2014-10-14, 12:53
Medlem
Sådär, har nu installerat core och Armory på det, tog ca 10 timmar med min ruttna lina

Hur enklast köpa lite bitcoin för att testa nu? Vill bara ange visanummer och trycka.
Citera
2014-10-14, 13:33
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Sådär, har nu installerat core och Armory på det, tog ca 10 timmar med min ruttna lina

Hur enklast köpa lite bitcoin för att testa nu? Vill bara ange visanummer och trycka.
Vissa verkar ha problem, men för mig fungerar Circle.com perfekt med visakort.

Annars är det nog en handelssida typ fybse.se som gäller. Banköverföring that is.
Citera
2014-10-14, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Tack för hjälpen alla. Jag tänkte investera i ungefär 1 BTC, om det är mycket eller ej i dessa kretsar vet jag inte.

1 Bitcoin kan du tryggt ha på en mobil.
Du har en backup nedskrivet på papper ifall du tappar bort mobilen. Med den kan du återskapa allt på en ny enhet.
Appen är skyddad med PIN-kod.
Det enda som eventuellt kan hända är en rånsituation där rånaren har sinnesnärvaro nog att titta igenom din mobil efter en wallet och sen hota ur dig PIN-koden, men det är långsökt.

Dessutom kan du handla i butiker som tar bitcoin om du reser i europa.
Och visa dina coola cyberpengar för vänner och bekanta
Citera
2014-10-14, 18:02
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Jag sitter på ungefär 1 btc just nu, bör jag ha den på plånbok på en usb isället? Jag använder bitstamp.net. Vad tycker ni?
Citera
2014-10-14, 19:34
Medlem
Nu ligger den på 405...fan är så sugen på att maxa mina kreditkort på 25k och köpa btc. Men samtidigt är det en väldigt dålig ide känns det som. Men tänk om dom ökar mycket och ligger på 600-700 om ett par månader...arghh.Men samtidigt så kan det ramla neråt också...suck
Citera
2014-10-14, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Vissa verkar ha problem, men för mig fungerar Circle.com perfekt med visakort.

Annars är det nog en handelssida typ fybse.se som gäller. Banköverföring that is.

fybse.se var en bra och enkel sida tack!
Citera
2014-10-14, 20:56
Medlem
dinmammaforevers avatar
Har registrerat konto på fybse.se men är trög, hur går jag vidare nu för att få mina bitcoins? Och när jag väl fått bitcoinsen och vill skicka de till en annan adress (typ till konto på ex silkroad eller liknande), hur gör jag då?
Tack på förhand!
Citera
2014-10-14, 21:01
Medlem
Bimboankans avatar
Nu har man registrerat sig på circle.com.
har kopplat mitt visakort och står att det kommer tag tid. Hur Långt tid tog det för er innan ni kunde använda ert visakort?
Citera
2014-10-14, 21:11
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Nu har man registrerat sig på circle.com.
har kopplat mitt visakort och står att det kommer tag tid. Hur Långt tid tog det för er innan ni kunde använda ert visakort?
Det gick direkt för mig, så jag antar att det där är något nytt.
Citera
2014-10-14, 21:32
Medlem
simp00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olleja
Men tydligen så finns det sidor som det funkar på? vilka är då dessa?

Det hade funkat fin fint på btcx.se när man kunde köpa för upp till 4000 Sek utan att registera sig men det alternativet har dem tagit bort för ett antal veckor sedan. Kan faktiskt inte komma på en enda sajt där det skulle kunna funka nu.
Citera
2014-10-14, 21:35
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simp00
Det hade funkat fin fint på btcx.se när man kunde köpa för upp till 4000 Sek utan att registera sig men det alternativet har dem tagit bort för ett antal veckor sedan. Kan faktiskt inte komma på en enda sajt där det skulle kunna funka nu.
Har då aldrig registrerat mig på fybse.
Citera
2014-10-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simp00

ok fast tydligen så funkar det på fybse.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in