Citat:
Ursprungligen postat av
blk
Om man inte får i sig 2gram protein x kg kroppsvikt per dag, vad får man då ut av att lyfta vikter med 12x3 rep o set?
Vad gör ni under tiden under en +2 minuters vila? Sitter ni och tittar ned i backen/spegel och bara väntar eller finns det något vettigt man kan göra på vilotiden innan nästa set skall köras?
Det behöver inte betyda att du får sämre resultat. Mängden protein överskattas många gånger inom gymvärlden. Ett ngt lägre intag än 2 gram per kg kroppsvikt kommer säkert inte leda till att du får sämre resultat. Men kan ju vara värt att du testar sj och ser hur just din kropp svarar på högre kontra lägre intag. Märker du att ett högre intag utan biverkningar som t.ex. magproblem ger dig ökad muskelmassa så har du fått det på svart och vitt vad som funkar bäst för dig.
Sj har jag inte märkt ngn skillnad alls faktiskt. Det roliga är att jag den senaste tiden fått skapliga ökningar på armarna trots kaloriunderskott och utan att höjt proteinintaget.
Det intressanta här är att jag haft ett helt nytt träningsupplägg för just armarna.
Så jag är inne mer och mer på det här med att träning kan vara mycket viktigare än kosten.
Då har jag ändå tränat i drygt 15 år så jag är verkligen överraskad av detta.
Men med det sagt så ska vi inte jämföra oss med andra. Vad som funkar för mig kanske inte funkar för dig. Sen beror det helt på hur träningen ser ut, och ditt liv utanför träningen.
Många olika faktorer som spelar in.
Under rätt förutsättningar kan man komma undan med att slarva lite med proteinintaget.
Gör dock som jag sa och testa dig fram sj och se om resultaten försämras, förbättras eller inte märkbart påverkas.