2016-12-02, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoot4u
Tjabba grabbar.

Jag har nyligen börjat jobba natt och skulle vilja börja gymma. Min fråga lyder, hur bra/dåligt är det att träna på morgonen efter att jag jobbat?

Schema på hur det här skulle se ut:

2130 frukost/lunch/middag
22-07 jobb
08-0830 på gymmet i ca en timme.
Innan kl 10 någon form av frukost (kosttips uppskattas)
1030-19 sömn.

(Skriver från mobilen så det är därför det ser ut som skit)
Tränar själv efter nattjobbet, detta har jag gjort i över ett år nu, för mig fungerar det bra. Förresten, äter du bara de gångerna du skrev?
Citera
2016-12-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Jag har problem med att träna ryggmuskler. Då tänker jag på dem som aktiveras när man drar mot sig något med armarna.

När jag kör så vid ett visst antal reps säger det bara stopp. Finns ingen vilja i världen hur motiverad jag än är att det där extra repset ska komma, det blir helt enkelt stopp som att en switch bara stängts av.

Så är det inte alls med resterande muskelgrupper. Då kan jag ibland få upp till 1-4 reps extra fast det känns som om jag inte orkar med en enda till.

Sen så ökar jag inget på ryggmusklerna, dvs kör med samma vikt sen jag började gymma.

Lider mina ryggmuskler av nåt sorts handikapp eller vad är det frågan om?

Du behöver inte oroa dig. Variera mellan set där du kör 1-5 reps och där du kör runt 10 reps. Det kommer släppa. Kör sittande rodd varje pass du kör om det gått mer än 1 dag sedan förra passet. Då ska du se att du inom några månader inte känner att det går segt med ryggträningen.
Citera
2016-12-04, 12:54
Medlem
lancxzev2s avatar
hej, nu är det så här att igår på förmiddagen när jag precis hade vaknat så pissade jag sedan gick jag och vägde mig, 71,5 kg sedan käkade jag en stor frukost (1000 kalorier ish) sen blev det gym och sen till lunch käkade jag en stor hamburgare med lite pommes, det blev ungefär lite över 1000 kalorier, sen efter det käkade jag inge mer under hela dagen, jag var ändå i typ 400-500 kalorier underskott den dagen, men sen imorse när jag vägde mig (hade inte käkat någonting + att jag pissade innan) så vägde jag 70 för att vara exakt, det kan väl inte vara "riktig vikt" som jag förlora utan att jag inte hade någon mat i magen eftersom jag hade inte käkat sedan lunchen igår vilket var typ kl 3 typ vet inte exakt, min fråga är om jag gick ner så pass mycket i vikt bara därför jag inte hade någon mat i magen?
långt inlägg jag vet, my bad
Citera
2016-12-04, 13:05
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
hej, nu är det så här att igår på förmiddagen när jag precis hade vaknat så pissade jag sedan gick jag och vägde mig, 71,5 kg sedan käkade jag en stor frukost (1000 kalorier ish) sen blev det gym och sen till lunch käkade jag en stor hamburgare med lite pommes, det blev ungefär lite över 1000 kalorier, sen efter det käkade jag inge mer under hela dagen, jag var ändå i typ 400-500 kalorier underskott den dagen, men sen imorse när jag vägde mig (hade inte käkat någonting + att jag pissade innan) så vägde jag 70 för att vara exakt, det kan väl inte vara "riktig vikt" som jag förlora utan att jag inte hade någon mat i magen eftersom jag hade inte käkat sedan lunchen igår vilket var typ kl 3 typ vet inte exakt, min fråga är om jag gick ner så pass mycket i vikt bara därför jag inte hade någon mat i magen?
långt inlägg jag vet, my bad

Ja, antagligen var det lägre matintag som gjorde att du gick ned. Förmodligen vätska/glykogen, å andra sidan skulle jag inte påstå att 1,5 kg viktskillnad är mycket.
Citera
2016-12-04, 13:08
Medlem
lancxzev2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ja, antagligen var det lägre matintag som gjorde att du gick ned. Förmodligen vätska/glykogen, å andra sidan skulle jag inte påstå att 1,5 kg viktskillnad är mycket.
aaahh okej då är jag med, 1,5 kg viktskillnad för mig på en dag är inte så vanligt haha, brukar gå ner typ lite mer än ett halvt kilo i veckan
Citera
2016-12-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoot4u
Tjabba grabbar.

Jag har nyligen börjat jobba natt och skulle vilja börja gymma. Min fråga lyder, hur bra/dåligt är det att träna på morgonen efter att jag jobbat?

Schema på hur det här skulle se ut:

2130 frukost/lunch/middag
22-07 jobb
08-0830 på gymmet i ca en timme.
Innan kl 10 någon form av frukost (kosttips uppskattas)
1030-19 sömn.

(Skriver från mobilen så det är därför det ser ut som skit)

Du tränar på kvällen innan du börjar ditt "arbete" eftersom du...
Citera
2016-12-04, 22:08
Medlem
Vilka övningar ska man använda wrist wraps?

Jag antar att de bra att använda vid bänkpress

Några fler övningar?
Citera
2016-12-04, 22:19
Medlem
Vet någon om Gymgrossisten kommer att ha mellandagsrea?

Vad har ni för erfarenhet av att ha handlat från dem under rea i december?
Citera
2016-12-04, 22:51
Medlem
kaffekannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Vilka övningar ska man använda wrist wraps?

Jag antar att de bra att använda vid bänkpress

Några fler övningar?

Använd dom när det behövs och inte i onödan.
Citera
2016-12-05, 00:37
Medlem
mrdominiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Du behöver inte oroa dig. Variera mellan set där du kör 1-5 reps och där du kör runt 10 reps. Det kommer släppa. Kör sittande rodd varje pass du kör om det gått mer än 1 dag sedan förra passet. Då ska du se att du inom några månader inte känner att det går segt med ryggträningen.

OK, tack för tipset! Varit där själv eller?`

Hur menar du nu att jag ska skifta vikt dvs köra en vikt där jag orkar med 1-5 reps och sedan skifta till lättare så jag klarar 10 eller helt enkelt köra med samma vikt?
Citera
2016-12-05, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
OK, tack för tipset! Varit där själv eller?`

Hur menar du nu att jag ska skifta vikt dvs köra en vikt där jag orkar med 1-5 reps och sedan skifta till lättare så jag klarar 10 eller helt enkelt köra med samma vikt?

Jo, jag har ofta fastnat på en vikt. Om man kör ett pass där man tar en vikt som man max klarar 5 ggr när man tar i allt vad man kan. Helst vill jag klara den 3-4ggr, annars höjer jag vikten. Andra passet kör jag en vikt där jag stannar på runt 8-12 och klarar jag 12 eller fler set så höjer jag direkt. Så kör jag och det fungerar bra om man kör en muskel ofta (helst 3 ggr i veckan ibland).
Rekommenderar en bok att skriva i, men det verkar vara få som kör böcker eller om de kanske skriver ner efter passen.
Citera
2016-12-05, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekanna
Använd dom när det behövs och inte i onödan.

Vilka övningar ska man använda dem till då?

Bänkpress och knäböj är de jag kommer på när de behövs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in