2012-03-25, 03:47
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickpluntan
Hehe. Folk som ogillar "bögeri" brukar väl kritisera både det ena och det andra skulle jag tro. Har nog inte hängt med i "debatten" dock, om det nu finns en sådan. En sak som jag själv har synpunkter på, är den kulturen som verkar ha uppstått kring homosexuella, med starkt fokus på homosex, alkohol och droger, dansklubbar, glittriga kläder och tingeltangel i största allmänhet. Detta upplever jag som synnerligen dekadent och icke önskvärt. Samtidigt har jag inte direkt ngn god uppfattning om hur representativ den kulturen är för homosexuella i allmänhet. Pridefestivalen är väl för övrigt flaggskeppet.
Mmm men då är vi på samma nivå.. Sure, en vecka om året, med en Pride parad som kulmen, är ju inte så himla illa även om jag inte förstår mig på allt glam och glitter och fjolleri. Jag tycker att bögar och flator ska göra allt som vanliga heterosexuella par gör och göra det som om det inte var något konstigt alls med det; Tex hålla handen på stan, kramas och kyssas öppet, mata varandra med glass, och annat romantiskt sliskigt som ungdomar sysslar med.
Det ska vara samma rättigheter och skyldigheter oavsett om det är man-man, kvinna-kvinna eller man-kvinna och det ska inte vara något som folk rynkar på näsan åt.

Sedan ska nämnas att allt glitter och glamour är bara en liten del av Pride. Det är en hel del workshops, seminarium, föreläsningar, politiska debatter, med mera.
Kika in på http://hbtqfestivalen.se/2011/05/pro...-2011-som-pdf/ tillexempel. HBTQ-festivalen är Göteborgs version av Pride.
Det snackas familjepolitik, religioners syn på homosexuella, och en himla massa annat! Det är saker varje dag, konstant, i en vecka. En del mer flummigt än annat.. Men det är kanske för att jag inte sett poängen med den påhittade vetenskapen Genus..
Bortsett från det dock.

Det är lite ett problem med Pride. Det folk ser är glammen och alla bögar i minimala speedos som står och kråmar sig på lastbilsflak. Det ingen ser är de vanliga personerna som går där. De som har ett vanligt jobb. De som kanske passar dina barn, de som kör din buss, de som bygger ditt hus..
De är ju vanliga personer som inte gör så mycket väsen av sig, så därför märks de inte.
Citera
2012-03-26, 12:25
Medlem
eskalerads avatar
Jag är bög och har inte en enda nära tjejkompis. Kan inte alls relatera till tjejer.
Citera
2012-03-31, 11:20
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Hur viktig är snoppstorleken på den man ska ligga med? Desto större, desto bättre, eller hur ligger det till här?

När det gäller knullkompisar, så spelar kukstorleken helt klart roll och kan ursäkta både åldersskillnad och skönhetsfel hos personen i övrigt. En stor kuk ser sexigare ut, är roligare att suga och försöka deepthroata. Är killen dessutom inte en total idiot i sängen, så blir analsexet dessutom påtagligt skönare eftersom en stor kuk tänjer ut mer och når längre in. Känns mer, helt enkelt.
Jag trivs bäst med att ligga med killar som har minst 17 cm lång kuk. Helst uppemot 19-20
Citera
2012-03-31, 16:55
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
När det gäller knullkompisar, så spelar kukstorleken helt klart roll och kan ursäkta både åldersskillnad och skönhetsfel hos personen i övrigt. En stor kuk ser sexigare ut, är roligare att suga och försöka deepthroata. Är killen dessutom inte en total idiot i sängen, så blir analsexet dessutom påtagligt skönare eftersom en stor kuk tänjer ut mer och når längre in. Känns mer, helt enkelt.
Jag trivs bäst med att ligga med killar som har minst 17 cm lång kuk. Helst uppemot 19-20
Roligare att suga och deepthroata en stor kuk alltså. Vilken känsla är härligast (definiera "härlig" som du vill), suga kuk eller att suga av en?
Citera
2012-03-31, 20:42
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Roligare att suga och deepthroata en stor kuk alltså. Vilken känsla är härligast (definiera "härlig" som du vill), suga kuk eller att suga av en?

Är det någon skillnad?
Citera
2012-03-31, 23:33
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Är det någon skillnad?

Bli avsugen menar jag givetvis.
Citera
2012-04-01, 01:06
Medlem
MrMarios avatar
Ah. Bara blivit avsugen typ 2 ggr. Gillade det inte. Är 100% bottom så
Citera
2012-04-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -flame4fame-
Hur gör ni för att projicera det faktum att ni blir forever barnlösa? Förutsatt att ni inte köper nån billig surrogatmorsa.

Om ni hade fått välja, hade ni fortsatt vara bögar eller ej? Många verkar inte kunna svälja stoltheten och erkänna att de helst hade varit straighta.

Har du som bög någon gång känt dig förnedrad i det ögonblick en annan man knullar dig i röven?

Anledningen till att folk skulle välja att vara "normal" som ni kallar det eller hetro är för att folk har så mycket imot homosexuella. Eller för att det skapar problem i vardagen och då för att folk har något imot homosexuella. Tror dom flesta Hadde velat vara den de är och knulla det könet de tänder på om folk inte skulle ha så jävla stort intresse att bry sig om andra.

Något jag har lakt märke till på nätet men även i vardagen är att det är sjukt mycket folk som har homosexuella fantasier och tankar, men vågar inte pröva eller inse vad dom igentligen tycker, ljust för att de bryr sig om va andra ska tycka och tänka!

Ps, jag är homo, inte den femenina sorten, så om du/dom som inte respekterar mig eller va jag tycker är chansen att det är du som blir golvad ganska stor om vi skulle hamna i en dispyt
Citera
2012-04-02, 16:10
Medlem
paleales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cypern
Ps, jag är homo, inte den femenina sorten

Visste inte att det fanns flera sorters homo?
Hade fått för mig att alla som vill ligga med dudes är gay/bi/nyfikna/fulla och sen om hen har mer kvinnliga drag/beteenden får väl det stå för personen?
Har svårt hör hela balla bögar och fjöliga fjollor grejen, finns så jävla mycket hat inom HBT kretsar.
Where is the love man?

Sen precis som med alla andra polare man har, väljer man väl vilka man vill umgås med?
Personligen hänger jag hellre med grabbar som gillar tv-spel, träning och käk än dom som gillar kläder och att klubba, igen, personer och inte grupper.
Citera
2012-04-02, 16:51
Medlem
Jag har en fråga! Har ingen som helst aning om hur det funkar att vara bög, eller alltås, hur det går till. Om man föds med det eller whatever.

Men kan man bli bög? Jag är nämnligen lite halvt rädd att jag håller på att bli det. Jag har haft sexuell kontakt med kvinnor sen jag förlorade oskulden som 16. Legat med lite över 20 pers. I vilket fall, så "förälskade" jag mig med nummer 19. Blev sårad som en idiot. Och är fortfarande i sörjeträsket. En tanke väcktes då en kompis kom fram med att han var bög. Det "tvingade" mig lite till att gå och tänka på hur det skulle vara att ha sex med honom. Från dess har det eskalerat till att ha ganska så regelbundna fantasier om bögsex. Har t.om gått så långt att jag kontaktat X antal personer på en hemsida för bögar. Fått nummer och utbytt flertalet snuskiga sms. Och övervägt väldigt stenhårt att prova. Men ännu inte riktigt vågat, eller riktigt känt för det. Visade sig förövrigt att min polare inte var bög utan han menade något annat när han "kom ut", jag missförstod honom alltså. Så att prova med honom är alltså out of question. Innan dess tänkte jag givetvis på att fråga honom men när jag väl kom till skott med det, så visade det sig att jag missförstått honom.

I vilket fall. Jag har tröttnat på det kvinnliga släktet efter vad som hände med den förra. Håller på att läsa om evolutionspsykologi för att återfinna något slags hopp om en ny relation med en kvinna men det ser väldigt mörkt ut. Att ha en relation med en man verkar så mycket enklare då vi vet hur vi funkar.

Så, vad säger bögarna, knner ni igen er? Är jag på väg att transformeras?
Citera
2012-04-03, 10:53
Medlem
paleales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
Jag har en fråga! Har ingen som helst aning om hur det funkar att vara bög, eller alltås, hur det går till. Om man föds med det eller whatever.

etc etc etc.

Jag är av den fasta principen att man föds till den man är och att miljö påverkar när och om man väljer att ta steget att utforska sin läggning.
Arv är som sagt grunden, miljö påverkar/formar.

All heder att du vågar fundera i dom banorna och att normer inte håller dig tillbaka.
OCH en relation med en snubbe är inte alltid så jävla enkel.
Det handlar inte om att det är en man eller en kvinna utan om en person.
Sen tror jag såklart att man kan relatera till andra saker med en snubbe än vad man kan med en kvinna om man är snubbe själv.

Känner du en attraktion kan det vara värt att utforska, du kanske hittar något nytt.
Jag skulle dock inte säga att du nu vips har blivit bög bara för att du går i dom tankarna.
Citera
2012-04-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paleale
Jag är av den fasta principen att man föds till den man är och att miljö påverkar när och om man väljer att ta steget att utforska sin läggning.
Arv är som sagt grunden, miljö påverkar/formar.

All heder att du vågar fundera i dom banorna och att normer inte håller dig tillbaka.
OCH en relation med en snubbe är inte alltid så jävla enkel.
Det handlar inte om att det är en man eller en kvinna utan om en person.
Sen tror jag såklart att man kan relatera till andra saker med en snubbe än vad man kan med en kvinna om man är snubbe själv.

Känner du en attraktion kan det vara värt att utforska, du kanske hittar något nytt.
Jag skulle dock inte säga att du nu vips har blivit bög bara för att du går i dom tankarna.

Tack för svaret. Attraktion vet jag inte om jag känner. Jag är attraherad av fantasierna, men när det kommer till the real deal så känns det lite jobbigare faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in