2013-04-15, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det där är bara larvigt snack.
Nej det är verkligen så att Bitcoin är ett spel som inbringar stora pengar till de som ligger bakom det.

Citat:
Skulle alla problem i krisländerna på ett magiskt sätt lösas över en natt så att alla nationella valutor blev trygga skulle säkert priset på både guld och bitcoins rasa, men detta betyder inte på något sätt att det är pyramidspel eller bedrägeri bakom.
Som sagt Bitcoins är en kombination av Pyramidspel och Ponzibedrägeri. Vilka tror du har manipulerat upp kursen? Vilka pumpar och dumpar?

Intressant BTC-scam info
http://www.youtube.com/watch?v=7fvSYT7vhQY

Apropå mt Gox
"History
Its name was originally an initialism of Magic: The Gathering Online Exchange when it was an exchange for Magic: The Gathering playing cards."

http://en.wikipedia.org/wiki/Mt.Gox
Senast redigerad av Nibiru2011 2013-04-15 kl. 01:13.
Citera
2013-04-15, 01:14
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Å skicka bitcoins ifrån mtgox till kapiton går snabbt. Å skicka SEK ifrån kapiton till din bank och så EUR därifrån till mtgox... det tar lätt en vecka. Det är exakt varför jag har tro på Bitcoin: Det går så mycket snabbare å skicka Bitcoins jämfört med gamla traditionella banksystem.

Det är faktiskt en sak jag verkligen inte förstår år 2013 varför det inte sker direkt när man vill överföra X kr till person X eller företag Y. Visst det går att direktöverföra pengar inom samma bank men inte olika. Sitter där någon nu på måndag morgon och godkänner alla transaktioner som hänt under helgen? Varför annars är det så svårt att göra så Handelsbanken kunder kan skicka pengar direkt till FSB kunder??
Citera
2013-04-15, 01:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är verkligen så att Bitcoin är ett spel som inbringar stora pengar till de som ligger bakom det.

Du har noll substans och samma sak kan sägas om alla valutor, råvaror och värdepapper.

.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2013-04-15 kl. 01:19.
Citera
2013-04-15, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftfrikadelle
Det är faktiskt en sak jag verkligen inte förstår år 2013 varför det inte sker direkt när man vill överföra X kr till person X eller företag Y. Visst det går att direktöverföra pengar inom samma bank men inte olika. Sitter där någon nu på måndag morgon och godkänner alla transaktioner som hänt under helgen? Varför annars är det så svårt att göra så Handelsbanken kunder kan skicka pengar direkt till FSB kunder??

Eller varför posten måste stå stilla.
Citera
2013-04-15, 01:16
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Som sagt aktier och valuta som SEK, USD och EUR är en kombination av Pyramidspel och Ponzibedrägeri. Vilka tror du har manipulerat upp kursen? Vilka pumpar och dumpar?

fixed that for you
Citera
2013-04-15, 01:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Det är många gamla system inblandade som inte är designade för realtidsöverföringar. En hel del batchkörningar sker nattetid t.ex. Men i grunden har inte bankerna haft något större intresse av att fixa det här även om det sker en del på den fronten nu. Swisch t.ex.

.
Citera
2013-04-15, 01:27
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Det är många gamla system inblandade som inte är designade för realtidsöverföringar. En hel del batchkörningar sker nattetid t.ex. Men i grunden har inte bankerna haft något större intresse av att fixa det här även om det sker en del på den fronten nu. Swisch t.ex.

SEPA är ett steg i rätt riktning men det är inte tillräckligt.

Om Bitcoin får fler användare måste banker börja ändra sig. Redan nu är det så att om jag behöver grafisk design (logos och sådär) så köper jag det ifrån två olika företag i Indien som accepterar BTC som betalning. Behöver jag DNS så köper jag det ifrån Namecheap med Bitcoins. I alla fall där jag välja om jag vill betala med BTC eller fiat väljer jag självklart å betala med BTC. Om dom gamla bankerna börjar mista transaktioner och kunder eftersom dom inte kan konkurrera vill dom kanske börja ändra sig, men det är inte så självklart: Skandiabanken har inte haft någon avgift på nätbank på många år (har endast använt SKB i många år). Nyss kollade jag med en lokal bank och dom var sådär "Vår nätbank koster endast.." och jag var sådär "lmao, 2013 och ni tror jag accepterar betala för något jag har haft gratis i tio år hos min nuvarande bank???"
Citera
2013-04-15, 01:31
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:

Som sagt Bitcoins är en kombination av Pyramidspel och Ponzibedrägeri. Vilka tror du har manipulerat upp kursen? Vilka pumpar och dumpar?

Intressant BTC-scam info

Apropå mt Gox
"History
Its name was originally an initialism of Magic: The Gathering Online Exchange when it was an exchange for Magic: The Gathering playing cards."

http://en.wikipedia.org/wiki/Mt.Gox

Intressant att Youtube sidan propagerar för en annan sorts valuta... SILVERdaler.
Går man in på sidan : https://www.silverbulletsilvershield.com/about
"American Open Currency Standard is the creation of Rob Gray. Rob got his start in the minting business under Bernard von NotHaus at ill fated Liberty Dollar. Learning from the failure of the Liberty Dollar, Rob set about to create a private standard in metals and barter with the American Open Currency Standard. The AOCS famously helped the Lakota Indian Nation establish their sovereignty from the US by helping them form their own silver based currency and banking system. "

This effort towards alternative currency systems caught the attention of Dr. Ron Paul who asked Rob Gray to testify at Dr. Paul's last Congressional hearing of his long career.

Borde inte Ron Paul vara överlycklig att BTC existerar? Den är total fri från stat och den är verksam på en TOTAL fri marknad <- alla liberalers dröm väl????

För att få veta vad en BTC ska vara värd gör man således

1parsec/€+$+£
Citera
2013-04-15, 01:35
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Eller varför posten måste stå stilla.

Tror fan posten har helgbrevlådor

Citat:

.

De har haft 13 år på sig förfan! Hur kan jag betala med VISA/MasterCard när jag betalar i Japan kl 0300 svensk tid på en lördag? mittkonto->bank->kort <-affär<bank<konto eller? Det fungerar ju men nää inte skilda banker>.<
Citera
2013-04-15, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
fixed that for you
inte så snyggt av dig att fejka citat.
Citera
2013-04-15, 01:39
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Intressant BTC-scam info

Har du sätt den? Om du har och du inte förstår att brevet i videon är fake / bullshit så bör du ta dig en kopp te och läsa någon böcker om ekonomi.

Du kan inte bara ändra kursen på Bitcoins dom du vill utan att det kostar dig något. F.eks:

Best bid: 10xBTC @ 700 kronor
Best ask: 10xBTC @*710 kronor

Om jag vill ha kursen upp så kan jag självklart flytta den upp ved å köpa 10 BTC på 710. DUH! Men om du äger en exchange så kan du radera någons order för å flytta upp. Tror du inte något ser det? Tror du inte det kommer ut? Tror du inte någon som driver exchange sådär förlorar alla sina användare direkt? dude, really?
Citera
2013-04-15, 01:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Tror fan posten har helgbrevlådor

De har haft 13 år på sig förfan! Hur kan jag betala med VISA/MasterCard när jag betalar i Japan kl 0300 svensk tid på en lördag? mittkonto->bank->kort <-affär<bank<konto eller? Det fungerar ju men nää inte skilda banker>.<

Varför 13 år, tidräkningen startade väl inte år 2000.
Men som jag skrev så har bankerna inte haft det här som högsra prio direkt eftersom de tjänat pengar på det och bankkunder är alldeles för lojala så de har inte stor press på sig.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in