2024-06-21, 04:53
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Du tycker inte det r fint. Ok. Ingen i vrlden har dig i sina tankar nr de tatuerar/piercar sig. Det handlar om vad den personen vill med sin kropp. Vad du sen tycker r vl s jvla ointressant att de frmodligen hellre glor p frg torka n lyssna p din sikt.

Srskilt inte "sexiga, unga tjejer" som du verkar ha en tendens att glo p. Kanske sluta vara ett jvla pervo och tro att vrlden r din att se p som runkmaterial?

Kan du fr vrigt lnka ditt "vetenskapliga bevis"? Senaste jag lste var lite halvdant och forskarna var eniga att man behvde mer underlag fr att dra en slutsats. Du kanske har bttre och nyare rn.

Fr att inte nmna allt annat skit folk gr som ocks gr att man lttare fr cancer av ngt slag.

PS: Har sjlv inga tatueringar alls. Inte heller ngra piercings. S slipper du tro att det r drfr jag skriver s. jag har bara lite sunt frnuft och respekt fr andra mnniskor.

Okej, djvulens advokat
Citera
2024-06-21, 04:56
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Knner liknande nr man ser brllopsfoton. Dr str hon i en dyr, vacker och elegant klnning...och hela armarna tckt med tatueringar. Groteskt!

Fr vrigt kan jag frst tatueringar om det funkade som en tillfllig utsmyckning. Som en viss hrfrisyr typ. Men det r ju for life. Majoriteten lr ngra sig frr eller senare. Mnniskor frndras, samma sak med mode, trender etc. Exempelvis, hur mnga mn r idag glada ver sina samoanska krigartatueringar som var s jkla trendigt fr typ 20 r sedan? Typ ingen skulle ju vlja ett sdant motiv idag.
Kan inte svara fr andra, men jag har tatueringar jag gjorde frr som jag inte skulle gra idag. Men jag ngrar dem inte. De r en del av min historia.
Citera
2024-06-21, 05:14
Medlem
Jag fattar inte heller varfr man tatuerar sig.

Jo, jag fattar: Det r fr att man vill vara som alla andra. Alla andra tatuerar sig, d mste jag tatuera mig.

Fan vad fult.

Tnk p slutet av 1900-talet, d sg folk ut s hr p badstranden:

https://static.bonniernews.se/bildix...p&w=1400&h=935
Citera
2024-06-21, 07:08
Medlem
Imnshos avatar
Srskilt illa r halstatueringar och annat som syns ovanfr kragen.
Citera
2024-06-21, 07:13
Medlem
SnutteFia03s avatar
Mnga blir nog influerade av att se att andra r tatuerade. Det r ju spass vanligt idag att det blir ett stt att "passa in" i vissa grupper. Sen r det nog mnga som tror att det r "unikt" och ett stt att uttrycka sig sjlv p.

Jag fr ocks lite knslan av att mnga inte har det hr lngsiktiga tnket och att man lite bortser ifrn att det r ett mer eller mindre permanent ingrepp p kroppen. Det gr vl att gra laserbehandling i nn mn, men det r dyrt och ger inte alltid s bra resultat.
Citera
2024-06-21, 07:17
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Ja, en kvinna kan ha en vacker tatuering, kanske p axeln/armen, som ett smycke typ. En man ocks, mjligtvis.

Men nr halsen eller hnderna r fullklottrade d ger min AHDH-radar fullt utslag.
Citera
2024-06-21, 07:19
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det hr inlgget skrev jag 2005:
Jag fattar inte varfr man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och s upptcker man att hon r tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtnd!

Varfr r det s hftigt att frstra sin kropp?

Jag fattar fortfarande inte varfr man frstr sin kropp med s mycket skit!

40-60 riga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och ljliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis p att tatuering innebr en kad cancerrisk, gr ju inte saken bttre.

Tyvrr blir cancerisken strre om man tar bort tatueringar, vilket gr att vi fr st ut med skrynkliga tatuerade gamla krringar.

Har massa tatueringar och r 45+. ngrar mig inte kanske eller mr dligt av dom.
Men jag skulle hellre vara utan dom. Tycker inte heller det tillfr ngot p en kropp. Snyggare utan.
Citera
2024-06-21, 07:31
Medlem
OleYellers avatar
Jag frstr lockelsen. En gymmad tatuerad arm p en ung man lockar tjejer. Jag sger inte att det r bra men det r helt enkelt s det r och det r drmed sjlvfrklarande.

Det handlar om signalering.
Citera
2024-06-21, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det hr inlgget skrev jag 2005:
Jag fattar inte varfr man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och s upptcker man att hon r tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtnd!

Varfr r det s hftigt att frstra sin kropp?

Jag fattar fortfarande inte varfr man frstr sin kropp med s mycket skit!

40-60 riga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och ljliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis p att tatuering innebr en kad cancerrisk, gr ju inte saken bttre.

Tyvrr blir cancerisken strre om man tar bort tatueringar, vilket gr att vi fr st ut med skrynkliga tatuerade gamla krringar.

Det handlar om psykisk ohlsa.

Och att fler vanstller sig sjlva, och betalar tusentals kronor fr att gra det, bekrftar hur den psykiska ohlsan kar i samhllet.

Ingen fullt frisk mnniska tatuerar sig.
Citera
2024-06-21, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jag frstr lockelsen. En gymmad tatuerad arm p en ung man lockar tjejer. Jag sger inte att det r bra men det r helt enkelt s det r och det r drmed sjlvfrklarande.

Det handlar om signalering.

Som om en gymnad otatuerad arm p en ung man inte lockar n mer.

Nej ditt resonemang hller inte.

Men visst, signaler p psykiska problem lockar skert kvinnor som ven de har liknande psykiska problem, a match made in heaven!

En kultur som uppmuntrar tatueringar uppmuntrar mental sjukdom. Det r djupt sorgligt att vstlig kultur blivit sdan. Men det r ett vergende problem, d mentalsjuka vst frintar sig sjlv, och kommer erstts med Islam som r brare av traditioner som fungerar.
Senast redigerad av aPOCC 2024-06-21 kl. 07:50.
Citera
2024-06-21, 07:48
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho

Var ju flera grabbar i den pgende fotbollsturneringen som hade tatueringar p varenda flck p halsen. Sg fanimej inte klokt ut.

Vad skall de bevisa?

I min vrld bevisar man bara att man r dum i huvudet.
Citera
2024-06-21, 08:08
Medlem
AdamSmiths avatar
Det talas mycket om att det r fr jvligt ut att unga tjejer tatuerar sig i den hr trden. Vad tycker ni om att jag som man i 50-rs ldern har ett tatuering p min verarm som syns om jag har kortrmat p mig?

Fr det kan vl inte vara s att ni har olika standarder fr kn och lder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in