2019-01-09, 18:03
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
För det är korkade svenskar som inte kan utmärka sig med något i livet som skaffar tatueringar för dom tror de är det kommer göra deras ointressanta och icke-utmärkande personlighet mer spännande. Inte i alla fall men i de flesta så är det så.
Men andra som inte är Svenskar som är tatuerade är de också korkade? Kändisar som tatuerar sig, hur går det ihop med din åsikt? Du tycker inte du generaliserar och har en stereotyp av människor som tatuerar sig? Tatuerade finns i alla samhällsklasser numera.
Senast redigerad av Appelskrutten123 2019-01-09 kl. 18:11.
Citera
2019-01-09, 18:10
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Har du någon definition på "att utmärka sig"?
Ja det skulle jag också vilja ha en närmare definition på. Jag vill ha ganska lite med människor utöver familjen att göra om inte situationen kräver och jag älskar tatueringar och har absolut inte behov på att vara "märkvärdig" eller få mitt liv att bli annorlunda pga tatueringar.
Citera
2019-01-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Men andra som inte är Svenskar som är tatuerade är de också korkade? Kändisar som tatuerar sig, hur går det ihop med din åsikt? Du tycker inte du generaliserar och har en stereotyp av människor som tatuerar sig. Tatuerade finns i alla samhällsklasser numera.

Sverige utmärker sig som ett ställe med flest tatuerade idioter för här finns flest andel kulturellt sinnesförvirrade mongon som inte har någon moralisk kompass eller mening i sina liv. Dessa personer finns också på andra ställen i världen men i det haverereade åsnelandet Sverige är de påtagligt flest.

Om man har ett liv som saknar mening eller excitement, om man är född helt jävla ointressant så kan man skaffa sig en tatuering i tron att man ska bli "wild and crazy" och spännande.
Senast redigerad av niobium 2019-01-09 kl. 18:19.
Citera
2019-01-09, 18:26
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Sverige utmärker sig som ett ställe med flest tatuerade idioter för här finns flest andel kulturellt sinnesförvirrade mongon som inte har någon moralisk kompass eller mening i sina liv. Dessa personer finns också på andra ställen i världen men i det haverereade åsnelandet Sverige är de påtagligt flest.

Om man har ett liv som saknar mening eller excitement, om man är född helt jävla ointressant så kan man skaffa sig en tatuering i tron att man ska bli "wild and crazy" och spännande.

Å andra sidan så är det väl då om man nu ska gå på den linjen inte unikt för tatueringar på något sätt? Folk som absolut måste ha märkeskläder, att gå i en jacka som Canada Goose?
Jag tycker inte är ful men inget speciellt med, men jag stör mig inte på folk som har den eller tycker de är korkade. Tatuering ser jag jag som en konstform. Inom konsten så finns det ju alltid dålig konst och det finns bra konst. Vissa tatueringar är fula ja, men många också väldigt välgjorda. Ska dessa människor anpassa sig vad andra tycker? Vad anser du själv vara snyggt då?
Citera
2019-01-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Ska dessa människor anpassa sig vad andra tycker?

Ja, det tycker jag kan vara lämpligt. Det brukar man ju göra i många andra sammanhang, varför inte detta?
Citera
2019-01-13, 08:53
Medlem
Citat:

Hur kopplar du tatueringar till moral?
Citera
2019-01-14, 12:11
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Hur kopplar du tatueringar till moral?

Nu kan jag inte tala för honom, men jag kan tänka mig att en del gör kopplingen för att det är förbjudet i Bibeln. Man får inte begravas på judisk kyrkogård som tatuerad. Tatueringar blir alltså ett uttryck för ateism och man beskyller det gudlösa folket för lös moral i och med att sex, kyrka, äktenskap m.m har liberaliserats.
Citera
2019-01-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Nu kan jag inte tala för honom, men jag kan tänka mig att en del gör kopplingen för att det är förbjudet i Bibeln. Man får inte begravas på judisk kyrkogård som tatuerad. Tatueringar blir alltså ett uttryck för ateism och man beskyller det gudlösa folket för lös moral i och med att sex, kyrka, äktenskap m.m har liberaliserats.

Intressant. Så antijudekonspiratörerna kräver att judiska traditioner efterlevs?
Citera
2019-01-14, 14:12
Medlem
Citat:
Intressant. Så antijudekonspiratörerna kräver att judiska traditioner efterlevs?

Bara för att judar inte gillar något så betyder det inte att det är bra. Vare sig muslimer eller judar gillar tatueringar men efterblivna svenska byfånar utan religion eller moral tycker det är det bästa man kan skaffa sig och att man blir fin, modern och "unik".
Senast redigerad av niobium 2019-01-14 kl. 14:15.
Citera
2019-01-14, 15:37
Medlem
Pusts avatar
Citat:

Förbudet mot tatueringar gäller för kristna också. De tror på samma bibel som judar. Annars kunde man ju lika gärna ha kallat Nya Testamentet för Bibeln. Dock är väl europeiska rasister generellt för ignoranta för att se eller medge det.
Citera
2019-01-14, 15:57
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Bara för att judar inte gillar något så betyder det inte att det är bra. Vare sig muslimer eller judar gillar tatueringar men efterblivna svenska byfånar utan religion eller moral tycker det är det bästa man kan skaffa sig och att man blir fin, modern och "unik".
Är asiatiska länder där alla i princip ser ner på de med tatueringar som äckliga low-life kriminella hårt judiskt indoktrinerade då eller exakt vad menar du?
Citera
2019-01-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är asiatiska länder där alla i princip ser ner på de med tatueringar som äckliga low-life kriminella hårt judiskt indoktrinerade då eller exakt vad menar du?

Haha lycka till med att tänka nästa gång. Det betyder att nästan alla människor i världen inklusive judar ser ner på tatueringar men svenska idioter vet själva vet bäst vad som är bra och coolt det är att ha många tatueringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in