2016-11-27, 02:35
Medlem
Jag är relativt ny när det gäller gymkläder alltså tröjor och jogging byxor

Tvättarna ni kläderna direkt efter att ni ha tränat eller brukar ni köra ett par pass till med dem?

Hur gör ni?
Citera
2016-11-27, 09:50
Medlem
Kar--i--Gnagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777

Tvättarna ni kläderna direkt efter att ni ha tränat eller brukar ni köra ett par pass till med dem?

Hur gör ni?

Som alla andra kläder tvättas dessa då det behövs.
Citera
2016-11-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Express777

Hur gör ni?

Nej, tvättar när de börjar lukta riktigt illa. Lufttorkar efter pass sen är de upphängda i garderob.
Citera
2016-11-27, 14:02
Bannlyst
Hur får man en Bruce lee kropp? [Bild finns]

Jag är ca 174 på 58 kg. Får i mig ca 2k-2.4k kalorier om dan med och 130-160 g protein om dan.

Min kropp http://imgur.com/a/XNn6R

Kroppen jag är ute efter, http://www.bkrw.com/wp-content/uploa.../bruce-lee.png

Nå? hur får man till en sån kropp? Vad äter man? hur tränar man?
Citera
2016-11-27, 14:11
Bannlyst
Kör pull-ups med vikter om du vill få bra vingar.
Citera
2016-11-27, 14:45
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noccc
Jag är ca 174 på 58 kg. Får i mig ca 2k-2.4k kalorier om dan med och 130-160 g protein om dan.

Min kropp http://imgur.com/a/XNn6R

Kroppen jag är ute efter, http://www.bkrw.com/wp-content/uploa.../bruce-lee.png

Nå? hur får man till en sån kropp? Vad äter man? hur tränar man?
Martin Berkhan har nog fortfarande gett det bästa svaret, även om det nu var Tyler Durden som var förebild.
Citera
2016-11-27, 16:26
Medlem
Aha ok

Kan vara bra att veta
Citera
2016-11-27, 20:14
Medlem
Patrik2108s avatar
Jag skall ha en gymtävling med några vänner. Vi tränar någorlunda regelbundet 2-3 ggr per vecka under vinterhalvåret. Tävlingen går ut på att ta största värde enligt reps x vikt. Min fråga är nu hur man maximerar detta.
Låt oss säga att man maxar 100kg i bänkpress och tar 20 reps med 60kg. Då är 60kg givetvis en bättre vikt att tävla med. Men jag tror det lönar sig att gå ner ytterligare till 50kg kanske.
I knäböj tränar jag med 100kg ganska ledigt. Emellanåt med 120kg men då orkar jag inte ta mer än 7 repetitioner. Jag testade senast att ta 20 repetitioner med 60 kg och det gick "lätt". Några till hade jag klarat.

Frågan är om det finns någon allmängiltig formel för detta. Hälften av maxvikt, är det rimligt?

Vi kommer tävla i chins (handflata frånvänd) , bänkpress, knäböj och sen något lyft sittande upprätt.
Citera
2016-11-27, 22:44
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Frågan är om det finns någon allmängiltig formel för detta. Hälften av maxvikt, är det rimligt?

Nope. Det beror på hur repstark du är på en given vikt. Om du vill kan du utgå ifrån en formel for vad man maxar givet antal reps på en vikt, t.ex. Vikt(Reps/30 + 1) = Maxvikt (brukar användas av vissa), och därifrån räkna ut vilken vikt som ger den största faktorn vikt*reps.
Citera
2016-11-27, 23:26
Medlem
Precis beslutat mig för att ändra min livsstil och börja träna. Väger 67kg 186,5cm lång (alltså väldigt smal). Har ej råd för ett gymkort för tillfället men jag har ett par hantlar (0-20kg). Hur mycket kalorier bör jag få mig /dag enligt er åsikt? Hur ofta bör jag träna och hur länge? Jag planerar såklart att trappa upp träningen dag efter dag. MVH
Citera
2016-11-28, 07:27
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucynyu
Precis beslutat mig för att ändra min livsstil och börja träna. Väger 67kg 186,5cm lång (alltså väldigt smal). Har ej råd för ett gymkort för tillfället men jag har ett par hantlar (0-20kg). Hur mycket kalorier bör jag få mig /dag enligt er åsikt? Hur ofta bör jag träna och hur länge? Jag planerar såklart att trappa upp träningen dag efter dag. MVH

Testa dig fram. Börja med t.ex 3000-3500 kcal om dagen, och utvärdera efter någon vecka, går du fort upp så sänk lite. Hur ofta du bör träna beror på vad du vill uppnå, är du helt nybörjare så börja med t.ex 3 dagar i veckan, lär dig grunderna/tekniken. Längden på träningspasset är individuellt, vissa tränar 20 min och vissa tränar 2 timmar. Fokusera istället på att komma igång med träningen.
Citera
2016-11-28, 11:48
Bannlyst
Är The Ab Wheel det ultimata redskapet för att bygga core och magmuskler? Jag tycker det verkar så. Det är numera den enda övningen jag kör för core och mage. Varenda gång så får jag rejält skön träningsvärk.
Körde tidigare mycket hängande benlyft, olika former av situps osv men kände oftast aldrig av någon skön träningsvärk, enbart lite svagt vid vissa tillfällen. Har lagt ner allt detta och kör nu enbart med hjulet. Visst finns det nog maskiner (?) som kan mäta sig med hjulet men tränar hemma.

Vad säger experterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in