2016-04-14, 18:00
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrolson
Men det måste väl vara bra mycket skönare oavsett man är bög eller ej att sätta på än att bli påsatt? Hur fungerar det rent generellt i ett sexuellt förhållande mellan två män. Turas man om att sätta på eller är det mer som att en partner är den mer feminina och den andra den mer maskulina?

Det finns bögar som är exklusivt top (engelskans Top/Bottom, blir svenskans Aktiv/Passiv)
Det finns bögar som är exklusivt bottoms (ibland kallade powerbottoms)
Det finns bögar som gillar lite av båda (engelskans versatile. En del kallar det Ombytlig på svenska)

De flesta ligger någonstans på gråskalan. En del gillar verkligen fifty-fifty så att de till och med byts om under själva akten så att i början är A den som sätter på B, sedan sätter B på A, och avslutar med att A sätter på B igen.
En del gillar det ena lite mer än det andra, men att det kan vara kul att switcha runt lite emellanåt. Tre veckor i månaden är en passiv men den där sista veckan är det ändå lattjo att vara lite aktiv.
Sedan finns ju par där båda är enbart aktiva eller enbart passiva och där de kanske bjuder in en tredje emellanåt. Eller så har de helt enkelt sex på annat sätt än penetrerande analsex varje gång.

Och nej, att vara feminin eller maskulin har absolut inget att göra med vad man gillar i sängen. Det finns ju heterosexuella som verkligen är aktiva och dominanta i sitt vardagliga liv men som när de kommer hem helt byter till att snarare vara undergivna. Ser du den smala twinken och den stora muskliga kroppsbyggaren så finns det visserligen fördomar och klichéer om att hunken sätter på twinken, men det behöver absolut inte vara så. Twinken kan lika ofta vara den som sätter på bodybuildern.
Jag har heterosexuella gymnördar i bekantskapskretsen som älskar när tjejen sätter på honom med en strap-on eller sticker in fingret medan han pumpar på. Har en som enbart gör analt på sig själv och aldrig när en tjej är med.

Det är lite som de bilder som flyter runt på nätet om hur den där håriga, muskliga pappan står och flätar sin dotters hår medan hon borstar tänderna. De flesta män, oavsett läggning, är inte alla offer för de fördomar folk har om hur de är som person baserat på deras utseende.
Citera
2016-04-14, 18:10
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ahh. Men visst är det intressant? Vad är grejen med att vissa heterosnubbar fantiserar om chicks with dicks utan att vara bögar?
Jag tror att många heterosexuella killar ändå är lite nyfikna på kukar. Inte så att de är annat än hetero, och inte heller så att de ens skulle få för sig att faktiskt ta på en annan killes kuk, än mindre runka av eller suga på den. Men till skillnad från hur experimenterande bland tjejer anses (i alla fall i killars hjärnor) vara helt okej och normalt och även lite sexigt, så är en man som gör samma experimenterande med en annan man det värsta som finns och kan aldrig mer klassas som heterosexuell. Minsta snedsteg från den normen kring den heterosexuelle mannen, om det så är en tanke bara, så är du direkt bög och måste avsvära dig kvinnor för all framtid.

Därför kan killar sitta och kolla porr och ändå tycka att det där var en rysligt fin kuk, eller tända på just fenomenet med she-males. Det är ju en storbystad kvinna, men med en kuk. De kan alltså försvara för sig själva att de har sex med en kvinna men får ändå leka med en kuk, vilket blir som en bonus.

Som sagt, jag tror inte att alla dessa killar faktiskt tänder på riktigt killsex eller att leka med en kuk. Jag tror att det är en fantasi och det är helt okej att låta det stanna vid just en fantasi. Sitt och kolla på bögporr eller bisexuella klipp på nätet. Dock finns det en del som kanske skulle vilja testa att låta det gå ett steg längre men som inte vågar för risken vad andra skulle tycka och tänka om dom om det kom ut.
Citera
2016-04-14, 19:57
Medlem
jazznegers avatar
Hur ofta använder ni kondom? Är det som hos heterosexuella män, alltså att man ser kondom som lite töntigt och onödigt?

Vad jag förstår så har 1/4 av alla bögar i USA hiv. Är detta någonting som oroar er när ni åker på knullsemester till Förenta staterna?

Och hur ofta innebär sex enbart för er oralsex? Jag har hört att oralsex är vanligare än rövknullande, stämmer det?
Citera
2016-04-14, 20:01
Medlem
jazznegers avatar
Och återigen (eftersom jag inte fick något svar): finns det böglitteratur och bögfilmer och bögkonst som ni tycker om? I sådana fall vilken? Vilka är era favoriter?

Är det så att Jean Genet och Oscar Wilde är populära hos er?
Citera
2016-04-14, 20:13
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzneger
Hur ofta använder ni kondom? Är det som hos heterosexuella män, alltså att man ser kondom som lite töntigt och onödigt?

Vad jag förstår så har 1/4 av alla bögar i USA hiv. Är detta någonting som oroar er när ni åker på knullsemester till Förenta staterna?

Och hur ofta innebär sex enbart för er oralsex? Jag har hört att oralsex är vanligare än rövknullande, stämmer det?
Som jag har förstått det säger statistiken snarare att homosexuella män, helst de lite äldre, är mer benägna att använda kondom än heterosexuella. Detta just för att vi haft HIV-spridningen som gick genom bögcommunityt och det är något yndre får höra om oavsett de vill eller inte. Det är en del av bögcommunityt och en del av varför bögar är som de är.
Lite som många heteros tänker att HIV/AIDS är en bög-sjukdom som främst bögar får och inget de behöver vara rädda för, så tänker bögar också att det är en bög-sjukdom och att de därför måste vara extra försiktiga. Sedan är ju unga alltid som unga är och extra våghalsiga men..

Visst tror jag många struntar i gummit om det är stabila och icke-öppna relationer där det är tvåsamhet, eller åtminstone en sluten krets som ligger runt. Minimal risk för könssjukdomar och minimal risk för graviditet. Om det däremot rör sig om One Night Stands eller hookups så är det gummi som gäller, i alla fall för de bögar jag känner. En del som jag träffat krävde gummi även om de skulle suga.
Citera
2016-04-14, 20:25
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:

1. Använder alltid kondom.

2. Aldrig åkt på knullsemester och är inte något vidare orolig, jag har haft sex med amerikaner.

3. Ja.
Citera
2016-04-14, 20:27
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Och återigen (eftersom jag inte fick något svar): finns det böglitteratur och bögfilmer och bögkonst som ni tycker om? I sådana fall vilken? Vilka är era favoriter?

Några bögfilmer är väl bra, the weekend var bra tycker jag och torka aldrig tårar utan handskar var helt OK för att vara svensk. Mercury hade ju en pipa som heter duga.
Citera
2016-04-14, 20:31
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:

Jag ogillar att bli en kliché så därför försöker jag undvika gay-lyrik rent allmänt. Det finns ju en uppsjö av filmer, drama, och annat som egentligen är som heterosexuella filmer, med undantaget att det är mellan två dudes istället för mellan en kille och en tjej.

Men jag känner lite att det liksom förväntas av mig, att som bög just vara fascinerad av just böfilmer och bögpjäser och bögmusik och annat. ´"Men du som är vit, då måste du ju gilla all vit musik.."
Sedan finns det ju en hel del kul eller intressant bögkultur men, ja..
Jag ogillar att anses tycka om något bara för min läggning och därför sparkar jag lätt bakut.
Citera
2016-04-14, 23:39
Medlem
johanness avatar
Citat:
Men det måste väl vara bra mycket skönare oavsett man är bög eller ej att sätta på än att bli påsatt?
nej, det finns ingen sådan regel. det är en fråga om tycke och smak.
Citat:
Hur fungerar det rent generellt i ett sexuellt förhållande mellan två män. Turas man om att sätta på
det är olika och en fråga om tycke och smak.
Citat:
eller är det mer som att en partner är den mer feminina och den andra den mer maskulina?
det är olika och en fråga om tycke och smak. se tidigare inlägg i tråden.
Citera
2016-04-16, 14:19
Medlem
gazpos avatar
Har haft analsex med en tjej och fick både lite blod och bajs på kuken. Det var inte så mycket, man kunde inte se det på kuken. Det var när jag torkade av med det vita toapapperet, det var då man kunde se det. Jag blev så äcklad av analsex att jag har aldrig mer haft det. Dock gillar jag att kolla på det.

Jag tänkte att det måste säkert finnas homosexuella som blir äcklade av analsex, hur gör ni då?
Citera
2016-04-16, 15:35
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gazpo
Har haft analsex med en tjej och fick både lite blod och bajs på kuken. Det var inte så mycket, man kunde inte se det på kuken. Det var när jag torkade av med det vita toapapperet, det var då man kunde se det. Jag blev så äcklad av analsex att jag har aldrig mer haft det. Dock gillar jag att kolla på det.

Jag tänkte att det måste säkert finnas homosexuella som blir äcklade av analsex, hur gör ni då?
Klart det finns bögar som inte gillar analsex! Prcis som det finns heterosexuella som inte gillar det.
Lösningen är att hitta alternativ till penetrerande sex. Allt sex måste inte handla om att en sak stoppad in i en kroppsöppning (och nu exkluderar jag oralsex) utan man kan just suga, runka av varandra, mysa, gosa, använda sexleksaker (typ runka av varandra med var sin fleshlight) eller vad helst man kan hitta på.

Om du har en stadig partner, kom överrens om att ni under en månad inte får ha penetrerande sex alls. Varken du i henne eller hok i dig. Se vad ni kan hitta på för något som alternativ. Det känns som om många heterosexuella är fast i bilden att enda riktiga sexet är just kuken in i fittan och sedan sprut.
Citera
2016-04-16, 16:45
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
för att fördjupa kan jag ge exempel på två rätt motbjudande egenskaper jag har återfunnit hos ett litet antal fag hags (de är inte representativa för fag hags i stort):

1) det finns fag hags som tycker att de ska ha medalj för att de inte hatar bögar. det må låta märkligt, men de finns alltså. de väntar sig tacksamhet och belöningar för att de behandlar bögar som människor. bögar som hatar sig själva brukar dras till den här sortens fag hag.

2) det finns fag hags som å ena sidan berömmer sig själva för att de är så öppensinnade mot bögar men å andra sidan hyser ett mer eller mindre dolt förakt för vissa bögar, vanligen sådana de tycker är för mesiga/fjolliga/töntiga/avvikande från stereotyp maskulinitet. ofta ser de bögar som ett slags accessoarer. även denna sorts fag hag är populär bland bögar som vill bekräftas i sin låga självkänsla.

en bit upp kan du se exempel på båda dessa attityder i ett inlägg från en och samma användare. ta det som en oväntad gratisbonus.
Lite sent men tack för intressant svar. Jag känner igen det du skriver. Och folk som nästan vrider armen ur led för att ryggdunka sig själva känner man ju till.
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Så jag som heterosexuell vit kille som förstår hur Ferdawoon känner är en del av det patriarkala förtrycket eller skulle jag kunna vara emot homofobi och sexuellt förtryck per automatik eller tills motsatsen bevisas? Jag skulle kunna hylla dig om jag kände dig och fick intrycket att du var värd att hyllas men tills vidare vill jag bara uppmuntra dig att försöka vara så mysig du kan.
Jag undrar verkligen när jag sa det du påstår att jag säger. Och om du hyllar mig eller inte berör mig inte det minsta.
Hoppas du myser ordentligt, i övrigt.
Senast redigerad av SvartChili 2016-04-16 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in