2014-04-22, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Eller inte.
Det finns exempel på kvinnor, heterosexuella kvinnor i ett förhållande med en kille, som blir tillfrågade av en bekant om kvinnan vill bära deras barn. Det betyder alltså att det inte behöver handla om ensamma kvinnor, eller om par där mannen av en eller annan anledning inte kan ge upphov till ett barn. Det känns som om du inte har någon direkt koll på hur det där egentligen går till.

Lyssnade häromdagen på ett avsnitt av en podcast där de pratade om hur en homosexuell man och hans kvinnliga vän skaffade barn ihop då de var goda vänner och båda visste att de skulle fortsätta vara goda vänner och att vänskapen troligen skulle vara lättare att upprätthålla än att klara av någon form av förhållande.
Båda träffade "riktiga" partners under graviditeten och båda dessa partners var redan från början införstådda i hur allt skulle fungera med det kommande barnet och allt det där. Resultatet blev inget konstigare än om ett par skaffar barn, skiljer sig med gemensam vårdnad, och båda föräldrar skaffar en ny partner.

Jag tror du drar ett auktoritets-felslut i det där argumentet. Ditt argument är egentligen inte att dom homosexuella och heterosexuella kom "bra överens" och att integriteten var bevarad. Utan det du säger är att för att du hörde det på en podcast så stämmer det.
Citera
2014-04-22, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starrshipp
Jag tvivlar på att ett barn som vuxit upp med skilda föräldrar skulle må dåligt av det. Du får ju tänka rationellt...

Trollat mycket idag?

Citat:
Ursprungligen postat av Starrshipp
Och tror du på fullaste allvar att barnet du skulle kunna adoptera från Kina/Ryssland osv är bortadopterad för att morsan inte släppte till? Vilken värld lever du i?

Så vad är då anledningen till att föräldrar gör slut? Senaste gången jag kollade så gör man slut för att tjejen inte särade. Eller så gör tjejer slut för att killens favoritfilm inte är Captain America. Kolla i relationsforumet på flashback så kan du se lite exempel.

Det jag menar är att om jag ska vara bög så måste jag ju då stödja att folk gör slut pga sådana bull-shit anledningar.

Eller barn från kina och ryssland. Där adopterar man troligtvis bort sina barn pga fattigdom och krig. Ska jag stödja krig och fattigdom då också? Varför spenderar man inte istället tiden man har på att förebygga fattigdom och krig istället? Som jag sa innan så vore något annat att applicera quick fixes. Givetvis kan det vara bra att adoptera barn som är i akut behov av hjälp. Men ska det sluta där? Isåfall så säger vi ju att lösningen på fattigdom och krig är att helt enkelt överföra allt ansvar på någon annan. Har vi det fattigt så är det lugnt. Vi kan ju bara ge bort våra barn till grannländer! De e chill!

Sen då?
Citera
2014-04-22, 11:09
Medlem
Lost-Highways avatar
Sen när ska bög-tråden här på Flashback handla om skälen till varför föräldrar skiljer sig och adopterar bort sina barn? Det känns som att den diskussionen hamnar off-topic.

Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Det jag undrar då är vad andra bögar tänker om detta. Om någon har tänkt i samma banor som jag? Och om ni tog er igenom det på något sätt?

Jag är totalt ointresserad av att föra mina gener vidare eller skaffa barn öht så jag har aldrig funderat på det. Men nu när jag läst dina inlägg så måste jag säga att de slutsatser du drar från dina resonemang är alldeles för ansträngda för att jag ska ta mig till dem.
Citera
2014-04-22, 13:17
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Gillar bögar att dricka sperma? Blandar ni drinkar/smoothies med sperma i?
Citera
2014-04-22, 13:19
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Gillar bögar att dricka sperma? Blandar ni drinkar/smoothies med sperma i?

Nej. Men som med allt annat så finns det säkert undantag där med.
Citera
2014-04-22, 16:14
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Jag tror du drar ett auktoritets-felslut i det där argumentet. Ditt argument är egentligen inte att dom homosexuella och heterosexuella kom "bra överens" och att integriteten var bevarad. Utan det du säger är att för att du hörde det på en podcast så stämmer det.
Det är dock samma logiska felslut som man gör om man ser någon i vit rock på TV-nyheterna, eller som när man läser vad någon skriver på ett forum. Vad du skriver har samma möjligheter att vara sant som vad de talad om i avsnittet. Lite mer sanning för dom, då det spelats in dokumentärer om surrogatmammor och hur det fungerar, där familjesituationen har mer varit åt det jag nämnde än det du nämnde.
Citera
2014-04-22, 18:50
Medlem
Starrshipps avatar
Citat:
Trollat mycket idag?

Så vad är då anledningen till att föräldrar gör slut? Senaste gången jag kollade så gör man slut för att tjejen inte särade. Eller så gör tjejer slut för att killens favoritfilm inte är Captain America. Kolla i relationsforumet på flashback så kan du se lite exempel.

Det jag menar är att om jag ska vara bög så måste jag ju då stödja att folk gör slut pga sådana bull-shit anledningar.

Eller barn från kina och ryssland. Där adopterar man troligtvis bort sina barn pga fattigdom och krig. Ska jag stödja krig och fattigdom då också? Varför spenderar man inte istället tiden man har på att förebygga fattigdom och krig istället? Som jag sa innan så vore något annat att applicera quick fixes. Givetvis kan det vara bra att adoptera barn som är i akut behov av hjälp. Men ska det sluta där? Isåfall så säger vi ju att lösningen på fattigdom och krig är att helt enkelt överföra allt ansvar på någon annan. Har vi det fattigt så är det lugnt. Vi kan ju bara ge bort våra barn till grannländer! De e chill!

Sen då?

Du får ju självklart välja om du vill adoptera eller inte men fattigdomen och krigen kommer inte att försvinna för att folk inte adoptera barn. Jag skulle säga att alla barn som sitter på barnhem är i akut behov av hjälp. Och är du bög och vill ha barn, varför inte ge ett barn en bra chans i livet? Den ungen kommer inte försvinna för att du väljer att inte adoptera.

Jag har svårt att tänka mig att ett barn som vid födseln och framåt levt med skilda föräldrar som har delad vårdnad och kommer bra överens, skulle må psykiskt dåligt av det.
Citera
2014-04-23, 09:40
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Är dom flesta bögar bug chasers? Alltså att målet är att hitta någon HIV positiv för att bli smittad och därmed söka andra bug chasers som vill ha HIV. Googla "bugchasing" som är mycket vanligt bland homo. Är det målet i erat liv att få HIV precis som för heteropar målet är att skaffa barn?

Känner ni er inte identifierade som bögar för ens ni har blivit "pozzed up"?

De flesta bögar är nog inte det. Det handlar om äldre, perversa män. De finner någon sorts gemenskap i det med sina döda vänner.
Citera
2014-04-24, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ActionFactory
Jag misstänker nog att dom flesta bögarna här inne svarar nej, men jag kan ha fel. Hur som helst borde du vända dig till Qruiser, BodyContact eller Grindr - av egen erfarenhet får man ligga via dom finfina sidorna.

PS! Är du hårig rekommenderar jag Scruff!
Är det inte som på filmer och serier att bögar är promiskuösa? Glory holes på toaletter, mötesplatser i skogen, Bögringen på centralen och sådant? Att man hookar upp med någon okänd för att ha sex?
Citera
2014-04-24, 00:55
Medlem
ActionFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199011x
Är det inte som på filmer och serier att bögar är promiskuösa? Glory holes på toaletter, mötesplatser i skogen, Bögringen på centralen och sådant? Att man hookar upp med någon okänd för att ha sex?

Nej, alla bögar är inte promiskuösa. Är alla heterokillar det? Är alla heterotjejer det? Förr i världen fanns det väl "dessa platser", men då var det också viktigare att "smyga" med sin läggning. Det är inte riktigt samma idag som då. Vill du smyga med din läggning och ändå få ligga besöker du bara ett community på nätet. Simple as that!

Kan tillägga att jag aldrig varit i närheten av ett gloryhole, aldrig mött någon i skogen, aldrig raggat vid bögringen eller något åt det hållet. Då är jag i och för sig inte 65 år heller.
Citera
2014-04-24, 01:38
Medlem
Youngbaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199011x

Men snälla, lever du på 80-talet eller?
Citera
2014-04-24, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngbae
Men snälla, lever du på 80-talet eller?
Haha, ja, det verkar så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto