Citat:
Ursprungligen postat av
Grankula
Har inte orkat läsa igenom hela tråden så den här kanske blivit frågad redan, hur som helst. Vi säger att man som bög går på krogen och så träffar man en snubbe som man drar hem för att ligga med. Hur gör man då för att bestämma vem som tar och vem som ger ? eller blir det att den som är minst blir den som får ta ? Något som kom in i min skalle för ett tag sen som jag undrat över

Well det beror ju på vart man träffas.
Skulle du träffas via nätet så är det betydligt mer okej, nästan obligatoriskt, att höra med den andra vad den tänder på, hur stort organ han har, generellt utseende, kanske byta liter bilder, osv.
Skulle du träffas på nattklubb så märker du väl snabbt på kroppsspråk. Om du dansar och gnider ditt skrev mot den andres bakdel och han hakar på och gnider tillbaka (och inte uppenbart på ett "bara för dansens skull" sätt) så är ju det klarlagt. Vänder han sig om istället rätt snabbt så kan det vara en signal för det motsatta.
Sedan, om det går så långt att man ändå¨är med på noterna att man ska dra hem till någon, så är det faktiskt aldrig fel att bara fråga rakt ut. Sedan så är just analsex inte garanterat vid varje samlag. Penetrerande samlag är inte alls lika obligatoriskt bland bögar och flator som mellan heterosexuella. Att suga av varandra och runka av varandra är helt klart tillräckligt för sex! Man måste ju ändå lägga lite tid på rengöring osv, något som tjejer inte lika ofta behöver göra.
Skulle du träffa någon på en vanlig pub eller liknande dock, ja då är det kanske inte lika uppenbart. Men, som innan, det går ju alltid att bara fråga! Det går utmärkt att faktiskt fråga "Jag tänder lite på att binda fast killen, skulle du gå med på det?" eller vad man nu har för idéer, redan innan man bestämt till 100% att det vankas sex.
Jag har alltid fascinerats över att heterosexuella när de raggar faktiskt inte bara frågar vad den andre vill göra, vad han eller hon vill få ut av att haka på hem till den ena. "Jag är inte sugen på att bli påsatt i fittan, men hakar gärna på för lite oralsex!" eller kanske "Har funderat på att testa analt, hur stor har du? Om den inte är stor, skulle du vilja testa?"