2018-05-20, 17:39
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ja, tror det är förklaringen. Hade haft ett långt uppehåll och trodde jag kunde köra lika intensivt....
Ja, det är vanligt att man gör så. Kan även rekommendera att du ser till att du får i dig tillräckligt med vätska och mineraler nu när det är varmare väder ute (beroende på vart du bor), eftersom man svettas mer kan det vara bra att fylla på tillräckligt.
Citera
2018-05-20, 17:40
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ja, det är vanligt att man gör så. Kan även rekommendera att du ser till att du får i dig tillräckligt med vätska och mineraler nu när det är varmare väder ute (beroende på vart du bor), eftersom man svettas mer kan det vara bra att fylla på tillräckligt.

Ja, dricker ordentligt och käkar magnesium men skall ta andra tillskott ev.
Citera
2018-05-23, 13:33
Medlem
Vad äre för fel på folk, Tränade triceps, ska gå iväg å fylla på vattenflaskan, när jag kommer tbx har en tjej snott handtaget och tagit med sig det till andra halvan av gymmet. Vad är det för fel på folk? Har ni likadana idioter på era gym?
Citera
2018-05-23, 13:42
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JasonGenova66
Vad äre för fel på folk, Tränade triceps, ska gå iväg å fylla på vattenflaskan, när jag kommer tbx har en tjej snott handtaget och tagit med sig det till andra halvan av gymmet. Vad är det för fel på folk? Har ni likadana idioter på era gym?
Hon trodde väl helt enkelt att du var klar med övningen eftersom du gick därifrån. Vilket är lätt hänt på ett gym och inget som är konstigt.
Citera
2018-05-23, 13:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Hon trodde väl helt enkelt att du var klar med övningen eftersom du gick därifrån. Vilket är lätt hänt på ett gym och inget som är konstigt.

Om alla plockade undan efter sig och hängde tillbaka handtag etc. när de är klara så skulle dessa situationer inte behöva uppstå. Tjejen var antagligen van vid att folk inte sköter sig och kunde därför inte avgöra om maskinen var ledig eller inte.
Citera
2018-05-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Om alla plockade undan efter sig och hängde tillbaka handtag etc. när de är klara så skulle dessa situationer inte behöva uppstå. Tjejen var antagligen van vid att folk inte sköter sig och kunde därför inte avgöra om maskinen var ledig eller inte.

Hon såg ju förfan att jag använde den, oftast frågar man ju personen om den är färdig innan man tar för sig på ett gym.
Citera
2018-05-23, 14:39
Medlem
Citat:

Sånt händer. Ta det på gymmet.
Citera
2018-05-24, 10:16
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Jag har hört att "Vila" är en en viktig komponent och att de två andra är kost&träning.

Men är det vila mellan set, eller sömn eller hur många dagars vila innan man kör samma muskelgrupp igen man syftar på?
Citera
2018-05-24, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Jag har hört att "Vila" är en en viktig komponent och att de två andra är kost&träning.

Men är det vila mellan set, eller sömn eller hur många dagars vila innan man kör samma muskelgrupp igen man syftar på?

Vila mellan set, tid på sömn, vila mellan samma muskelgrupp är viktig. Lyckade resultat är med andra ord nästan en livstil.
Citera
2018-05-24, 10:23
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels

Beror väl på vart du har "hört" detta. Men om de två andra är kost och träning så skulle jag gissa på att det är vilan utanför gymmet som det syftas på, återhämtningen överlag påverkas bland annat av träningsvolymen, hur tränad du är, sömn, kost, alkoholvanor, stressnivåer, vad du gör utanför gymmet (jobb t.ex).

Edit: Puck tvåa.
Citera
2018-05-25, 23:11
Medlem
Om man inte får i sig 2gram protein x kg kroppsvikt per dag, vad får man då ut av att lyfta vikter med 12x3 rep o set?

Vad gör ni under tiden under en +2 minuters vila? Sitter ni och tittar ned i backen/spegel och bara väntar eller finns det något vettigt man kan göra på vilotiden innan nästa set skall köras?
Citera
2018-05-25, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blk
Om man inte får i sig 2gram protein x kg kroppsvikt per dag, vad får man då ut av att lyfta vikter med 12x3 rep o set?

Vad gör ni under tiden under en +2 minuters vila? Sitter ni och tittar ned i backen/spegel och bara väntar eller finns det något vettigt man kan göra på vilotiden innan nästa set skall köras?

Räcker gott med 1.5g protein per dag på ett ungefär.
Du ska bara vila 2min om du behöver det.
Där vila behövs så kan man köra superset.
Senast redigerad av MRZnr1 2018-05-25 kl. 23:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in