2019-01-09, 18:03
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Fr det r korkade svenskar som inte kan utmrka sig med ngot i livet som skaffar tatueringar fr dom tror de r det kommer gra deras ointressanta och icke-utmrkande personlighet mer spnnande. Inte i alla fall men i de flesta s r det s.
Men andra som inte r Svenskar som r tatuerade r de ocks korkade? Kndisar som tatuerar sig, hur gr det ihop med din sikt? Du tycker inte du generaliserar och har en stereotyp av mnniskor som tatuerar sig? Tatuerade finns i alla samhllsklasser numera.
Senast redigerad av Appelskrutten123 2019-01-09 kl. 18:11.
Citera
2019-01-09, 18:10
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Har du ngon definition p "att utmrka sig"?
Ja det skulle jag ocks vilja ha en nrmare definition p. Jag vill ha ganska lite med mnniskor utver familjen att gra om inte situationen krver och jag lskar tatueringar och har absolut inte behov p att vara "mrkvrdig" eller f mitt liv att bli annorlunda pga tatueringar.
Citera
2019-01-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Men andra som inte r Svenskar som r tatuerade r de ocks korkade? Kndisar som tatuerar sig, hur gr det ihop med din sikt? Du tycker inte du generaliserar och har en stereotyp av mnniskor som tatuerar sig. Tatuerade finns i alla samhllsklasser numera.

Sverige utmrker sig som ett stlle med flest tatuerade idioter fr hr finns flest andel kulturellt sinnesfrvirrade mongon som inte har ngon moralisk kompass eller mening i sina liv. Dessa personer finns ocks p andra stllen i vrlden men i det haverereade snelandet Sverige r de ptagligt flest.

Om man har ett liv som saknar mening eller excitement, om man r fdd helt jvla ointressant s kan man skaffa sig en tatuering i tron att man ska bli "wild and crazy" och spnnande.
Senast redigerad av niobium 2019-01-09 kl. 18:19.
Citera
2019-01-09, 18:26
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Sverige utmrker sig som ett stlle med flest tatuerade idioter fr hr finns flest andel kulturellt sinnesfrvirrade mongon som inte har ngon moralisk kompass eller mening i sina liv. Dessa personer finns ocks p andra stllen i vrlden men i det haverereade snelandet Sverige r de ptagligt flest.

Om man har ett liv som saknar mening eller excitement, om man r fdd helt jvla ointressant s kan man skaffa sig en tatuering i tron att man ska bli "wild and crazy" och spnnande.

andra sidan s r det vl d om man nu ska g p den linjen inte unikt fr tatueringar p ngot stt? Folk som absolut mste ha mrkesklder, att g i en jacka som Canada Goose?
Jag tycker inte r ful men inget speciellt med, men jag str mig inte p folk som har den eller tycker de r korkade. Tatuering ser jag jag som en konstform. Inom konsten s finns det ju alltid dlig konst och det finns bra konst. Vissa tatueringar r fula ja, men mnga ocks vldigt vlgjorda. Ska dessa mnniskor anpassa sig vad andra tycker? Vad anser du sjlv vara snyggt d?
Citera
2019-01-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Ska dessa mnniskor anpassa sig vad andra tycker?

Ja, det tycker jag kan vara lmpligt. Det brukar man ju gra i mnga andra sammanhang, varfr inte detta?
Citera
2019-01-13, 08:53
Medlem
Citat:

Hur kopplar du tatueringar till moral?
Citera
2019-01-14, 12:11
Moderator
Pusts avatar
Citat:
Hur kopplar du tatueringar till moral?

Nu kan jag inte tala fr honom, men jag kan tnka mig att en del gr kopplingen fr att det r frbjudet i Bibeln. Man fr inte begravas p judisk kyrkogrd som tatuerad. Tatueringar blir allts ett uttryck fr ateism och man beskyller det gudlsa folket fr ls moral i och med att sex, kyrka, ktenskap m.m har liberaliserats.
Citera
2019-01-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Nu kan jag inte tala fr honom, men jag kan tnka mig att en del gr kopplingen fr att det r frbjudet i Bibeln. Man fr inte begravas p judisk kyrkogrd som tatuerad. Tatueringar blir allts ett uttryck fr ateism och man beskyller det gudlsa folket fr ls moral i och med att sex, kyrka, ktenskap m.m har liberaliserats.

Intressant. S antijudekonspiratrerna krver att judiska traditioner efterlevs?
Citera
2019-01-14, 14:12
Medlem
Citat:

Bara fr att judar inte gillar ngot s betyder det inte att det r bra. Vare sig muslimer eller judar gillar tatueringar men efterblivna svenska byfnar utan religion eller moral tycker det r det bsta man kan skaffa sig och att man blir fin, modern och "unik".
Senast redigerad av niobium 2019-01-14 kl. 14:15.
Citera
2019-01-14, 15:37
Moderator
Pusts avatar
Citat:

Frbudet mot tatueringar gller fr kristna ocks. De tror p samma bibel som judar. Annars kunde man ju lika grna ha kallat Nya Testamentet fr Bibeln. Dock r vl europeiska rasister generellt fr ignoranta fr att se eller medge det.
Citera
2019-01-14, 15:57
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Bara fr att judar inte gillar ngot s betyder det inte att det r bra. Vare sig muslimer eller judar gillar tatueringar men efterblivna svenska byfnar utan religion eller moral tycker det r det bsta man kan skaffa sig och att man blir fin, modern och "unik".
r asiatiska lnder dr alla i princip ser ner p de med tatueringar som ckliga low-life kriminella hrt judiskt indoktrinerade d eller exakt vad menar du?
Citera
2019-01-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
r asiatiska lnder dr alla i princip ser ner p de med tatueringar som ckliga low-life kriminella hrt judiskt indoktrinerade d eller exakt vad menar du?

Haha lycka till med att tnka nsta gng. Det betyder att nstan alla mnniskor i vrlden inklusive judar ser ner p tatueringar men svenska idioter vet sjlva vet bst vad som r bra och coolt det r att ha mnga tatueringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in