2016-03-06, 03:27
Medlem
Colosss avatar
Bitcoin = Datorkraft

Alltså vem bestämmer om internet är fritt? Vad behövs för att få bitcoin? Datorkraft/Elektricitet Alt.2 Något av värde. Pappersedlar med tryck på eller siffror i en dator hos banken.

Bitcoin. Vs. Mark.

Datorkraft Vs Det som gud inte kommer göra mer av. Bitcoin produktion fortsätter väl fram tills 2100 något sånt. Jag tror bitcoin håller sitt värde fram tills en brist i protokollet.
Citera
2016-03-06, 11:43
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GBGglenn
Då tackar jag för ett förtydligande.
Citera
2016-03-07, 17:28
Medlem
Quasys avatar
Kan Safello se att adressen jag anger vid köp inte tillhör mig? Snabbt svar uppskattas!
Citera
2016-03-07, 20:34
Medlem
Jag gissar att du menar din bitcoin-adress. Det är svårt att veta vem som äger en adress eftersom de skapas genom att slumpas fram.

Om adressen skapades i en programvara i din dator eller mobil och de är övervakade av en trojan eller ett virus skulle de teoretiskt kunna läcka denna information till Safello kopplad till din IP-adress (rätt långsökt ändå).

Om adressen skapades i en webbplånbok så kan denna tjänsten koppla din IP-adress till denna adress och läcka informationen till Safello (också väldigt långsökt).

Om personen som äger adressen har offentliggjort denna på t.ex. ett forum och Safello har snappat upp detta så kanske de kan se att adressen inte tillhör dig (hur troligt är detta?).

Om adressen har använts tidigare skulle Safello kunna känna till den om de t.ex. redan gjort en transaktion till samma adress tidigare fast för en annan kund.

Blockchain har en lista där personer taggar sina eller andras adresser. Dessa syns sedan i transaktioner hos just blockchain.info och här skulle även Safello givetvis kunna leta.

Om du söker upp din adress på t.ex. blockchain.info och där inte visas någon historik alls är det troligen mycket svårt att koppla adressen till någon person alls.
Citera
2016-03-08, 02:10
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Över hälften av alla transaktioner är samma bitcoins som spenderas tio gånger om i ett och samma block.

https://blockchain.info/sv/charts/n-transactions

https://blockchain.info/charts/n-transactions-excluding-chains-longer-than-10
Citera
2016-03-14, 20:46
Medlem
zaaph1s avatar
Hur pass mycket är myndigheter och snokar hos bitcoinsmarknaderna? Vid köp på över 100.000kr inom ett år, är det något de snokar i?
Citera
2016-03-23, 11:31
Medlem
Någon som vet om det går att köpa BitCoin på någon sida, där man betalar direkt via PayPal?
Citera
2016-03-23, 15:23
Medlem
Känns så himla knepigt att få ordning på allt detta. Men det kan ju inte vara alltför knepigt med tanke på alla pundare och diverse som gör alla möjliga affärer via valutan.

Mina frågor då, hur gör dom? Exempelvis säljarna på flugsvamp. Vart skickar dom sina bitcoins från själva sidan? Hur förvaras dom säkert men ändå inte för avancerat och gratis? Hur får dom sedan ut bitcoinsen
till svenska kronor? Antingen bankkonto eller kontanter, utan att behöva betala skatt eller verifiera sig osv, väcka uppmärksamhet. Bra nyfiken.
Citera
2016-03-24, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Känns så himla knepigt att få ordning på allt detta. Men det kan ju inte vara alltför knepigt med tanke på alla pundare och diverse som gör alla möjliga affärer via valutan.

Mina frågor då, hur gör dom? Exempelvis säljarna på flugsvamp. Vart skickar dom sina bitcoins från själva sidan? Hur förvaras dom säkert men ändå inte för avancerat och gratis? Hur får dom sedan ut bitcoinsen
till svenska kronor? Antingen bankkonto eller kontanter, utan att behöva betala skatt eller verifiera sig osv, väcka uppmärksamhet. Bra nyfiken.

Du kan gå in på bitadress.com och skapa en BTCadress och skicka BTC till den (det här är ett enkel och säkert sätt att förvara dina btc på, men det här steget kan du skippa om du vill). När du vill spendera dem kan du skapa en adress på blockchain.info och skicka dina btc till den. Om du vill köpa btc kan du göra det på fybse.se. Tror inte man behöver verifiera sig för att köpa btc där. Inte svårare än så.
Citera
2016-03-27, 19:14
Medlem
Går i taket nu! Blir en vecka med drag. Eller vad tror ni?

https://dc-charts.com/chart_btc.php?ex=2&cu=0&tz=2&ar=0
Citera
2016-03-29, 14:01
Medlem
Nån som vet en sida där man kan föra över sina BTC till Paypal?
Citera
2016-03-29, 16:25
Medlem
KneKhis avatar
Skickade bitcoin från en hemsida till min Multibit HD plånbok varav jag sen skickade coinsen vidare men mina transaktioner har fastnat på "sending" dvs de får inga bekräftelser.
Efter att min inkommande transaktion hade 2 bekräftelser så valde jag att skicka coinsen vidare, skulle man kanske väntat på alla 6?

Har provat funktionen Repair Wallet utan resultat, finns det något annat man kan göra eller är det bara att vänta ut det hela? Aldrig haft det här problemet i multibit hd innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in