2012-04-14, 11:54
Medlem
yesyesfreddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
varför ger du inte bara upp? din lilla parodi var rolig i början men känns rätt trött nu. kan du inte gå och leka någon annan stans?
Parodi? Det finns tusentals politiker (både avlönade och ickeavlönade) som arbetar med att förbättra förutsättningarna för de homosexuella. Fredrick Federley är ett exempel av många. Varför skulle jag inte kunna dela hans värderingar i denna fråga? Tror du inte att det finns politiker på nätet? Jo, vi finns lilla du. Jag struntar i om du tycker att jag är en parodi. Jag brinner för denna fråga, och jag har mängder med homosexuella i min umgängeskrets. Jag vill helst ha seriösa svar på mina frågor. Vill du inte svara, så strunta i att svara. Svårare är det inte.
Citera
2012-04-16, 00:25
Medlem
Ferdawoons avatar
Heh det här är väl kanske inte så mycket en Fråga som något jag vill att folk ska läsa

Is Some Homophobia Self-Phobia?
http://www.sciencedaily.com/releases...0406234458.htm

Citera
2012-04-16, 11:50
Medlem
AuticaMinores avatar
I ett kärleksförhållande, vad brukar ni bögar vanligen gräla om?

Händer det ibland att ni tar till fysiskt våld mot den andre?
Citera
2012-04-16, 12:01
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
1, Får ni stånd när ner ser svettiga killar?
2, Brukar nu pulla er själva i 2:an
3, Tycker ni om att slicka röv eller få den slickad?
4, Sväljer ni sperman?

1. Öh, nä.
2. Jo, om jag är väldigt kåt så. Oftast använder jag dock en dildo.
3. Jao, om killen är het och fräsch så...
4. Ja, nästan varje gång^^

Citat:
Ursprungligen postat av Febern
1. Är homosexuella män mer lösaktiga?

2. Är det mer vanligt förekommande att nyfikna Peter 17 år, hänger på Cruiser och raggar upp Sven Göran 45 från Karlstad, suger av honom i hans bil för att sedan balla ur eller är det mer vanligt att man levt som hetero tills man fyller 23 och besöker en anonym gayklubb tio mil från sin hemstad?

1. Hm, det är nog möjligt. Men gäller väl långt ifrån alla. Bara vissa.
2.cDet är säkert ganska vanligt att båda fallen inträffar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Hur är det med skägg, hett eller äckligt?

Jag gillar det inte.
Citera
2012-04-16, 15:05
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
I ett kärleksförhållande, vad brukar ni bögar vanligen gräla om?

Händer det ibland att ni tar till fysiskt våld mot den andre?
jag och min make bråkar mest om vardagliga saker som disk, tvättning etc. oftast är det ett sätt att släppa ut en mer djupgående frustration man har över att den andre är på ett visst sätt, vilket man själv inte kan acceptera riktigt.

fysiskt våld? nja. det händer att vi lappar till varann men det går inte längre än så.
Citera
2012-04-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eskalerad
Jag är bög och har inte en enda nära tjejkompis. Kan inte alls relatera till tjejer.
Samma här, fast jag kan inte relatera till killar (i största allmänhet) heller. Är sedan 4-5 år tillbaka något av en ensamvarg och rädd för att knyta an till folk.

Foreveralone.jpg
Citera
2012-04-16, 21:42
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Citat:
jag och min make bråkar mest om vardagliga saker som disk, tvättning etc. oftast är det ett sätt att släppa ut en mer djupgående frustration man har över att den andre är på ett visst sätt, vilket man själv inte kan acceptera riktigt.

fysiskt våld? nja. det händer att vi lappar till varann men det går inte längre än så.

Men du menar väl inte att det är dessa petitesser som då och då driver dig till att örfila upp din älskade partner?

Hur fungerar det egentligen med alla de där manliga egenskaperna som serveras dubbelt upp i ett homosexuellt förhållande?
Jag menar specifika drag som revirmarkerande, tävlingslystnad, empatibrist/känslokyla.
Och hur hanterar ni den oundvikliga svartsjukan? Torde inte denna eviga farsot sitta ännu djupare hos gaymän då dessa (som jag förstått det) är allmänt mer bekanta med öppna förhållanden?
Dela med er nu.
Citera
2012-04-16, 21:54
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Men du menar väl inte att det är dessa petitesser som då och då driver dig till att örfila upp din älskade partner?

Hur fungerar det egentligen med alla de där manliga egenskaperna som serveras dubbelt upp i ett homosexuellt förhållande?
Jag menar specifika drag som revirmarkerande, tävlingslystnad, empatibrist/känslokyla.
Och hur hanterar ni den oundvikliga svartsjukan? Torde inte denna eviga farsot sitta ännu djupare hos gaymän då dessa (som jag förstått det) är allmänt mer bekanta med öppna förhållanden?
Dela med er nu.
vi brukar bara lappa till varandra när den ene provocerat den andre, vilket vi gör då och då för att få lite spänning i vardagen. det rör sig om ganska mjukt våld som inte ens gör ont. det är mer en markering som betyder att nu får du för fan lägga av.

annars -- jag vet inte. jag tror inte riktigt på de där generaliseringarna, i alla fall inte i så förenklad form. för egen del är jag inte svartsjuk på min make alls eftersom jag vet var jag har honom, och om han emellanåt skulle få för sig att knulla med andra är det inget jag skulle göra någon större affär av ifall jag fick veta det. han är å andra sidan betydligt mer svartsjuk men det håller sig inom rimlighetens gränser.

någon empatibrist har jag inte märkt av. mer klassiskt är väl tendensen hos män att man inte vill prata om känslor i evigheter, vilket jag iofs gärna gör.

öppna förhållanden går ju bara att ha om man inte är svartsjuk på varandra. jag förstår inte riktigt hur du menar.
Citera
2012-04-16, 23:34
Medlem
AnusSeekers avatar
Ni som har en partner (pojkvän) kan det hända att ni en helt vanlig dag när ni sitter och tittar på TV att eran partner slänger sig ner mellan benen på er och ger er en avsugning?
Citera
2012-04-16, 23:45
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnusSeeker
Ni som har en partner (pojkvän) kan det hända att ni en helt vanlig dag när ni sitter och tittar på TV att eran partner slänger sig ner mellan benen på er och ger er en avsugning?
ja. händer det aldrig heterosexuella män?
Citera
2012-04-16, 23:58
Medlem
AnusSeekers avatar
Citat:
ja. händer det aldrig heterosexuella män?
Sweet!

Heterosexuella män ger inte andra män avsugningar en helt vanlig dag på soffan eller dyl.
Citera
2012-04-17, 00:56
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Citat:
vi brukar bara lappa till varandra när den ene provocerat den andre, vilket vi gör då och då för att få lite spänning i vardagen. det rör sig om ganska mjukt våld som inte ens gör ont. det är mer en markering som betyder att nu får du för fan lägga av.

Det var intressant att läsa. Fler bögpar får gärna ta till sig denna fråga om fysiskt våld i homosexuella förhållanden. Tacksam och nyfiken på alla svar.

Citat:
någon empatibrist har jag inte märkt av. mer klassiskt är väl tendensen hos män att man inte vill prata om känslor i evigheter, vilket jag iofs gärna gör.

Jag tror inte att män är mindre empatiska, det var fel av mig att använda det ordet. Snarare kan de ibland framstå som sådana eftersom män ofta är verbalt mindre förmögna att uttrycka empati.
Är du en "fjollbög"? Dessa variabler brukar ju till följd av bl.a. lägre testosteronhalt bli lite mer feminina, både på in och utsidan. Det skulle isåfall kunna förklara ditt intresse för känsloprat, har aldrig träffat eller förrän nu läst om en man som irl skulle gilla detta så mycket som du tycks göra. Själv har man ju i de flesta perioder av livet nästan uteslutande haft med snömän att göra, brr!

öppna förhållanden går ju bara att ha om man inte är svartsjuk på varandra. jag förstår inte riktigt hur du menar.

Även om många homosar (såväl som straighta män) uppger att de mår bra av att variera sexlivet med diverse anonyma fleshtoys lär det fortfarande svida till ordentligt varje gång de påminns om att deras bättre hälft gör likadant, det är väl där som revirtänket kommer in i bilden. Jag har läst att gemene man betraktar sin mark på samma sätt som han betraktar sin partner - sitt "revir".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in