2024-06-20, 23:43
Medlem
Jag håller med dig.

Konstigast (utöver ring i näsan, varför göra sig så sårbar) är de random barnsliga klottren som exempelvis lycko-professorn har.
Förr i tiden fanns det en särskild möbel eller hylla där hushållets telefon stod. Där fanns också ett block som man telefon-klottrade i.
Det kanske finns ett grundläggande klotterbehov som nu får sitt utlopp på huden istället.
Citera
2024-06-20, 23:58
Om du fortfarande inte förstår 19 år senare så kommer du nog aldrig att förstå.
Citera
2024-06-21, 00:15
Bannlyst
Många inre sår som ska täckas över.
Citera
2024-06-21, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Jag håller med dig.

Konstigast (utöver ring i näsan, varför göra sig så sårbar) är de random barnsliga klottren som exempelvis lycko-professorn har.
Förr i tiden fanns det en särskild möbel eller hylla där hushållets telefon stod. Där fanns också ett block som man telefon-klottrade i.
Det kanske finns ett grundläggande klotterbehov som nu får sitt utlopp på huden istället.

Ja "professorns" kladd är löjligt. Kollade på nåt baktävlingsprogram där han tyvärr var med med sitt långa snipiga ansikte och tätt sittande ögon. På det massa random kludd överallt och nagellack. Fy f-n så fult.
Att tatueringar blivit så etablerat tror jag är ett utslag av den ego-centrerade eran som nu pågått ganska länge. "Kolla på mig, jag är så speciell". Visst kan tatueringar vara vackra och passa personen, men kvalitén skiftar verkligen och ofta undrar en bara "varför?"
Citera
2024-06-21, 01:23
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det här inlägget skrev jag 2005:
”Jag fattar inte varför man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och så upptäcker man att hon är tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtänd!

Och du är fortfarande oskuld gissar jag.

Folk klär sig inte, tar på sig smycken, duschar, piercar sig, färgar håret, sminkar sig eller tatuerar sig för din skull.

EDIT:

Och som grädde på moset står Elvis och juckar på höfterna! Vart är världen på väg?!
Citera
2024-06-21, 01:28
Medlem
Comitiums avatar
Folk tatuerar sig för att de är idioter. Tänk tatuerad tjej som ska gå på kadettbal på Karlberg i aftonklänning och dansa polonäs. Tatuerad överallt. Det går ju bara inte. Ser inte klokt ut. Så vulgärt. Som en hottentott.
Citera
2024-06-21, 01:55
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Folk tatuerar sig för att de är idioter. Tänk tatuerad tjej som ska gå på kadettbal på Karlberg i aftonklänning och dansa polonäs. Tatuerad överallt. Det går ju bara inte. Ser inte klokt ut. Så vulgärt. Som en hottentott.

Känner liknande när man ser bröllopsfoton. Där står hon i en dyr, vacker och elegant klänning...och hela armarna täckt med tatueringar. Groteskt!

För övrigt kan jag förstå tatueringar om det funkade som en tillfällig utsmyckning. Som en viss hårfrisyr typ. Men det är ju for life. Majoriteten lär ångra sig förr eller senare. Människor förändras, samma sak med mode, trender etc. Exempelvis, hur många män är idag glada över sina samoanska krigartatueringar som var så jäkla trendigt för typ 20 år sedan? Typ ingen skulle ju välja ett sådant motiv idag.
Citera
2024-06-21, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium

För att inte tala om hur fult det blir med synliga tatueringar när de sedan ska gå upp för altaret i brudklänning. Tatueringarna skriker mot det vita sidenet och spetsen.
Citera
2024-06-21, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
För att inte tala om hur fult det blir med synliga tatueringar när de sedan ska gå upp för altaret i brudklänning. Tatueringarna skriker mot det vita sidenet och spetsen.
Kamoflage-brudklänning då?

Jag fattar inte heller hela grejjen. En eller två model mindre och diskreta kan jag köpa på en tjej. Men de som har flera på armarna, låren, halsen vaderna, händer, fingrar, rygg osv är inte snyggt varken på män eller kvinnor. Det blev nån mode grejj för 20-25 år sen. Sen tycker många att det inte räcker med en efter ett tag så då gör de fler. Sällan man ser nån med endast EN tatuering eller hur?
Citera
2024-06-21, 03:20
Medlem
Carpedijems avatar
Jag fattar inte varför man stylar frisyren? Varför använder man smink? Varför köper man nya moderna kläder?

Känns mer bara som att du vill visa att du redan för 19 år varit aktiv på Flashback.

Ingen bry sig
Citera
2024-06-21, 03:25
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Tycker det är snyggt. Men förutom sleeves så kan folk tatuera sig för mycket. När det är mindre är det bättre. Och att man har tänkt lite på hur färgerna åldras. Jag tycker tatueringar nu är snyggare än förr. Man gör det ju för att man vill det. Att det är fint. Tycker att det är bra att svenskar får tatuera sig. I USA får de inget jobb. Skitdåligt ju att vara så ytlig. Kan det vara att alla inte tycker om samma sak?

Jag tycker att brudklänning är fult och att man ska ha fina kläder på bröllop.
Citera
2024-06-21, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det här inlägget skrev jag 2005:
”Jag fattar inte varför man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och så upptäcker man att hon är tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtänd!

Varför är det så häftigt att förstöra sin kropp?”

Jag fattar fortfarande inte varför man förstör sin kropp med så mycket skit!

40-60 åriga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och löjliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis på att tatuering innebär en ökad cancerrisk, gör ju inte saken bättre.

Tyvärr blir cancerisken större om man tar bort tatueringar, vilket gör att vi får stå ut med skrynkliga tatuerade gamla kärringar.

Kvinnor följer kvinnor främst. Då ditt inlägg verkar handla om kvinnor.

Jag har aldrig träffat en man som tycker kuksugarläppar ser bra ut eller bakdelar som ladugårdsväggar, men, det verkar finnas en inbillad attraktion hos det andra könet då blir det en sport att vara sexigast i just ladugårdsväggar eller fågelinspirerade läppar. Eller som de senaste åren, att försöka göra sitt redan ultimat vackra jag ännu vackrare med tatueringar, ja, nu kan jag tycka en tatuering vara smakfull, men när hela överkroppen är full med tatueringar som redan från början bara fanns för sakens skull, ja då sitter vi här och funderar och sedan blir de påverkade av att vi diskuterar och då är vi grisar och de tjänar för lite pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in