2016-10-02, 23:57
Medlem
RuckaRuckaAlis avatar
Ok att simma i ett ganska lugnt tempo dagen efter ett axelpass?
Citera
2016-10-03, 00:36
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuckaRuckaAli
Ok att simma i ett ganska lugnt tempo dagen efter ett axelpass?

Självklart.
Citera
2016-10-03, 10:28
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskaren25
tjenna har nu snart kört hårt i gymmet i cirka 1 år och bulkat hårt och käkat cirka 3500 kalorier per dag började på 69kg o väger nu 81-82 och tänkte ta mig upp till 85 plus runt jul och sedan deffa mig 6 månader stenhårt till sommaren det borde låta rimligt att böja deffa då eller ska jag bulka mer? jag är 18 år oså o mitt mål med deffen är då att ta mig under 10% i kroppsfett vad tror ni och kan ni ge nå bra tips så skriv?

Vill du deffa så gör det. Med 6 månader så har du god tid på dig. Ett tips är att sänk inte kaloriintaget för mycket, sänk långsamt, eftersom du har lång tid att genomföra deffen. Styrketräna som du gör nu, svagt underskott till en början, proteinrik kost.
Citera
2016-10-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HabitueratSverige
Kommer ta bor marklyft och knäböj från och med nästa vecka och behöver lägga till 2 st nya övningar. Förslag?

Anledningen till att dessa ryker är pga keff rörlighet och problem med knän.

Det finns flera svar på samma fråga några sidor bak, men mark kan du byta ut med hypers där du har stödet under höften och en neutral rygg under utförandet eller rumänska marklyft, och böj kan du byta ut mot bulgariska splitböj, utfall osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Har fått en förjäkla sträckning i höger ljumske/bäckenet/höften på höger sida. Det hände idag när jag red. Dock måste jag rida imorgon, och i övermorgon, över-övermorgon osv. också. Men att sitta gränsle kommer göra så himla ont, särskilt som min häst är väldigt bred över ryggen. Tips på vad man ska göra åt denna sträckning? Min spontana idé är att "låna" lite av min hästs liniment, men insåg att jag kanske kommer att blistra mig då?

Fortsätter du att göra saker som töjer och belastar den skadade muskeln i den akuta fasen så kommer du endast att förvärra din skada, du bör inte heller använda dig av värmande salvor i denna fasen.
Det du ska göra är att använda sig av PRICE (pressure, rest, ice, compress, elevation) metoden för att minska blödningen och svullnaden, vilket kommer att förkorta rehabiliteringstiden.
Citera
2016-10-03, 21:56
Medlem
lugna ner digs avatar
Varit sjuk i 2 veckor och därför inte tränat på hela 2 veckor, blev frisk i helgen. Ätit antibiotika i tio dagar nu, sista dagen idag. Var riktigt trött idag efter dåligt med sömn pga fest. Efter halva passet börjar jag se stjärnor. Lägger mig ner snabbt i 5 minuter, får ont i magen också. Fortfarande yr som fan men drog hem och sket sönder toan. Kan det bero på antibiotikan? Vågar knappt träna imorn nu men om det beror på antibiotikan bör det väl vara lugnt eftersom kuren tar slut nu.
Citera
2016-10-04, 02:08
Medlem
Dum fråga kanske.. Förra veckan söndag stod vågen på 63 cirka, idag stod den på 66 .. Kan inte påstå att jag har ökat allt för mycket med mat intaget, dock tyngre pass på gymmet. Borde jag vara orolig över att det blir massor fett? Eller är det bara massor vätska som bildas?

(Äter inte massor onyttig följer kostschemat.)
Citera
2016-10-04, 02:09
Bannlyst
Min fråga , kan man "bygga" en vältränad kropp efter 40 års ålder?
Citera
2016-10-04, 08:39
Medlem
Capotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samirzulfan

Klart man kan men det finns flera faktorer som avgör hur mycket som krävs för att nå dina mål. Om du inte tränat alls tidigare i livet och är i dålig form så kommer det givetvis vara betydligt jobbigare än om du har en någorlunda bra grund att börja från (ej gravt överviktig, tidigare träningserfarenhet etc). Dessutom spelar givetvis genetiska faktorer in, speciellt när man kommer upp i 40+ och den naturligt muskelbyggande effekten börjar avta. Men med rätt kost och ett gediget träningsschema är det aldrig för sent att göra nåt sin fysik, se bara till att ha realistiska mål med "byggandet".
Citera
2016-10-04, 09:25
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samirzulfan
Jadå.
Citera
2016-10-04, 13:39
Medlem
Servigins avatar
Vill ha lite tips och input. Tränar kampsport två gånger i veckan och känner att jag vill orka mer och längre där så därför försöker jag springa två gånger i veckan också.

Innan jag springer värmer jag upp hemma med sit-ups 2x30, crunches 2x30,armhävningar 3x15 (växlar mellan breda och smala) samt rygglyft 3x20 (när man ligger på mage, armarna rakt fram och försöker lyfta dem mot taket). Detta gör jag även efter jag har sprungit.

Har läst lite i tråden om magträning att det är bättre att bara köra crunches så ska gå över till det. Kanske vikta på så jag bara orkar 10-15 per set istället? Ska även börja göra sån där övning där man har en hantel och lutar sig till höger och vänster för att träna oblisqerna (?).

Är detta ett bra schema för att träna hela kroppen? Vill inte hålla på och trängas på ett gym med massa andra som bara är där för att spänna sig och ta selfies.

Nåt annat att tänka på? Vill kombinera styrka och uthållighet. Efter träningen brukar jag dricka mjölk, äta keso med nötter i och eventuellt knäckebröd. Fortsätta så?
Citera
2016-10-04, 16:24
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Varit sjuk i 2 veckor och därför inte tränat på hela 2 veckor, blev frisk i helgen. Ätit antibiotika i tio dagar nu, sista dagen idag. Var riktigt trött idag efter dåligt med sömn pga fest. Efter halva passet börjar jag se stjärnor. Lägger mig ner snabbt i 5 minuter, får ont i magen också. Fortfarande yr som fan men drog hem och sket sönder toan. Kan det bero på antibiotikan? Vågar knappt träna imorn nu men om det beror på antibiotikan bör det väl vara lugnt eftersom kuren tar slut nu.
Det här känns som en given fråga för 1177 och inte Flashback.
Citera
2016-10-10, 13:08
Bannlyst
Hur får man Christian Bale's kropp i American Psycho? Han var ju bara 26 år då filmen spelades in men hade ändå en sådan exceptionell fysisk. Tycker han t.o.m spöar Brad Pitt i Fight Club.

Pitt: https://www.google.se/search?q=brad+...b+body&imgrc=_

Bale: https://www.google.se/search?q=brad+...an+psycho+body
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in