Citat:
Ursprungligen postat av
Peppe-Luns
Jag är hetero men har tydligen något som kallas "bögtycke". Alltså att många bögar stöter och flirtar med mig trots att dom (oftast) vet att jag är straight.
Jag har inga problem med detta men jag undrar ibland om det är en vanlig fantasi hos bögar att "omvända" en straight kille till sitt eget lag? Verkar nästan så.
Jag får väl krypa till korset och bekänna en viss attraktion till killar som, inte allt för sällan, jag vet är hetero. Min egen analys om det hela har dock många aspekter till varför.
Jag gillar killar som är killar. Inte de där fjollorna som hoppar runt och som är de vars läggning man direkt märker av. En vanlig kille som bara råkar ligga med killar istället för med tjejer, det är vad jag gillar. Tyvärr är dessa inte de lättaste att hitta, så jag ser om det finns en kille som verkar trevlig, ser bra ut och som går att snacka med. Skiter det sig och han visar sig vara hetero så kanske jag har hittat en kompis istället.
Kort och gott: Heterokillar har många av de egenskaper (bortsett från läggning) jag söker hos en kille.
Jag har även brutalt lågt självförtroende och är så otroligt mesig vad det gäller att våga ragga, för att inte tala om att jag är väldigt medveten om mina, kanske inte alltid de mest sexiga, fysiska attribut. Att småflirta med en heterosexuell kille är lite av att ragga med kondom, eller hur jag ska formulera det. Det är liksom lite döfött redan från början, och det vet jag om, men jag vet också att när jag inte har någon framgång så är det inte på grund av min klädsmak, mina extra kilon, att jag känner mig gammal, eller något annat utan det är något som egentligen är bortom min kontroll. Det är alltså inte "mitt fel" att jag blir nobbad.
Kort och gott: Det är ett sätt att ragga utan att behöva ta nederlag.
Jag har även tröttnat på alla som knullar runt en massa.. Mina ex har efter att vi gjort slut knullat runt med halva stan känns det som. Lite jobbigt när jag pratar med en bögkompis och det visar sig att han legat med mer än hälften av mina pojkvänner (well, av 3 möjliga så är det ju inte så stora siffror, men ändå..). Det finns ändå rätt många bögar i stan i samma ålderskategori så det borde ju itne hända så himla ofta.. Det får mig att tänka på om jag bara var en i mängden för personen eller hur det egentligen låg till med den relationen.
Heterokillar har en tendens att inte ha legat runt med bögar och bin lika mycket och jag är därför mer unik för honom. Det låter ju iofs som att heterosexuella killar inte får ligga särskilt mycket över lag..
Kort och gott: Det är trevligt att hitta en kille som inte gör att man blir buksvåger med hälften av bekantskapskretsen..
Detta, och många fler anledningar, är varför jag är lite extra nyfiken på heterokillar. Varför andra är det har jag ingen aning.