Citat:
Ursprungligen postat av
sadusteneller
Då borde jag ju kunna slänga in fler muskelgrupper än två på en dag? Eller är bröst en exception?
Vill bara bygga muskler så snabbt som möjligt, det är i princip det jag strävar efter
Ja, du kan slänga in alla muskelgrupper som fått 48-72h vila på samma pass. Tex fokus på bröst, rygg, ben med två övningar och resten av muskelgrupperna med en övning efteråt.
Köra alla set på 45-60sekunder ena veckan och tyngre andra veckan 15-30 sekunder andra veckan för att variera och få olika muskelfibrer att växa. Det är inte perfekt men bättre än att köra allt 8-12 reps varje pass om det är muskelmassa du vill bygga.
Citat:
Ursprungligen postat av
fabhairday
Låter som att ett push/pull/(legs) program skulle funka för dig.
Push = bröst, axlar, triceps
Pull = rygg, biceps
Om du är helt ointresserad av att träna ben så kan du ju teoretisk träna varje muskelgrupp 3 gånger per vecka om du kör 6 dagar /vecka. Sen om det är hållbart i längden är en annan fråga.
Du behöver ingen dedikerad dag för mage, släng på 10-15min magträning i slutet på så många pass du vill.
Så kan man köra. Då har man verkligen tid och möjlighet att träna övre, mellersta och nedre rygg.
Men tycker TS ska träna ben. Kommer se illa ut om man är duktig på att bygga muskler.

Och är man duktig på att bygga muskler så kommer man säkert ångra att man inte lade 25min på två, tre pass i veckan för att även de skulle växa bra.

Men är det bara lite definition på bröst, rygg och biceps man vill åt så är det väl inte nödvändigt kanske.