Citat:
Ursprungligen postat av
HabitueratSverige
Kommer ta bor marklyft och knäböj från och med nästa vecka och behöver lägga till 2 st nya övningar. Förslag?
Anledningen till att dessa ryker är pga keff rörlighet och problem med knän.
Det finns flera svar på samma fråga några sidor bak, men mark kan du byta ut med hypers där du har stödet under höften och en neutral rygg under utförandet eller rumänska marklyft, och böj kan du byta ut mot bulgariska splitböj, utfall osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lillarapunzel
Har fått en förjäkla sträckning i höger ljumske/bäckenet/höften på höger sida. Det hände idag när jag red. Dock måste jag rida imorgon, och i övermorgon, över-övermorgon osv. också. Men att sitta gränsle kommer göra så himla ont, särskilt som min häst är väldigt bred över ryggen. Tips på vad man ska göra åt denna sträckning? Min spontana idé är att "låna" lite av min hästs liniment, men insåg att jag kanske kommer att blistra mig då?
Fortsätter du att göra saker som töjer och belastar den skadade muskeln i den akuta fasen så kommer du endast att förvärra din skada, du bör inte heller använda dig av värmande salvor i denna fasen.
Det du ska göra är att använda sig av
PRICE (pressure, rest, ice, compress, elevation) metoden för att minska blödningen och svullnaden, vilket kommer att förkorta rehabiliteringstiden.