2023-07-26, 00:34
Medlem
jymdjakets avatar
Tatuering bland folk som inte r kriminella knns lite svennigt. "Reagerar nn p min tatuering s r det synd om dom fr att de inte r lika socialt mogna och ppensinnade som jag", i ngon skggprydd tatuerads huvud.

Sen finns det vettigt tatuerat folk, men den mentaliteten r min frdom.
Citera
2023-07-26, 00:50
Medlem
Full-Retards avatar
Det r deras val ven om mnga r sjukt fula.
Citera
2023-08-17, 07:53
Bannlyst
Jag r 50 och har inga tatueringar och tnker aldrig skaffa ngon heller. Av mina polare r hlften tatuerade. Hlften. De hr snubbarna, fr det r mn allihop, brjade tatuera sig vid 30-35 rs lder ungefr, s ungefr vid 2005-2010.

Lser p SCB att svenskar mellan 16-24, dr r 1/3 tatuerade. En av fem drute ska vara tatuerade men nr jag tittar p lite bara ben nu p sommaren tycker jag mig se tatuerade mnniskor verallt.

https://www.tatueringsborttagning.nu...-har-tatuering

Jag hoppas vl att nu kommer reaktionen och att yngre tar avstnd frn det hr. Att vara tatuerad r som att ha Facebook - du r gammal och du imponerar ingenting. Du visar bara upp att du r en vanlig svensk i ditt Sverige som r ett land p dekis. Ungefr de associationerna hoppas jag ska gras. Det r vad jag frknippar med tatuerat folk, de r fren.
Citera
2023-08-21, 10:33
Medlem
Christopher.s avatar
Tycker s mnga frstr sina kroppar med alla dessa tatueringar. Snygga tjejer frvandlas till ngon hemsk varelse.
Citera
2023-08-21, 11:21
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Sg ett klipp p datormaskinen fr ett tag sedan.

En kille som sa att Generation Z har frstrt i stort sett allting bland annat tatueringars vrde.

Han var inte ett dugg rdd fr en 20 ring med tatueringar ver hela kroppen men om han sg en 70 ring med ett bleknat ankar p armen d ringde varningsklockorna.
Citera
2023-08-22, 17:52
Medlem
GubbenILaddans avatar
Att tatuera en arm r snyggt enligt mig men inte mer n s.
Citera
2023-08-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Dagens spaning i mitt lokala centrum (som jag mste flytta ifrn): en ung tjej hade sm, svarta fladdermss tatuerade hela vgen frn halsen, p ena sidan, och uppver ena sidan av kken och ena kinden... Dessutom hade hon flera hl i rat p den sidan, och massor av lngt skrot som hngde och dinglade ver fladdermssen. Hon tyckte antagligen att det var skithftigt!

Och sannolikt lite skrot i blygdlpparna ocks. Alltid kul att studera vid security-kontrollen p flygplatserna.
Citera
2024-06-20, 23:12
Medlem
berranisses avatar
Fattar fortfarande inte varfr man tatuerar sig

Det hr inlgget skrev jag 2005:
Jag fattar inte varfr man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och s upptcker man att hon r tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtnd!

Varfr r det s hftigt att frstra sin kropp?

Jag fattar fortfarande inte varfr man frstr sin kropp med s mycket skit!

40-60 riga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och ljliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis p att tatuering innebr en kad cancerrisk, gr ju inte saken bttre.

Tyvrr blir cancerisken strre om man tar bort tatueringar, vilket gr att vi fr st ut med skrynkliga tatuerade gamla krringar.
Citera
2024-06-20, 23:20
Medlem
SkattefriZons avatar
En p tusen lyckas att fixa sig snygga tatueringar. Dom flesta r fula som stryk.
Citera
2024-06-20, 23:21
Medlem
Bubba00s avatar
Jag hller med. Det r inte stt fr fem re! Likadant r det med snusandet. Portion m vara hnt men brudar som snusar ls gr bort! Nog fr att en r stadgad, men man fnstershoppar frsts nr man r nere p byn...
Citera
2024-06-20, 23:25
Medlem
Du tycker inte det r fint. Ok. Ingen i vrlden har dig i sina tankar nr de tatuerar/piercar sig. Det handlar om vad den personen vill med sin kropp. Vad du sen tycker r vl s jvla ointressant att de frmodligen hellre glor p frg torka n lyssna p din sikt.

Srskilt inte "sexiga, unga tjejer" som du verkar ha en tendens att glo p. Kanske sluta vara ett jvla pervo och tro att vrlden r din att se p som runkmaterial?

Kan du fr vrigt lnka ditt "vetenskapliga bevis"? Senaste jag lste var lite halvdant och forskarna var eniga att man behvde mer underlag fr att dra en slutsats. Du kanske har bttre och nyare rn.

Fr att inte nmna allt annat skit folk gr som ocks gr att man lttare fr cancer av ngt slag.

PS: Har sjlv inga tatueringar alls. Inte heller ngra piercings. S slipper du tro att det r drfr jag skriver s. jag har bara lite sunt frnuft och respekt fr andra mnniskor.
Citera
2024-06-20, 23:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det hr inlgget skrev jag 2005:
Jag fattar inte varfr man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och s upptcker man att hon r tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtnd!

Varfr r det s hftigt att frstra sin kropp?

Jag fattar fortfarande inte varfr man frstr sin kropp med s mycket skit!

40-60 riga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och ljliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis p att tatuering innebr en kad cancerrisk, gr ju inte saken bttre.

Tyvrr blir cancerisken strre om man tar bort tatueringar, vilket gr att vi fr st ut med skrynkliga tatuerade gamla krringar.

Jag frstr inte heller s du r inte ensam, men om man vill gra det s r det ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in