Har en fråga om magnesium och handskar. Jag känner att jag kan klara 5 x 3 @ 100 kg men jag känner att greppet lossnar. Mina greppmuskler har väl inte hängt med, men behöver något som förbättrar det här iallafall. Gymmet jag tränar på passar mig bra, men problemet är att dom har magnesium-förbud av någon anledning. Så som jag ser det kan jag antingen skaffa gymhandskar, skita i det eller köpa och köra i smyg eller byta gym.
Mitt mål är att klara 5 x 1 @ 150 kg i marklyft och typ 5 x 1 @ 100 kg i bänkpress framöver, så det är inte som att jag står och välter traktordäck på fritiden. Men om det är så att det ger ett klart resultat så tänker jag köra med det. Vet inte om jag orkar byta gym bara för detta, men jag kör ändå ganska seriöst och är nog på gymmet 7-8 timmar i veckan, men annars är gymmet bra tycker jag och vill helst inte byta.
Så egentligen har jag två val tycker jag, om det inte påverkar mina resultat så skiter jag i det, om det gör det så kan jag skaffa handskar eller magnesium och då tänkte jag att om jag använder magnesium så smäller jag på lite innan jag börjar mitt pass, istället för att gå runt med ett block för då måste gym-nissarna ju kolla på mina händer innan dom börjar grina.
Sen vette fan om jag orkar gå runt med det hela tiden, så jag tänker att jag dammar på det innan jag börjar gymma och då börjar med det som kräver mest greppstyrka, marklyft osv. Eller om det finns något som kanske inte syns? Men det är nog skitsamma, vill inte lägga ut så mycket pengar iallafall. Vill inte lägga ut 200-300 spänn för någon handske heller, så isåfall kan man väl lika gärna köra med någon tegera järv handske eller? Sen så känns gymhandskar så ivägen, ser fånigt ut och jobbigt att bära med sig så jag vill nog helst köra med magnesiumblock eller liknande.
Kan denna
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/gym-chalk funka?