2015-11-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Nej, de flesta brukar tro att det kommer från för mycket curlade.

Curla gör jag ju inte. Jag misstänkte mer bänkpressen.
Citera
2015-11-03, 01:55
Medlem
linnros24s avatar
Någon med erfarenheter av lean gains? Är det så tråkigt som det låter med månader mellan resultat? Funderar på att ge upp min grisbulk, men mår dåligt av att se liten ut.
Citera
2015-11-03, 14:34
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppNils
Curla gör jag ju inte. Jag misstänkte mer bänkpressen.
Kan vara. Filma eller be någon kolla om dina underarmar är parallella i bottenläget.
Citera
2015-11-03, 14:37
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linnros24
Någon med erfarenheter av lean gains? Är det så tråkigt som det låter med månader mellan resultat? Funderar på att ge upp min grisbulk, men mår dåligt av att se liten ut.
Som deff tycker jag Leangainsstrategin funkar riktigt bra, som slow-bulk har jag sett andra lyckas men jag själv klarar sällan hålla den disciplinen. Men det finns ju mellanlägen mellan grisbulk och leangains. Håll ner på fettet en aning bara så brukar det inte balla ur allt för mycket.
Citera
2015-11-04, 18:49
Medlem
Nossleus avatar
Tjena! I benspark tar jag mer vikt än vad jag gör i sittande lårcurl (inte liggandes alltså). Hur ska förhållandet mellan framsida lår och baksida lår vara egentligen?
Citera
2015-11-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Kan vara. Filma eller be någon kolla om dina underarmar är parallella i bottenläget.

Kollade det idag. Parallellt och fint!
Citera
2015-11-06, 22:30
Medlem
Signaturums avatar
Har deffat i någon vecka nu och tappat lite i vikt, även droppat något kilo i basövningarna vilket är normalt.
Dock känner jag mig starkare i vissa isolationsövningar, vilket jag upplever som konstigt
Vill gärna hålla siffrorna uppe i basövningarna, är det bara en fråga om inställning/vilotid som gör att jag är lite klenare för tillfället?
Citera
2015-11-07, 08:48
Medlem
Hej! Har två frågor.

1) Hur tränar jag bäst kondition, utöver löpning, cykling och skidåkning? Vill ha tips på roliga träningsformer!
2) Hur gör man löpningen roligare om man föredrar att träna på egen hand?
Citera
2015-11-07, 13:31
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Hej! Har två frågor.

1) Hur tränar jag bäst kondition, utöver löpning, cykling och skidåkning? Vill ha tips på roliga träningsformer!

Roddmaskin min vän! Som svar på första frågan. Löpning är i min värld alltid tråkigt, men det kan lindras något med bra musik.
Citera
2015-11-07, 15:45
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Hej! Har två frågor.

1. Simning och crosstrainer framför en TV.
2. Podcasts.
Citera
2015-11-07, 23:37
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Behöver tips på en enbensövning som tar bra på framsidan av låret. Utfall går bort då jag har problem med höfterna (pga av utfallen).

Fungerar inte heller någe vidare att köra med ett ben i taget i varken benpress eller hack squaten. Och benspark med ett ben i taget ger inte mig den "funktionella styrkan" jag är utefter.

Det jag har som förstahandsval just nu är "pistolen" dvs enbensknäböj. Men tips mottages gärna!

Edit, det främsta syftet med övningen ska vara att stärka upp musklerna runt knät.
Senast redigerad av EATCHILDREN 2015-11-07 kl. 23:42.
Citera
2015-11-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Behöver tips på en enbensövning som tar bra på framsidan av låret. Utfall går bort då jag har problem med höfterna (pga av utfallen).

Fungerar inte heller någe vidare att köra med ett ben i taget i varken benpress eller hack squaten. Och benspark med ett ben i taget ger inte mig den "funktionella styrkan" jag är utefter.

Det jag har som förstahandsval just nu är "pistolen" dvs enbensknäböj. Men tips mottages gärna!

Edit, det främsta syftet med övningen ska vara att stärka upp musklerna runt knät.
"Uppkliv på en bänk" (vette fan vad övning kallas egentligen...?)? Du står i alla fall med ett ben på en bänk under hela setet och den andra på marken, så kör du upp och ner för att sen byta ben.

Lägg gärna en viktplatta eller något liknande på golvet och ställ dig med hälen på den så framsidan av foten är i luften (för att koppla bort vaden och "hoppet" mellan varje rep).

Ber om ursäkt med den luddiga beskrivningen, hoppas du förstår vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in