2013-08-02, 19:47
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utopisknakenhet
Du har en bra poäng där, men nog är det så att en hel del homosexuella kan reta sig på att vissa "framträdande" personligheter inte träder fram för sakens skull!? Nog hade de varit full poäng för er om tex Ma Oftedal, Timbuktu eller Prins Filip kommit ur garderoben och tagit ställning fullt ut?
Med det avser jag inte att de är homo.
den tiden är förbi. på nittiotalet minns jag att det där var ett jättetema och att politiska aktivister ägnade sig åt att outa smyghomos, men det är knappast någon som bryr sig mer beträffande kändisar i allmänhet. kevin spacey kommer t ex aldrig att komma ut och folk verkar mest tycka att det är fnissroligt.

däremot blev det ju visst rabalder när rugbyspelaren gareth thomas kom ut för några år sedan, så i vissa segment av stjärnhimlen spelar det nog fortfarande roll.
Citera
2013-08-02, 19:50
Medlem
AuticaMinores avatar
Ratad, varför är du så inställsam?
Det förvånar mig lite att en människa med ditt handikapp har förmågan att vara såpass manipulativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Det är liksom lite döfött redan från början, och det vet jag om, men jag vet också att när jag inte har någon framgång så är det inte på grund av min klädsmak, mina extra kilon, att jag känner mig gammal, eller något annat utan det är något som egentligen är bortom min kontroll. Det är alltså inte "mitt fel" att jag blir nobbad.
Kort och gott: Det är ett sätt att ragga utan att behöva ta nederlag.
Men inte är väl en exklusiv klädsmak någon av de mer högprioriterade egenskaperna bland bögar?
Extrakilon går ju som bekant att banta/träna bort. Och hur lastgammal sa du att du var nu igen? Hela 29 år va?
Är du ledsen för att du aldrig fått visa din kärlek öppet utan folkets ogillande blickar?
Men det är knappast någon fara när du befinner dig bland kvinnor (västerländska) eller heterosexuella vuxna par, de är nog mer mogna och mindre fördömande än diverse finniga tonårsligister samt alla stockkonservativa gamla surgubbar.

Citat:
Det får mig att tänka på om jag bara var en i mängden för personen eller hur det egentligen låg till med den relationen.
Heterokillar har en tendens att inte ha legat runt med bögar och bin lika mycket och jag är därför mer unik för honom. Det låter ju iofs som att heterosexuella killar inte får ligga särskilt mycket över lag..
Kort och gott: Det är trevligt att hitta en kille som inte gör att man blir buksvåger med hälften av bekantskapskretsen..
Ledsen att behöva säga det här men de flesta är bara en i mängden och inte så speciella som de kanske skulle vilja vara. Det är ett väldigt individualistiskt tankesätt som du visar här ovan.

De egenskaper en kille uppskattar hos dig kan han likväl hitta hos någon annan såvida du nu inte är ett äkta unikum med säregna drag och förmågor. Hoppas du inte tyckte att detta lät för krasst, det är väl till ens bästa att alltid försöka se på världen utifrån ett realistiskt blickfång.
Citera
2013-08-02, 20:38
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-Orridge
Jag tror inte att Ferdawoon menade att de nedtonade bögarna är underrepresenterade, bara att de är svårare att hitta, antagligen just eftersom de inte sticker ut. Om man då är ute efter dem kan man inte gå på utseende och beteende på samma sätt som man hade kunnat göra om man hade varit ute efter fjollor, utan får helt enkelt chansa sig fram i högre grad. När man chansar istället för att göra kvalificerade gissningar blir andelen missar naturligtvis större.

Ja. Går det att hitta nedtonat pojkvänsmaterial på communites eller håller de en låg profil även där?

Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Ratad, varför är du så inställsam?
Det förvånar mig lite att en människa med ditt handikapp har förmågan att vara såpass manipulativ.

Vad skrev jag för dumt nu?
Citera
2013-08-02, 21:06
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Vad skrev jag för dumt nu?
Inte vet jag..
Undrade bara vad du kan tänkas vara ute efter i allt ditt lismande på denna tråd.
Varför vill du ha deras godkännande?

Lyssna inte på vad den där divan och viktigpettern johannes sa om Kevin Spacey, finns ännu inget som tydligt indikerar på att han skulle vara gay, det hela rör sig mest om långsökta teorier och lösa rykten, båda sprungna ur klassiska fördomar.
John Travolta är ett troligare exempel på en bög som aldrig kommer lämna sin garderob.
Citera
2013-08-02, 22:23
Medlem
utopisknakenhets avatar
Citat:
den tiden är förbi. på nittiotalet minns jag att det där var ett jättetema och att politiska aktivister ägnade sig åt att outa smyghomos, men det är knappast någon som bryr sig mer beträffande kändisar i allmänhet. kevin spacey kommer t ex aldrig att komma ut och folk verkar mest tycka att det är fnissroligt.

däremot blev det ju visst rabalder när rugbyspelaren gareth thomas kom ut för några år sedan, så i vissa segment av stjärnhimlen spelar det nog fortfarande roll.

Citat:
Jag personligen skulle inte bry mig utöver att jag skulle tycka att det skulle vara roligt för dem att de vågade vara öppna med vilka de är, men det är nog mycket på grund av att jag inte bryr mig om kändisar och deras förehavanden överlag. Dock, nu när du säger det så blev ju visst folk, både straighta och HBT, alldeles till sig när Anton Hysén kom ut, du kan nog alltså ha en poäng i att det är viktigt för en del människor. Dock inte enbart för bögar och definitivt inte för alla bögar.

Jag hajar vad ni säger men det finns som jag ser det ändå en längtan och behov av bekräftelse från HBTQ falangen, denna tråden med era svar vore ju om inte annars ett svar på det jag menar, men ni menar att frågan nu är så långt framme och löst att nyckelpersoner och mentorer mist sin lyskraft? jag tror det inte, hela Pride grejen går ju ut på detta!? Att få sparken från sitt jobb eller att bli mobbad för sexuell läggning kan jag tänka vara ett par exempel på utanförskap som skulle kunna få en del att känna en viss form av uteblivet stöd från de som skulle kunna bidraga? Eller anser ni att frågan numera ligger på det plan där man som HBTQ person har ett fnissande överseende kring svenssons frågor kring just erat sexuella tillvägagångssätt?
Citera
2013-08-03, 14:36
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Inte vet jag..
Undrade bara vad du kan tänkas vara ute efter i allt ditt lismande på denna tråd.
Varför vill du ha deras godkännande?

Lyssna inte på vad den där divan och viktigpettern johannes sa om Kevin Spacey, finns ännu inget som tydligt indikerar på att han skulle vara gay, det hela rör sig mest om långsökta teorier och lösa rykten, båda sprungna ur klassiska fördomar.
John Travolta är ett troligare exempel på en bög som aldrig kommer lämna sin garderob.

Mår du bättre om jag skriver att Adolf gjorde det rätta och såg till att gasen vreds på? Jag kallar saker och personer för "gay", "håmå" och "gaylord" när jag är förbannad så om jag är inställsam vete fan. P-Orridge och Ferdawoon är trevliga och svara på mina frågor så de förtjänar lismande. Spela dina kort rätt och min tunga kommer att kasta din sallad en vacker dag.

Jag skiter i folks konspirationsteorier om Spacey och Travolta. Jag tror de ligger i en 69 just nu.
Citera
2013-08-03, 14:52
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Men inte är väl en exklusiv klädsmak någon av de mer högprioriterade egenskaperna bland bögar?
Extrakilon går ju som bekant att banta/träna bort. Och hur lastgammal sa du att du var nu igen? Hela 29 år va?
Är du ledsen för att du aldrig fått visa din kärlek öppet utan folkets ogillande blickar?
Men det är knappast någon fara när du befinner dig bland kvinnor (västerländska) eller heterosexuella vuxna par, de är nog mer mogna och mindre fördömande än diverse finniga tonårsligister samt alla stockkonservativa gamla surgubbar.
O nej, när jag har haft pojkvän har jag aldrig haft problem att visa det öppet. Gå på stan hand i hand är väl kanske inte jättevanligt, men en liten mysig stund och kramas eller så, ungefär som dagens heterosexuella kan visa ömhet för varandra ute bland folk, har jag inga som helst problem med. Där i ligger inte problemet.

Det är snarare som jag sa, att jag har rysligt dåligt självförtroende. Ser jag någon på stan med ungefär samma kroppsbyggnad som mig tänker jag inte direkt "vilket fetto!", ser jag någon med håravfall som snaggat sig tänker jag inte direkt att han har ser ful ut, ser jag någon med vad jag skulle kunna klassa som kanske inte helt hundra klädval på morgonen så tänker jag att den personen verkar ju ändå rätt säker på sig själv, och när jag själv var yngre så tyckte jag inte att killar i den ålder jag själv är nu var lastgamla vrak som borde slänga sig från etterstupan.

Vad jag ville visa var att dåligt självförtroende är, i alla fall för mig, en av anledningarna till att jag var lite extra intresserad av heterosexuella killar. Där är det inte mitt fel att jag blir nobbad, så att säga.

Citat:
Ledsen att behöva säga det här men de flesta är bara en i mängden och inte så speciella som de kanske skulle vilja vara. Det är ett väldigt individualistiskt tankesätt som du visar här ovan.

De egenskaper en kille uppskattar hos dig kan han likväl hitta hos någon annan såvida du nu inte är ett äkta unikum med säregna drag och förmågor. Hoppas du inte tyckte att detta lät för krasst, det är väl till ens bästa att alltid försöka se på världen utifrån ett realistiskt blickfång.
Jo det vet jag ju. Men det är en skillnad mellan att vara en av 10 och att vara en av 100.
Sedan är det ju en annan sak om en kille har legat runt med alla man känner, eller om personens bagage inte är några jag känner till över huvud taget.
Men ja, jag har aldrig försökt dölja att jag är väldigt revirtänkande och har vissa drag av svartsjuka. Dock förväntar jag mig att min partner är likadan mot mig. Skulle jag sitta i baren och snacka med någon så skulle jag inte direkt se något fel i att min kille kom fram och sa "Hej älskling kan du beställa en öl medan jag drar på muggen?" för att göra ett ställningstagande att "Den här killen är upptagen, och han är min".
Citera
2013-08-03, 16:45
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Mår du bättre om jag skriver att Adolf gjorde det rätta och såg till att gasen vreds på? Jag kallar saker och personer för "gay", "håmå" och "gaylord" när jag är förbannad så om jag är inställsam vete fan. P-Orridge och Ferdawoon är trevliga och svara på mina frågor så de förtjänar lismande. Spela dina kort rätt och min tunga kommer att kasta din sallad en vacker dag.

Jag skiter i folks konspirationsteorier om Spacey och Travolta. Jag tror de ligger i en 69 just nu.
Nej jag blir varken glad eller klok på varför du väljer att dra in nazism i en tråd där ämnet fokuserar på homosexuella män, om du försökte göra dig lustig så gick din poäng helt förlorad, åtminstone hos mig.
Du är man och straight av vilket jag inte förstår ditt intresse för bögar, har du en låg självkänsla som du vill reparera genom att komma hit och agera cocktease för att på så sätt dra åt dig bögarnas längtan och bekräftelse eller ville du proklamera din acceptans och ett ivrigt upptummande i syftet att framstå som finare och mer högstående än andra?

Slår vad om att du egentligen är en hycklare som inbillar dig själv att du är så fin i allt ditt fjäskande för den utsatta minoriteten och visst, du kanske uppfattas så av många på denna tråd men mig lurar du inte med din fasad.
Kom igen när dina ögon har konsumerat en ansenlig dos manlig kärlek så får vi se om du fortfarande är lika uppskattande som du ger sken av nu.
Och glöm inte att uppge nyckeldetaljer såsom namn, titlar och personliga omdömen så vi får det bekräftat att du gjort dina läxor.

Och byt ut Spacey mot valfri massör så kommer du nog närmare sanningen i fallet Travolta.
Citera
2013-08-03, 17:53
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Nej jag blir varken glad eller klok på varför du väljer att dra in nazism i en tråd där ämnet fokuserar på homosexuella män, om du försökte göra dig lustig så gick din poäng helt förlorad, åtminstone hos mig.
Du är man och straight av vilket jag inte förstår ditt intresse för bögar, har du en låg självkänsla som du vill reparera genom att komma hit och agera cocktease för att på så sätt dra åt dig bögarnas längtan och bekräftelse eller ville du proklamera din acceptans och ett ivrigt upptummande i syftet att framstå som finare och mer högstående än andra?

Slår vad om att du egentligen är en hycklare som inbillar dig själv att du är så fin i allt ditt fjäskande för den utsatta minoriteten och visst, du kanske uppfattas så av många på denna tråd men mig lurar du inte med din fasad.
Kom igen när dina ögon har konsumerat en ansenlig dos manlig kärlek så får vi se om du fortfarande är lika uppskattande som du ger sken av nu.
Och glöm inte att uppge nyckeldetaljer såsom namn, titlar och personliga omdömen så vi får det bekräftat att du gjort dina läxor.

Och byt ut Spacey mot valfri massör så kommer du nog närmare sanningen i fallet Travolta.

Ja, shit. Du ägde mig. Jag ville så gärna vara både Årets Hetero på Stockholm Pride men samtigt vara tuff underground faghag på Flashback!
Citera
2013-08-03, 18:32
Medlem
johanness avatar
Citat:
text
Citat:
text
ni båda kan gärna fortsätta med er personliga vendetta via PM. i den här tråden är ni på kurs bort från ämnet. detta är en tråd där bögar svarar på frågor, och det finns utrymme för utvikningar kring relaterade teman, men det ni håller på och vecklar in er i är inte relevant för ämnet.
/mod
Citera
2013-08-03, 20:11
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Vad jag ville visa var att dåligt självförtroende är, i alla fall för mig, en av anledningarna till att jag var lite extra intresserad av heterosexuella killar. Där är det inte mitt fel att jag blir nobbad, så att säga.
Och jag i min tur försökte fiska lite bland olika skäl som kan tänkas ligga bakom ditt dåliga självförtroende och är det inte omvärldens misstycke så får du gärna förklara lite närmare.
Upplever du att det råder en större utseendehets och att kraven på en snygg yta är lite högre bland bögar? Är det därför du hänger upp dig på småsaker som lite extra hull och din "höga" ålder?

Och om du lätt känner igen en kvinnlig bög på utseendet, borde du inte rimligtvis då dra slutsatsen att de som ser lite mer manhaftiga ut också är mer klassiskt maskulina i sin personlighet eller är det inte så enkelt kanske?
Är det vanligt att killar med ett manligt yttre också har många fjolliga egenskaper?

Och vart drar du gränsen för fjolleri? Är Peter Jöback en kille som faller dig i smaken?
Han är ju oerhört vacker rent estetiskt men en som samtidigt går att sortera in i mallen schlager/musikalbög och det räknas väl också som lite fjolligt kan jag tro.

Citat:
Jo det vet jag ju. Men det är en skillnad mellan att vara en av 10 och att vara en av 100.
Sedan är det ju en annan sak om en kille har legat runt med alla man känner, eller om personens bagage inte är några jag känner till över huvud taget.
Men ja, jag har aldrig försökt dölja att jag är väldigt revirtänkande och har vissa drag av svartsjuka. Dock förväntar jag mig att min partner är likadan mot mig. Skulle jag sitta i baren och snacka med någon så skulle jag inte direkt se något fel i att min kille kom fram och sa "Hej älskling kan du beställa en öl medan jag drar på muggen?" för att göra ett ställningstagande att "Den här killen är upptagen, och han är min".
Vad spelar det egentligen för roll om killen har ett tresiffrigt antal bakom sig om han samtidigt är dig hängiven? Är du rädd för att bli betygsatt som älskare och sedan jämförd med tidigare partners eller? Är det i sådana tankar som svartsjukan gör sitt inträde?
Apropå det här med att känna sig speciell och utvald, har du inte tidigare nämnt att du är Chalmerist? Min följdfråga är om hög status är något som gynnar en på bögarnas köttmarknad.
Citera
2013-08-06, 15:41
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Men ärligt: Jag föreställer mig lite scenariot som att man ska få något sorts vaccin för att helt sluta tycka om sin favoritmat, utan synbar anledning. "Usch, varför äter jag inte mer broccoli istället!? Måste ge upp oxfilé, för alltid!!"

Nu måste vi göra en åtskillnad mellan de homofiler som inte vill vara homofiler pga diskriminering, sociala stigman, hot, risk för våld osv. och de homofiler som inte vill vara homofiler pga att de instinktivt känner att de är biologiskt avvikande!

Den första gruppen torde inte vilja befatta sig med hormonbehandlingar eller dylikt. De skulle istället föredra att diskrimineringen och utsattheten upphör. Den andra gruppen däremot torde välkomna en sådan "bögkur".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in