2014-10-14, 00:16
Medlem
FooFighterss avatar
Uppe på $400 nu igen!
Citera
2014-10-14, 00:36
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Uppe på $400 nu igen!

Känns riktigt bra detta! Man vill ju inte jinxa sina investeringar men magkänslan är rätt nu.

Målet är att nå 600 dollares till julafton. Är dock lite orolig att julklappen kan komma tidigare än så

Tror rallyt är nära..

Emelie i receptionen! Here comes Maaaaaaaaaaaaaassepojken!!

Gick igenom Emelies dator förra veckan btw, ((obs, jag är IT-ansvarig på företaget, ingen stalker, det får ni inte tro,))

Trevligt att kunna notera att Emelie, aka "empan" varit inne på www.coindesk.com 98 ggr sista 100 dagarna.

Dags för masse att agera..

Kan vi se 500 innan månadens slut? Jag tror det!

Ber om ursäkt att jag går lite OT och blir lite privat. Blir bara så lycklig när bitcoin går upp.

Nu kommer tårarna!

T.o.m Trillske gråter av lycka
Senast redigerad av massepojken 2014-10-14 kl. 00:56.
Citera
2014-10-14, 07:57
Medlem
Trillskes avatar
Ärligt talat är jag skeptisk att vi får något megarally inom kort tid, tycker dock dina 600 till jul låter som en realistisk gissning. och fortsätter utvecklingen åt det hållet får vi säkerligen ett nytt rally/bubbla förr eller senare. Om man nu vill ha det (inte för att det spelar någon roll - går knappast att undvika den typen av hoppande ökning när bitcoin är såhär litet).
Citera
2014-10-14, 09:43
Medlem
Någon som kunnat köpa från Circle med ett vanligt debit från Länsförsäkringar eller Swedbank? Får alltid ett felmeddelande.

Om ja, hur har ni skrivit in era uppgifter? Svenska tecken, State (län), m.m?
Senast redigerad av Westeros 2014-10-14 kl. 09:47.
Citera
2014-10-14, 10:47
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Är osäker på om detta är rätt tråd med chansar i alla fall. Jag skall just börja med bitcoins och håller på med bitcoinplånboken, jag använder Bitcoin Core. Jag håller alltså på att synka den, men tycker det tar lite för lång tid, speciellt nu när priset höjs varje dag. Finns det något sätt att göra det snabbare på? Jag har snart låtit det stå på i ett dygn och har bara kommit en kort bit på baren. "2 år och 20 veckor efter" står det, jag gissar att den ska ner till 0? Har inte långsamt internet heller.

//
Citera
2014-10-14, 11:13
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Är osäker på om detta är rätt tråd med chansar i alla fall. Jag skall just börja med bitcoins och håller på med bitcoinplånboken, jag använder Bitcoin Core. Jag håller alltså på att synka den, men tycker det tar lite för lång tid, speciellt nu när priset höjs varje dag. Finns det något sätt att göra det snabbare på? Jag har snart låtit det stå på i ett dygn och har bara kommit en kort bit på baren. "2 år och 20 veckor efter" står det, jag gissar att den ska ner till 0? Har inte långsamt internet heller.

//
Du behöver inte köra med den, vad jag förstår så laddar den hem hela blockkedjan och agerar som en nod i nätverket. Själv kör jag blockchains plånbok och är nöjd! Finns många alternativ som inte behöver ladda hem hela kedjan.
Citera
2014-10-14, 11:15
Medlem
Bitcoin är ett pyramidspel som kommer att falla, garanterat, till skillnad från bitcoin.
Citera
2014-10-14, 11:37
Medlem
massepojkens avatar
Jag har nämt det förut. Gör det igen.

Bitcoin har ett Market Cap på ca 35 miljarder SEK.

I ett lite större perspektiv är det kaffepengar.

Sakta men säkert förbättras bitcoins rykte som stabil placering. När världens pensionpengar skall in ( och det ska dom förr eller senare) så pratar vi helt andra priser än dagens 400 dollar.

Då vill jag var med

Varför skall tex Alibaba med den politiska risken i kina värderas till 1.500 miljarder sek och bitcoin bara 35?

Visst, två helt skilda saker. Men Alibaba (bara ett av många exempel) är bara ett vanligt bolag. Bitcoin är så mkt mer.

Funtar faktiskt på att dubbla mitt innehav och låta mitt bankrollmanagment svettas lite.
Senast redigerad av massepojken 2014-10-14 kl. 11:42.
Citera
2014-10-14, 11:39
Medlem
Citat:

//

Det finns väldigt många plånböcker att välja på och många som inte är kompletta noder och alltså kan användas direkt:
https://bitcoin.org/en/choose-your-wallet

Om det är mindre summor du ska hålla på med rekommenderas en plånbok till mobilen varmt, du kommer igång på 2 minuter och har alltid pengarna med dig
Mycelium är bästa för Android, Breadwallet för iPhone.
Senast redigerad av Malarhojdensgrona 2014-10-14 kl. 11:59.
Citera
2014-10-14, 11:45
Medlem
Citat:

//

Du behöver inte ha Bitcoin Core för att köpa Bitcoins, skicka till en temporär adress till att Bitcoin Core har laddat klart. Rekommenderar Electrum undertiden.

PS: Du kan även ladda ned bootstrap.dat (ca 13 gb) och lägga in den i Bitcoin Core mappen, kommer gå mycket snabbare.
Citera
2014-10-14, 12:15
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malarhojdensgrona
Det finns väldigt många plånböcker att välja på och många som inte är kompletta noder och alltså kan användas direkt:
https://bitcoin.org/en/choose-your-wallet

Om det är mindre summor du ska hålla på med rekommenderas en plånbok till mobilen varmt, du kommer igång på 2 minuter och har alltid pengarna med dig
Mycelium är bästa för Android, Breadwallet för iPhone.

Tack för hjälpen alla. Jag tänkte investera i ungefär 1 BTC, om det är mycket eller ej i dessa kretsar vet jag inte.
Citera
2014-10-14, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Bitcoin är ett pyramidspel som kommer att falla, garanterat, till skillnad från bitcoin.

jaha? Du har säkert nån djuplodande analys att delge oss oxå?
Senast redigerad av OpusSpicatum 2014-10-14 kl. 12:50. Anledning: stafning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in