2017-01-19, 07:31
Medlem
gato12s avatar
Träna sjuk?

Eller lite krasslig snarare. Känns lite i halsen och lite hängig, förmodligen en lätt infektion som ligger å lurar och väntar på att bryta ut på riktigt.
Citera
2017-01-19, 08:17
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Är progression eller pump viktigast när man tränar armarna?

Samma sak med andra muskelgrupper?
Progression i någon form är viktigast, men det utesluter inte pumpträning.
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Träna sjuk?

Eller lite krasslig snarare. Känns lite i halsen och lite hängig, förmodligen en lätt infektion som ligger å lurar och väntar på att bryta ut på riktigt.
Det är inte värt det.

Jag var själv tvungen att flytta med infektion i kroppen, och det var längesen jag blev så dålig efteråt. 2 veckor träning borta.
Citera
2017-01-19, 08:23
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Det är inte värt det.

Jag var själv tvungen att flytta med infektion i kroppen, och det var längesen jag blev så dålig efteråt. 2 veckor träning borta.
Fan också. Men jag viker mig för expertisen, får promenera lite istället.
Citera
2017-01-19, 08:33
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fan också. Men jag viker mig för expertisen, får promenera lite istället.
Det handlar även om att respektera andra. 7 av 10 går till jobbet trots de är sjuka och hjälper så till att sprida viruset vidare. Samma sak när det kommer till gymmet – vi andra vill inte bli smittade för att du ska vara hard core och träna sjuk. Håll dig hemma.
Citera
2017-01-19, 08:48
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Det handlar även om att respektera andra. 7 av 10 går till jobbet trots de är sjuka och hjälper så till att sprida viruset vidare. Samma sak när det kommer till gymmet – vi andra vill inte bli smittade för att du ska vara hard core och träna sjuk. Håll dig hemma.
Helt rätt. Jag håller mig hemma.
Citera
2017-01-19, 17:22
Medlem
Tycker jag har letat på hela internet nu, någon som sitter på ett vettigt Excel dokument för att föra logg i? helst månadsvis eller veckovis med tydligt vad man gjort varje dag
Citera
2017-01-19, 21:19
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrb1996
Tycker jag har letat på hela internet nu, någon som sitter på ett vettigt Excel dokument för att föra logg i? helst månadsvis eller veckovis med tydligt vad man gjort varje dag
Är det inte lättast att göra ett Excel-dokument själv? Det tar inte speciellt lång tid och du då kan du ju lägga upp det precis som du vill.
Citera
2017-01-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtBurk
Är det inte lättast att göra ett Excel-dokument själv? Det tar inte speciellt lång tid och du då kan du ju lägga upp det precis som du vill.
Blir nog det men är rätt dålig på Exel
Citera
2017-01-22, 17:43
Medlem
Är det normalt att få träningsvärk i magen efter marklyft eller är man klen i magen i förhållande till övriga kroppen då?
Har inte kört marklyft jätte länge men tekniken är helt ok och kört mage rätt bra innan men skippat det nu då det känns så mycket av marken.
Citera
2017-01-22, 18:01
Medlem
Tänkte slänga in löpning 2ggr/vecka. Så att jag kan förbättra min syreupptagningsförmåga. Har känt ibland på gymmet att jag inte får tillräckligt med syre och att jag blir yr som fan.

Samband med detta så tänkte jag slänga in gympass. Jag känner att jag vill vänta med knäböj och marklyft ett tag och bara fokusera på överkroppen.

Kan jag splitta upp överkroppspass på 4 dagar så jag använder totalt 6 dagar i veckan med träning om ni förstår hur jag tänker?

Hur kan jag lägga upp det med överkroppsövningar på 4 dagar? Vill helst inte ha för "många" övningar per pass. Har kört 2 pass fullmatad med övningar och det vill jag helst undvika. Skiter i att det är som vissa säger "jobbigt att ta sig till gymmet för så lite".
Senast redigerad av cqo 2017-01-22 kl. 18:04.
Citera
2017-01-22, 20:25
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Är det normalt att få träningsvärk i magen efter marklyft eller är man klen i magen i förhållande till övriga kroppen då?
Har inte kört marklyft jätte länge men tekniken är helt ok och kört mage rätt bra innan men skippat det nu då det känns så mycket av marken.

Jag tycker inte det låter speciellt konstigt, kan ju bra buktryck under marklyft. Belastningen blir ju lite annorlunda kontra traditionell magträning, och då brukar träningsvärken blir mer påtaglig.
Citera
2017-01-22, 20:28
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cqo
Tänkte slänga in löpning 2ggr/vecka. Så att jag kan förbättra min syreupptagningsförmåga. Har känt ibland på gymmet att jag inte får tillräckligt med syre och att jag blir yr som fan.

Samband med detta så tänkte jag slänga in gympass. Jag känner att jag vill vänta med knäböj och marklyft ett tag och bara fokusera på överkroppen.

Kan jag splitta upp överkroppspass på 4 dagar så jag använder totalt 6 dagar i veckan med träning om ni förstår hur jag tänker?

Hur kan jag lägga upp det med överkroppsövningar på 4 dagar? Vill helst inte ha för "många" övningar per pass. Har kört 2 pass fullmatad med övningar och det vill jag helst undvika. Skiter i att det är som vissa säger "jobbigt att ta sig till gymmet för så lite".

Du kan dela in överkroppen på två dagar och köra genom den två gånger per vecka. Eller kanske ett underkroppspass och tre för överkroppen, så får du med underkroppen också men ändå med en klart fokus på överkroppen? Hur din splitt ser ut spelar nog mindre roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in