
2020-04-14, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Svårt att förklara. Men vad jag sett så verkar de på youtube lära ut bra. Tror du kommer långt genom att titta där.
Kollade tuben som du sa, när jag placerade armarna längre bak och inte framför huvudet kände man tydligt bröstmuskeln som fick arbeta. Tror många underskattar armhävningar, det tränar många muskelgrupper och något man kan göra till morgonrutin.
Citera
2020-04-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Kollade tuben som du sa, när jag placerade armarna längre bak och inte framför huvudet kände man tydligt bröstmuskeln som fick arbeta. Tror många underskattar armhävningar, det tränar många muskelgrupper och något man kan göra till morgonrutin.

Gott att det verkar lösa sig.
Citera
2020-04-17, 06:43
Medlem
Jag mår så jäkla mycket bättre när jag tränar (är 40 +) men vågar inte pga Corona. Vill inte träna på utegym. Funderar på att skita i allt nojande o bara köra. Gå på tider när få är där. Inte pilla mig i ansiktet o sprita allt extra. Alternativ är att jag blir fortsatt sittande hemma deprimerad o dricker för mycket o blir fet igen. Hur fan löser ni det?
Citera
2020-04-17, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Jag mår så jäkla mycket bättre när jag tränar (är 40 +) men vågar inte pga Corona. Vill inte träna på utegym. Funderar på att skita i allt nojande o bara köra. Gå på tider när få är där. Inte pilla mig i ansiktet o sprita allt extra. Alternativ är att jag blir fortsatt sittande hemma deprimerad o dricker för mycket o blir fet igen. Hur fan löser ni det?

Finns så mycket du kan göra utan gym som gör undervärk för kroppen. Är själv närmare 40. Om du inte kan söka dig till kunskaperna så kontakta någon som kan hjälpa dig ASAP med bra råd.
Jag kör rörelseträning, fysiska övningar utomhus, styrketräning, muskelbyggande hit pass osv. Finns så otroligt mycket om man är påläst.
Senast redigerad av MRZnr1 2020-04-17 kl. 09:05.
Citera
2020-04-17, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Finns så mycket du kan göra utan gym som gör undervärk för kroppen. Är själv närmare 40. Om du inte kan söka dig till kunskaperna så kontakta någon som kan hjälpa dig ASAP med bra råd.
Jag kör rörelseträning, fysiska övningar utomhus, styrketräning, muskelbyggande hit pass osv. Finns så otroligt mycket om man är påläst.

Jag vet men behöver maskinerna!
Citera
2020-04-17, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Jag vet men behöver maskinerna!

Förstår hur du tänker. Du behöver inte maskinerna egentligen. Hoppas det löser sig iaf. Det bästa jag gjorde själv var att säga upp gymkortet. Då tvingades jag börja med seriösare träning och det gav snabbt resultat för min del. Men givetvis gäller det bara mig. Men det kanske kan inspirera dig lite att veta att det finns saker man kan göra förutom att gå till gymmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in