2016-12-30, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Hej,
det är svårt för mig att svara på det. Men du får utvärdera dina resultat då och då. Kanske en gång i kvartalet eller liknande och då försöka ta reda på vad du gör bra och vad som kan göras bättre. Man behöver inte nojja. Men man kan räkna några gånger för att skaffa sig ett hum om hur mycket protein man får i sig. Att lägga till en proteinkälla fungerar ofta också bra. Tex kör jag nu Arlas kvarg på 500g för 29kr på ICA. Den ger 110g protein varje dag.

Ja det var ju en ganska smart lösning. Kan definitivt tänka mig äta en kvarg över dagen (tänker halva på morgonen och halva på kvällen). Dessutom kan jag köpa den för 15 kr på Coop/ICA Maxi. Det enda som svider är att det blir en kostnad på 450 kr/månad. Men det kanske inte ens går att komma ner i en mycket lägre kostnad. Så jag tror jag också kör på det. Tusen tack för tipset! (vill inte köra proteinpulver även om det är billigare)

Edit: Förstod nu att du menade 2 st kvarg för 29kr som totalt ger 110g (en ger 55g). För det kan bli lite tuffare för mig att få i mig. Så jag tror jag börjar med 1 kvarg hehe
Senast redigerad av A.P. 2016-12-30 kl. 10:02.
Citera
2016-12-30, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.P.
Ja det var ju en ganska smart lösning. Kan definitivt tänka mig äta en kvarg över dagen (tänker halva på morgonen och halva på kvällen). Dessutom kan jag köpa den för 15 kr på Coop/ICA Maxi. Det enda som svider är att det blir en kostnad på 450 kr/månad. Men det kanske inte ens går att komma ner i en mycket lägre kostnad. Så jag tror jag också kör på det. Tusen tack för tipset! (vill inte köra proteinpulver även om det är billigare)

Edit: Förstod nu att du menade 2 st kvarg för 29kr som totalt ger 110g (en ger 55g). För det kan bli lite tuffare för mig att få i mig. Så jag tror jag börjar med 1 kvarg hehe

Kollade inte vad jag skrev ovan nu. Men menade en burk på 1000g för 29kr. Den finns i 500g också men då blir priset dyrare. Kvalitén på denna från Arla är bättre än alla andra tycker jag. Arla Mild Kvarg Vanilj heter den. Tyvärr kostar maten ofta lite mer i månaden när man tränar. Kvarg är nog bland toppen av billiga proteinkällor.
Citera
2016-12-30, 11:02
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choklad-Macka
Varför känner jag 1000x mer motivation att träna då jag äter lchf? Finns det något svar? Ketoner, insulin?

Vart motivationen kommer ifrån är individuell, personligen skulle jag aldrig äta varken lchf eller keto. Men gör det dig motiverad så kör på det.
Citera
2016-12-30, 14:01
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Vart motivationen kommer ifrån är individuell, personligen skulle jag aldrig äta varken lchf eller keto. Men gör det dig motiverad så kör på det.

Det enda som gör att jag inte tränar 6 timmar per dag på keto/lchf är att kroppen måste få återhämta sig. :P

Edit: Jag tror motivationen för mig är att en dag få ligga. Nej skämtåsido, jag mår bättre av det. Det som motiverar mig.

Känner bara sug att träna nu på lchf, förut var det "jaja.. måste jag?"
Senast redigerad av Choklad-Macka 2016-12-30 kl. 14:28.
Citera
2016-12-30, 14:39
Medlem
Citat:
Det enda som gör att jag inte tränar 6 timmar per dag på keto/lchf är att kroppen måste få återhämta sig. :P

Edit: Jag tror motivationen för mig är att en dag få ligga. Nej skämtåsido, jag mår bättre av det. Det som motiverar mig.

Känner bara sug att träna nu på lchf, förut var det "jaja.. måste jag?"

Lycka till. Jag håller tummarna för dig
Citera
2016-12-30, 14:41
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EllisPrez

Lycka till. Jag håller tummarna för dig

Tack flashback bror. Värmer.
Citera
2016-12-30, 15:23
Medlem
Citat:
Tack flashback bror. Värmer.

Citera
2016-12-30, 18:01
Medlem
Hur träna som lång för att få kompakt muskelkompensation som korta?

Hur ska man träna som lång (190 cm) för att få samma kompakta muskelkompensation som korta människor, som t.ex. Tom Cruise i senaste Jack Reacher-filmen?

Korta har det lättare att se biffiga ut. Jag som lång måste ha markant mycket mer/större muskler, tyvärr.

Jag vill se "biffig" ut men vill inte ha definierade muskler och lite underhudsfett utan vill att allt ska "flyta ihop" och bara se "biffig ut".

Vilka övningar?
Vilka naturliga och lagliga preparat finns det som hjälper muskeltillväxten?

Som otränad, hur länge om man tränar rätt, tar det på ett ungefär att likna Tom ovan?
Citera
2016-12-30, 18:21
Medlem
lancxzev2s avatar
kan någon ge några bra övningar för latsen? har gymmat i 1 år men min rygg har knappt växt någonting... sjukt omotiverande helt ärligt
ska börja min bulk om cirka 1 månad, hur ofta borde jag köra rygg i veckan? är verkligen prio ett just nu för mig att få en bättre rygg (kan inte ens göra latspread )
skulle uppskattas om någon skulle rekomendera lite övningar som gör så att latsen växer som fan!
Citera
2016-12-30, 18:49
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveasiangirls
Hur ska man träna som lång (190 cm) för att få samma kompakta muskelkompensation som korta människor, som t.ex. https://abload.de/img/1ecj8w.gif?

Korta har det lättare att se biffiga ut. Jag som lång måste ha markant mycket mer/större muskler, tyvärr.

Jag vill se "biffig" ut men vill inte ha definierade muskler och lite underhudsfett utan vill att allt ska "flyta ihop" och bara se "biffig ut".

Vilka övningar?
Vilka naturliga och lagliga preparat finns det som hjälper muskeltillväxten?

Som otränad, hur länge om man tränar rätt, tar det på ett ungefär att likna Tom ovan?

Exakt samma övningar som alla andra personer, kort som långa, män som kvinnor.
Citera
2016-12-30, 19:30
Medlem
Alla är inte kunniga på detta med träning ska du veta så då kan man ju hjälpa till om man nu är det. Vet att man man kan träna så man får korta eller stora muskler, uthålliga eller explosiva. Veta bara inte vilekt som ger vad.

Går till gymmet efter helgen och pratar med en PT istället för att behöva få dryga svar.
Citera
2016-12-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
kan någon ge några bra övningar för latsen? har gymmat i 1 år men min rygg har knappt växt någonting... sjukt omotiverande helt ärligt
ska börja min bulk om cirka 1 månad, hur ofta borde jag köra rygg i veckan? är verkligen prio ett just nu för mig att få en bättre rygg (kan inte ens göra latspread )
skulle uppskattas om någon skulle rekomendera lite övningar som gör så att latsen växer som fan!

chins borde väl vara bland de bättre för latsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in