2012-12-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av w8
Jag har en bekant som r blond, festar varje helg, gr ut fr att ragga och frhoppningsvis hitta ngon att g hem med, ligger med nya killar varje vecka, har jobb p en mataffr och r bosatt p omrdet med ortens strsta kriminalitet. Hon har inga som helst planer p att utbilda sig vidare och var otrogen mot sin pojkvn innan de gjorde slut. Hon har inga tatueringar.

Jag har svart hr och r, om man fr sga s, en klok och sansad tjej med bra betyg och en mngd ambitioner. Jag har aldrig haft sex med ngon jag inte har varit kr i och festar endast fr att ha kul tillsammans med vnner. Jag planerar att skaffa mig en akademisk utbildning och gra ngot av mitt liv, fr jag har drmmar s det rcker och blir ver. Jag har tatueringar.

Jag r den av oss som p grund av mitt utseende automatiskt blir stmplad som WT, slampig och bottenskrap. Av frdomsfulla mnniskor som totalt saknar dmjukhet och kallar sig sjlva "verklass".

???

Det beror vl helt p. Har du en bunt dligt placerade, fula tatueringar fr du vl rkna med att vissa kommer placera dig i ett visst fack. Jag drar vissa slutsatser nr jag ser en kille med tatueringar i ansiktet. Det kan vara vrldens trevligaste, smartaste kille men likvl kommer jag ha andra tankar.
Citera
2012-12-17, 22:49
Medlem
Jag stmmer in i kren. Tatueringar r WT s in i helvete.
Det vrsta r nr tjejer tatuerar sig. Fy fan vad avtnd jag blir.
Citera
2012-12-20, 00:29
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.adams
lskar (ls: hatar) idioter som gr fula fglar, spindlar eller andra helt vrdelsa motiv p sin kropp. Tatueringar som dessa har varken ett estetiskt vrde eller ngot som helst viktigt budskap.

Nu ogillar jag iofs tatueringar ver huvud taget och nr jag ser ngon med en fullkomligt tatuering p sin kropp sjunker dessa personer automatiskt i mina gon. Fr det mesta sjunker de vldigt lite, men nd ngot. Folk med helt tatuerade armar/nacke och annat som syns nr man har t-shirt p sig r dock riktigt vidrigt mste jag sga. Vad tnker man med om man gr ngot sdant r frgan min frga?

Tror knappast att jag med lttja skulle vilja dejta en tjej med ett stort antal tatueringar p kroppen.
Vad gller kompisar kunde jag inte bry mig mindre om dom gillar att tatuera sig eller inte, s lnge jag gillar dom.

Var har du ftt ifrn att man mste ha ett motiv med att gra en tatuering? Och varfr skulle man vara en idiot om man till exempel tatuerar in en fgel?
Den nda idioten hr r du, trngsynt som in i. Om en av dina vnner skaffar en tatuering sger du upp kontakten d?
Citera
2012-12-20, 01:56
Medlem
gavlips avatar
Tatueringar r fr idioter som inte vet vad de ska ta sig till med sina liv.

Hr r 4 argument mot att tatuera sig:

1) Det r meningslst. Det tillfr inget till ditt liv att mla krumelurer p din kropp. F kommer tycka det r intressant medan de flesta kommer tycka du r dum i huvudet.

2) Det kostat pengar att frfula sig p detta vis. Pengar som man kan anvnda till ngot bra.

3) Det kan vara giftigt. Tatueringsfrger innehller metaller med potentiellt negativa hlsokonsekvenser.

4) Tatueringar frsvrar magnetkameraunderskning. Eftersom tatueringar innehller metaller s str de bilderna magnetkameraunderskningar en vanlig och ofta anvnd diagnostiseringsmetod p sjukhusen. Det kan drfr vara svrare att bota dig frn vissa hlsoproblem om du har tatueringar.
Citera
2012-12-21, 14:31
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Det nda som passar med en tatuering r en crack pipa och en husvagn.

Du uppvisar ju verkligen att du sjlv tillhr WT-trsket med din erbarmligt dliga svenska.

*enda
*crackpipa

Dessutom r hela meningen grammatiskt inkorrekt.
Citera
2012-12-23, 00:35
Medlem
Skrpning.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Subjektivitet
Citera
2012-12-23, 07:04
Medlem
Paladins avatar
Det strsta beviset p tatueringarnas "framgng" finns hr, rakt framfr nsan p oss, i denna trd.
S lnge tatueringar fortstter vcka tankar, sikter och ja, ibland till och med provokation fyller denna konstform sitt syfte enligt mig.

Man har vl aldrig tatuerat sig fr att "Svensson next door" skall acceptera det och "godknna" ens val av konstform och stt att uttrycka sig?

Till Er som provoceras av tatueringar, tycker det r patetiskt, fult, "WT" eller bare rent miserabelt;
Jag tackar Er! Ni har n en gng bevisat att tatueringar, fortfarande anno 2012, fortstter att vcka tankar och knslor! Utan Er vore en stor del av syftet med att tatuera sig dtt och ja, hade ej Ni funnits hade jag blivit orolig fr tatueringens vara eller icke vara.
Ni r levande bevis p att tatueringar fortfarande r en levande konstform, vad ni n anser om den (eller just drfr!) Tack!
Citera
2012-12-24, 21:20
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Det strsta beviset p tatueringarnas "framgng" finns hr, rakt framfr nsan p oss, i denna trd.
S lnge tatueringar fortstter vcka tankar, sikter och ja, ibland till och med provokation fyller denna konstform sitt syfte enligt mig.

Man har vl aldrig tatuerat sig fr att "Svensson next door" skall acceptera det och "godknna" ens val av konstform och stt att uttrycka sig?

Till Er som provoceras av tatueringar, tycker det r patetiskt, fult, "WT" eller bare rent miserabelt;
Jag tackar Er! Ni har n en gng bevisat att tatueringar, fortfarande anno 2012, fortstter att vcka tankar och knslor! Utan Er vore en stor del av syftet med att tatuera sig dtt och ja, hade ej Ni funnits hade jag blivit orolig fr tatueringens vara eller icke vara.
Ni r levande bevis p att tatueringar fortfarande r en levande konstform, vad ni n anser om den (eller just drfr!) Tack!

Hr ser ni ett fint exempel p tnkande p en 12-rings niv; 'Om jag ritar en kuk i pannan s kommer det vara "provocerande" och "vcka tankar och knslor", just drfr ska jag gra det.'
Citera
2012-12-25, 11:13
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Hr ser ni ett fint exempel p tnkande p en 12-rings niv; 'Om jag ritar en kuk i pannan s kommer det vara "provocerande" och "vcka tankar och knslor", just drfr ska jag gra det.'

Ja, de slutsatserna var precis vad man kunde lsa ut av mitt inlgg! Duktig pojke! Du visar p en inneboende tankeverksamhet som nog vi gemene man saknar. Jag avundas dig!
Citera
2012-12-25, 13:35
Medlem
Frstr vl inte riktigt problemet... Vill man ha tatuering s vill man. Min sambo har fem stycken jag noll. Men funderar p att skaffa en inte fr att jag mste men fr att jag sjlv vill. Men kravet r att det r en jag kan se mig ha i resten av mitt liv. Som min syster hon skrev in namnet p sitt barn. Sen beror det ju ox p om man har en tatuerare som man litar p!
Citera
2012-12-26, 11:54
Medlem
tankers avatar
Tatuering kommer i framtiden vara ngot vanligt och simpelt. Kropparna utan blck kommer hyllas, trenden kommer vnda.
Citera
2013-01-28, 16:24
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
Tatuering kommer i framtiden vara ngot vanligt och simpelt. Kropparna utan blck kommer hyllas, trenden kommer vnda.

Vet inte riktigt om jag hoppas p det. Jag trivs med att lgutbildade, lantisar, frortare och folk med dligt sjlvfrtroende mrker upp sig sjlva. Det skulle vara bra mycket svrare att identifiera bra mnniskor om majoriteten av befolkningen inte hade tatueringar. Frut tatuerade man fngar och nu gr slddret sjlvmant in och tatuerar sig fr flera tusentalskronor. Under semestern r det extra anvndbart, nr man till exempel ska vlja barer och strandplatser. Hade aldrig anstllt eller dejtat ngon med en synlig tatuering. Vad r problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in